Pagina 43 van 67

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Geplaatst: 29 dec 2017, 21:22
door Asterix
Shrek schreef: 29 dec 2017, 17:37 De route die je noemt bestaat niet hoor. Doe maar gewoon een retourtje Londen, genoeg te zien in die stad ;)
Voor de zoveelste keer 🙄
Ik ga trouwens al in augustus, na RIAT 2018.

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Geplaatst: 29 dec 2017, 23:20
door AlexNL
Er is geen Eurostarroute van Brussel naar het zuiden van Frankrijk, die route is voorbehouden aan TGV en de Zon-Thalys. Eurostar rijdt wel vanuit Londen en Ashford naar Zuid-Frankrijk, te weten Lyon, Avignon en Marseille. De frequentie hiervan wisselt naargelang het seizoen.

Op de heenreis is er geen stop in Lille. Tijdens de terugreis wel, alle reizigers die uit Marseille komen moeten in Lille de trein uit voor de veiligheidscontroles. Niets wat je dan tegenhoudt om het station te verlaten.

Dit is de dienstregeling: Afbeelding Bron: website van Eurostar

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Geplaatst: 30 dec 2017, 00:45
door Shrek
AlexNL schreef: 29 dec 2017, 23:20 Er is geen Eurostarroute van Brussel naar het zuiden van Frankrijk, die route is voorbehouden aan TGV en de Zon-Thalys. Eurostar rijdt wel vanuit Londen en Ashford naar Zuid-Frankrijk, te weten Lyon, Avignon en Marseille. De frequentie hiervan wisselt naargelang het seizoen.

Op de heenreis is er geen stop in Lille. Tijdens de terugreis wel, alle reizigers die uit Marseille komen moeten in Lille de trein uit voor de veiligheidscontroles. Niets wat je dan tegenhoudt om het station te verlaten.
Hoe dan ook is deze route niet te boeken met de vouchers waarover Asterix het heeft. Die zijn echt enkel maar voor Brussel-Londen (of voor de Thalys). Ik betwijfel zelfs of Brussel-Amsterdam ermee mogelijk gaat zijn in de toekomst.

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Geplaatst: 02 jan 2018, 09:29
door traxie
Shrek schreef:
AlexNL schreef: 29 dec 2017, 23:20 Er is geen Eurostarroute van Brussel naar het zuiden van Frankrijk, die route is voorbehouden aan TGV en de Zon-Thalys. Eurostar rijdt wel vanuit Londen en Ashford naar Zuid-Frankrijk, te weten Lyon, Avignon en Marseille. De frequentie hiervan wisselt naargelang het seizoen.

Op de heenreis is er geen stop in Lille. Tijdens de terugreis wel, alle reizigers die uit Marseille komen moeten in Lille de trein uit voor de veiligheidscontroles. Niets wat je dan tegenhoudt om het station te verlaten.
Hoe dan ook is deze route niet te boeken met de vouchers waarover Asterix het heeft. Die zijn echt enkel maar voor Brussel-Londen (of voor de Thalys). Ik betwijfel zelfs of Brussel-Amsterdam ermee mogelijk gaat zijn in de toekomst.
Zelfs thalys zon is in principe onmogelijk

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Geplaatst: 21 jan 2018, 09:39
door desperado
Sorry for posting in English.

Yesterday 3009+3010 went to be scrapped. These moves are normally timed overnight and there are not many pictures. Yesterday's run was over 4 hours late due to emergency engineering work ( http://www.realtimetrains.co.uk/train/R ... 9/advanced ) so there are more pictures than normal.

If you are a member, there are quite a number of pictures in the Facebook "Railway Photograph Group". Otherwise here are some from flickr (not mine);

https://flic.kr/p/FuNxS3

https://flic.kr/p/23CDxqB

For more, search for 66769 on flickr and sort in order of date taken.

JP

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Geplaatst: 30 jan 2018, 22:22
door Asterix
Eurostar zal testritten inleggen tussen Amsterdam en Londen, mét stop in Brussel-Zuid op spoor 3 en dit tot de nieuwe verbinding in april commercieel in dienst komt.

Dir staat gepland op dinsdagen en woensdagen met vertrek te Amsterdam-Centraal om 16.48u, doorrit aan de grens om 17.49u en aankomst te Brussel om 18.38u (vertrek naar Londen om 19.02u) ---> parcours wordt afgelegd als E19687.

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Geplaatst: 31 jan 2018, 01:42
door trainlovertje
Asterix schreef: 30 jan 2018, 22:22 Eurostar zal testritten inleggen tussen Amsterdam en Londen, mét stop in Brussel-Zuid op spoor 3 en dit tot de nieuwe verbinding in april commercieel in dienst komt.

Dir staat gepland op dinsdagen en woensdagen met vertrek te Amsterdam-Centraal om 16.48u, doorrit aan de grens om 17.49u en aankomst te Brussel om 18.38u (vertrek naar Londen om 19.02u) ---> parcours wordt afgelegd als E19687.
In april komt die dus al in dienst? Toch niet op 9 april zeker? Dan heeft HSL 4/HSL Zuid er opeens 2 nieuwe klanten bij...

