Pagina 41 van 67

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Geplaatst: 31 mar 2017, 16:26
door 4303
Volgende trein worden verzekerd door E320 vanaf 28/05.
Maandag tot vrijdag: 9113, 9133, 9141, 9157, 9161, 9114, 9116, 9126, 9140 en 9158.
Zaterdag: 9117, 9141, 9161, 9116, 9132 en 9156.
Zondag: 9129, 9157, 9161, 9126, 9140 en 9148.
Let wel! Onder voorbehoud. Lijst kan nog wijzigen.
Oneven treinnummers zijn treinen Brussel - London.
Even treinnummers zijn treinen London - Brussel.

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Geplaatst: 31 mar 2017, 19:23
door dentheo
Steven schreef:In Brussel kan hij aan perron en gaat de poort dicht zoals het bij de andere Eurostar treinen ook gaat.
Toch blijken er ook daar aanpassingswerken gebeurd, hij zou er nog maar van vorige week binnen mogen.
Op een niet zo gedetailleerde foto zie ik TV monitoren en een haltebord ??? misschien als referentiepunt ?
Wat er juist nieuw is kan ik niet zo snel zien, vind mijn oude foto niet :oops:

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Geplaatst: 01 apr 2017, 18:47
door 4303
Die mag er al veel langer binnen hoor. Aan de kant van het doodspoor staan van die inox hekken. Daar hebben ze het eerste van weg genomen. Dat is alles. Dit heeft echter niks te maken met de lengte van de trein, maar het feit dat de eerste reizigersdeur nu net achter de stuurpost zit. En wat het bord H betreft, een raadsel waarom men een einde perron bord plaats 2 meter voor een stootbok...

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Geplaatst: 01 apr 2017, 19:49
door dentheo
In Japan heb ik dergelijke truukjes in gebruik gezien om een trein "scherp" te laten stoppen, zonder de snuit te zien.
Dat lukt niet met alleen vooruit te kijken, daarvoor moet je zijdelings een referentiepunt hebben.
De machinist lijnt zo'n bord dan uit met een scheiding in de schuifraampjes van zijn cabine of een gekleefd driehoekje op het raam zelf.
Dan staan ze stil met een tolerantie van een cm of vijf.
Wat best mag, want de deuren staan daar geschilderd op het perron, om vrije doorgang te verlenen aan uitstappers.

Omdat de neuzen van hun shinkansen nogal verschillen in lengte hebben ze daar zo'n stuk of vijf referentiepunten binnen een paar meter.
Ik vond het prachtig om dat zo te zien "werken"

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Geplaatst: 02 apr 2017, 19:53
door 4303
Ja, maar dat systeem gaat hier niet gebruikt worden.

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Geplaatst: 02 apr 2017, 20:00
door dentheo
Blijft de vraag waarom het H-teken juist daar

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Geplaatst: 03 apr 2017, 18:02
door Robin
ik had eens ergens gelezen dat men in Japan (wss ook andere landen) een bepaald systeem gebruikte om telkens de trein te laten stoppen op dat exact punt. Vraag me nu niet hoe het heet maar het bestaat wel.

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Geplaatst: 03 apr 2017, 18:58
door HLE18
Kan de E320 ook echt ergens 320 rijden of is hij beperkt tot 300km/h?

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Geplaatst: 03 apr 2017, 20:08
door Steven
dat zal niet van de trein maar van de infra afhankelijk zijn.

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Geplaatst: 03 apr 2017, 20:15
door LHOON
4303 schreef:Volgende trein worden verzekerd door E320 vanaf 28/05.
Maandag tot vrijdag: 9113, 9133, 9141, 9157, 9161, 9114, 9116, 9126, 9140 en 9158.
In juni ga ik wellicht nog eens tot Londen, met de 9141 en terug 9158. Zal de nieuwe stellen eens kunnen uitproberen :-)

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Geplaatst: 04 apr 2017, 18:21
door HLE18
Steven schreef:dat zal niet van de trein maar van de infra afhankelijk zijn.
Ja daarom dat ik het mij afvraag.

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Geplaatst: 04 apr 2017, 19:50
door trainlovertje
HLE18 schreef:
Steven schreef:dat zal niet van de trein maar van de infra afhankelijk zijn.
Ja daarom dat ik het mij afvraag.
Dan is het antwoord: Ja, als hij naar Marseille rijdt bijvoorbeeld, want er mag 320 gereden worden tussen Aix-en-Provence en Avignon

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Geplaatst: 05 apr 2017, 00:55
door Shrek
Ik heb ooit eens gehoord dat sporen + bovenleiding van HSL1 320km/h wel zouden aankunnen, maar de TVM zou moeten aangepast worden. De vraag is natuurlijk of dat voor dat relatief korte stukje tussen Halle en Fretin wel de moeite is. De tijdswinst zou volgens mij miniem zijn.

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Geplaatst: 07 apr 2017, 20:51
door 4303
Kan kloppen, aangezien we een paar weken geleden nog testen gedaan hebben op L1 met de E320 aan 320km/u.

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Geplaatst: 07 apr 2017, 20:57
door 4303
dentheo schreef:Heeft men op het eind van het perron ook een spiegel moeten zetten zoals in Paris Nord ? :) :)
Anders kon zijn staartje niet binnen en daar zitten ook reizigers in... :D :D
In Paris Nord is instappen bij vertrek in het eerste rijtuig en uitstappen bij aankomst uit het laatste rijtuig trouwens niet toegestaan. Dit wegens het te smalle perron op deze plaats. bij vertrek is deze deur gesloten en bewaakt door security en bij aankomst is deze deur bewaakt door iemand van de crew aan boord.