Eurostar

kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door kika »

nighttrain schreef:Dit is de jammere realiteit , en de realiteit onder ogen zien is niet "ontsporen".
Sorry, daar ben ik verkeerd begrepen: ik bedoelde het ontsporen van de discussie. In het verleden mondde dit onderwerp in een emotievol welles-nietesspel. Dat zou ik niet graag zien gebeuren, zeker niet naar aanleiding van de verschrikking van vandaag. Ik zou het ongepast vinden om nu (al) te wijzen op het feit dat veiligheidsmaatregelen (permanente politiebewaking om maar wat te noemen) onvoldoende was. Het direct aangrijpen van een gebeurtenis om structureel bepaalde maatregelen te nemen dan wel goed te keuren leid slechts tot angstvoetbal.
En dat is de hier dagelijkse dreiging er is , blijkt jammer genoeg, en dit t.o.v. mensen die hun pen gebruiken, hun ideeen of wat dan ook. het is jammer dat door deze feiten we mensen moeten wakker schudden , zodat we vigilant blijven en zijn voor onze reizigers en medeburgers. Hopelijk zijn jullie de doden ook niet vergeten van het joods museum in Brussel?
Allé bon courage met de commentaren.
Vergeet niet waakzaam te blijven voor machthebbers. En daar laat ik het er vandaag maar beter bij, qua commentaar.
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door msts.be »

De modernisering van de TMST loopt op het tempo van onze Breaks. De 2 volgende herschilderde motorbakken zijn klaar, en worden met rijtuigen van de NOL-stellen 3203/3204 in Frankrijk op verschillende klassieke lijnen getest:

http://www.cheminots.net/forum/topic/18 ... ent=680721

Ik blijf erbij dat SNCF de NOL-stellen had moeten teruggeven aan Eurostar in plaats van ze te verschroten. Met enige investering (EUR 20 miljoen ofzo) hadden de stellen een ideale vervanging voor de Fyra kunnen zijn.
Klassiekje
Berichten: 552
Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door Klassiekje »

Al enkele dagen een Velaro 's morgens vroeg een testrit zien doen in Brussel, met nog maar een half interieur.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door Steven »

Bij testritten van nieuwe treinen durft dat al eens voorvallen. Zo is er voldoende plaats voor alle testapperatuur te plaatsen.
HLE18
Berichten: 439
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:22

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door HLE18 »

trainlovertje
Berichten: 2347
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door trainlovertje »

Da's helemaal te gek voor woorden: problemen bij de ferry's, dus gaan we maar de treinsporen bezetten. Ze hebben blijkbaar schade gemaakt, dus ik hoop dat ze de rekening in hun bus zullen vinden.
dentheo
Berichten: 8172
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door dentheo »

Eurotunnel heeft ooit de schepen van de failliete franse rederij gekocht.
Waarschijnlijk om te vermijden wat nu gebeurt. En misschien om de concurrentie te beperken ?
Nu hebben zij die schepen moeten verkopen na een uitspraak van de rechtbank...hebben ze het toch nog zitten.
Nu zijn zij de gebeten hond van de zeelieden.

Er is dus ergens wel een verband...
Theo
Groeten vanop de Heide
groentje
Berichten: 7273
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door groentje »

De ferrymaatschappij in kwestie is eigendom van Eurotunnel, zo vreemd is het dus niet. Los, nog, van het feit dat Eurotunnel een rechtstreekse concurent is voor de ferry's.
dentheo
Berichten: 8172
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door dentheo »

Volgens mij hebben ze de boten verkocht, begin van deze maand, aan DSDB (?) de Denen, vandaar de onrust onder de zeelui.
Zij trekken zich terug uit de boten.
Ik weet niet of de eerste beslissing "gewild" was of onder druk van de Franse Politiek.
In Marseille was ook zoiets aan de hand met de ferry's. (remember RMT ?)
Theo
Groeten vanop de Heide
AlexNL
Berichten: 2184
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door AlexNL »

groentje schreef:De ferrymaatschappij in kwestie is eigendom van Eurotunnel, zo vreemd is het dus niet. Los, nog, van het feit dat Eurotunnel een rechtstreekse concurent is voor de ferry's.
De ferrymaatschappij (MyFerryLink) is eigendom van ex-medewerkers van het ter ziele gegane SeaFrance, zij huren de boten van Eurotunnel. Een Britse mededingingsautoriteit heeft besloten dat Eurotunnel een te groot marktaandeel heeft, daarom heeft ET het huurcontract van de schepen niet verlengd. Deze worden verkocht aan het Deense DFDS Seaways (één van de concurrenten van MyFerryLink) maar het personeel valt hierbuiten. Dat is immers niet in dienst van Eurotunnel.
nighttrain
Berichten: 2543
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door nighttrain »

een beetje duiding
Seafrance gaat Failliet door het leegplunderen door de vakbond CFDT maritiem Nord (leden en vakbonsafgevaardigden).
privé feesten van de varende peroneelsleden werden voorzien van drank en eten uit de voorraden van de schepen. Voetbalclubs "gepsonserd" Marck. enz
Eurotunnel koopt 3 schepen (Rodin , Berlioz et Nord pas de Calais ,1 boot eigendom van CL)
Oud werknemernems richten een SCOOP op met de ontslagpremie.Alles gaat "goed" tot ze terug oude streken krijgen. Opstand van de officieren.
problemen na klachten van DFDS. enz
Finaal MFL mag doorgaan met schepen van ET maar CL (Credit Lyonais) verkoopt een boot en Eurotunnel heeft geen zin meer om de boten te verhuren aan een SCOOP onder "rededresment judiciaire". Dus verkopen ze aan DFDS.
Dus verlieslatende SCOOP moet stoppen door gebrek aan boten en GELD.
En de politiek (links en rechts ) speelt de hoer van dienst, en laat winstgevende bedrijven als €* en ET bedrijgen/saboteren door een bende ongeregeld.
Te zot om los te lopen die linkse rakkers hier , foei foei Crombé/Tobback in het kwadraat maarr met hetzelfde kleur.
AlexNL
Berichten: 2184
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door AlexNL »

En dat zijn nou weer de geluiden die je niet hoort in de media ;)
trainlovertje
Berichten: 2347
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door trainlovertje »

groentje schreef:De ferrymaatschappij in kwestie is eigendom van Eurotunnel, zo vreemd is het dus niet. Los, nog, van het feit dat Eurotunnel een rechtstreekse concurent is voor de ferry's.
Over de invloed van Eurotunnel bij de ferries weet ik eigenlijk niets, maar om mijn voorbeeld te verduidelijken: spoorvakbonden blokkeren toch ook geen autostrades? Je raakt er heel andere mensen mee, die niets met die ferry-zaak te maken hebben.
dentheo
Berichten: 8172
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door dentheo »

AlexNL schreef:En dat zijn nou weer de geluiden die je niet hoort in de media ;)
En zo kan een forum best interessant zijn door de inbreng van de leden met verschillende know-how.
Theo
Groeten vanop de Heide
groentje
Berichten: 7273
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door groentje »

De blokkage van de Kanaaltunnel kost de eigenaar van de schepen, zijnde Eurotunnel, natuurlijk wel handenvol geld, waar het hen om te doen is. Ik keur dit niet goed, natuurlijk, maar het is niet zo dat Eurotunnel niet betrokken is. Net zo min als die honderden reizigers per ferry, die ook geblokkeerd staan/stonden in Calais.
Plaats reactie