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Geplaatst: 31 jan 2018, 08:37
door rdv
Asterix schreef:Eurostar zal testritten inleggen tussen Amsterdam en Londen, mét stop in Brussel-Zuid op spoor 3 en dit tot de nieuwe verbinding in april commercieel in dienst komt.

Dir staat gepland op dinsdagen en woensdagen met vertrek te Amsterdam-Centraal om 16.48u, doorrit aan de grens om 17.49u en aankomst te Brussel om 18.38u (vertrek naar Londen om 19.02u) ---> parcours wordt afgelegd als E19687.
Deze ritten zijn al een tijdje aan de gang. Spoor 3 wordt op dat moment ook effectief afgesloten met sweeping en bewaking door politie en Securail.

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Geplaatst: 02 feb 2018, 11:16
door Nadleeh
Er is voor 2019 een derde Eurostar van Amsterdam naar Londen in onderzoek, blijkt uit de adviesaanvraag dienstregeling 2019 van de NS.
NS schreef:NS Internationaal is met Eurostar in gesprek om in de Dienstregeling 2019 de frequentie uit te breiden naar 3 ritten per richting per dag. Pas na de start van het reizigersvervoer met de Eurostar wordt een besluit genomen over de eventuele uitbreiding van 2 naar 3 treinen per dag. In dit scenario zal in de richting Amsterdam Centraal > Londen één trein specifiek gericht worden op de snelle bediening van Londen. Deze trein krijgt een reistijd ruim onder de vier uur. Verkorting van de reistijd is mogelijk door het wegnemen van de veiligheidscontroles van het treinstel te Brussel Zuid. Dit leidt er echter toe dat geen reizigers tussen Amsterdam Centraal / Rotterdam Centraal en Brussel Zuid kunnen worden meegenomen.

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Geplaatst: 02 feb 2018, 14:00
door dentheo
Dat laatste verhaal vind ik nogal sterk.
Normaal komt de Eurostar naar Brussel met in één helft mensen gecontroleerd voor England.
In de andere helft mensen uit Nederland voor Brussel Zuid.
Deze laatsten stappen uit en het perron wordt "gesweeped". Dan komen de reizigers die in Brussel gecontroleerd zijn naar de lege tweede helft.
Men wil een half uur winnen door het niet uitstappen van die mensen en het niet moeten sweepen.
Lijkt mij veel.

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Geplaatst: 02 feb 2018, 14:16
door Shrek
dentheo schreef: 02 feb 2018, 14:00 Dat laatste verhaal vind ik nogal sterk.
Normaal komt de Eurostar naar Brussel met in één helft mensen gecontroleerd voor England.
In de andere helft mensen uit Nederland voor Brussel Zuid.
Deze laatsten stappen uit en het perron wordt "gesweeped". Dan komen de reizigers die in Brussel gecontroleerd zijn naar de lege tweede helft.
Men wil een half uur winnen door het niet uitstappen van die mensen en het niet moeten sweepen.
Lijkt mij veel.
Het niet-sweepen hangt samen met het wegvallen van de stop in Antwerpen, daarmee kan misschien ook nog wat tijd gewonnen worden?

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Geplaatst: 02 feb 2018, 14:30
door rdv
Shrek schreef:
dentheo schreef: 02 feb 2018, 14:00 Dat laatste verhaal vind ik nogal sterk.
Normaal komt de Eurostar naar Brussel met in één helft mensen gecontroleerd voor England.
In de andere helft mensen uit Nederland voor Brussel Zuid.
Deze laatsten stappen uit en het perron wordt "gesweeped". Dan komen de reizigers die in Brussel gecontroleerd zijn naar de lege tweede helft.
Men wil een half uur winnen door het niet uitstappen van die mensen en het niet moeten sweepen.
Lijkt mij veel.
Het niet-sweepen hangt samen met het wegvallen van de stop in Antwerpen, daarmee kan misschien ook nog wat tijd gewonnen worden?
De stop in Antwerpen richting London is toch voor alle treinen geschrapt?

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Geplaatst: 04 feb 2018, 17:27
door dentheo
Onduidelijk voor mij is of het eigenlijk de bedoeling is dat de niet-gecheckte reizigers toch nog in dezelfde Eurostar naar Londen geraken.
Indien dat de bedoeling is dan duurt die stop snel een uur.
Indien dat niet de bedoeling is, dan hoeft de stop toch nooit zolang te duren.
Heel dat verhaal zou toch in een half uur moeten gepiept zijn.
Zo zou je een verschil kunnen hebben van een half uur tussen een Eurostar met en zonder niet gecontroleerde reizigers.
Maar dan lijkt het moeilijk te verantwoorden dat je van Amsterdam en Rotterdam gecontroleerde en niet-gecontroleerde reizigers meeneemt, maar niet van Schiphol en Antwerpen. De snelle Eurostar zou dan enkel gecontroleerde reizigers meenemen en geen in de andere helft.
Misschien had ik dat verkeerd begrepen.

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Geplaatst: 05 feb 2018, 09:24
door HLE18

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Geplaatst: 05 feb 2018, 11:11
door Shrek
De Britse en Belgische stellen worden bij schrapping meteen naar de sloper gebracht, de Fransen zijn daarbij duidelijk niet zo gehaast.