Pagina 48 van 67

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Geplaatst: 27 jul 2019, 10:33
door Papanero
Vraagje van een niet-specialist: moesten de locomotieven met TVM van de reeks 55 (5501, 5506, 5509, 5511, 5512, 5514) niet dienen om gestrande HSTs te depanneren ? Ik zie die nog geregeld een toertje maken, altijd per twee, onder meer langs lijn 28, maar bij welke gelegenheid komen ze eigenlijk in actie ?

Verstuurd met Tapatalk


Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Geplaatst: 27 jul 2019, 10:39
door Rww
Papanero schreef: 27 jul 2019, 10:33 Vraagje van een niet-specialist: moesten de locomotieven met TVM van de reeks 55 (5501, 5506, 5509, 5511, 5512, 5514) niet dienen om gestrande HSTs te depanneren ? Ik zie die nog geregeld een toertje maken, altijd per twee, onder meer langs lijn 28, maar bij welke gelegenheid komen ze eigenlijk in actie ?

Verstuurd met Tapatalk
Ik neem aan dat deze alleen kunnen slepen. Geen stroom leveren. Dus dan blijf je hitte problemen houden.

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Geplaatst: 27 jul 2019, 10:50
door Paul
Papanero schreef: 27 jul 2019, 10:33 Vraagje van een niet-specialist: moesten de locomotieven met TVM van de reeks 55 (5501, 5506, 5509, 5511, 5512, 5514) niet dienen om gestrande HSTs te depanneren ? Ik zie die nog geregeld een toertje maken, altijd per twee, onder meer langs lijn 28, maar bij welke gelegenheid komen ze eigenlijk in actie ?
Dat vraag ik mij ook af. Het moet toch mogelijk zijn om zo'n gestrande Eurostar of Thalys, op korte termijn met een of twee diesellocs weg te slepen tot in een station, waar men de reizigers kan laten uitstappen?

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Geplaatst: 27 jul 2019, 11:01
door Steven
Er was gewoonweg geen 55 TVM beschikbaar die dag. Dus dubbele pech.

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Geplaatst: 27 jul 2019, 11:07
door Papanero
Misschien omdat alle diesels buiten gebruik waren gesteld ? Ik heb anders donderdag wel een paar 77 zien passeren met verse ballast.

Verstuurd met Tapatalk


Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Geplaatst: 27 jul 2019, 11:35
door Steven
het buiten dienst stellen van dieseltreinen betrof de MW41, dit had niets te maken met de 55 of 77 of 62 aangezien deze geen reizigerstreinen doen.

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Geplaatst: 27 jul 2019, 12:42
door Paul
Steven schreef: 27 jul 2019, 11:01 Er was gewoonweg geen 55 TVM beschikbaar die dag.
Waarom niet?

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Geplaatst: 27 jul 2019, 17:15
door Steven
Daar ken ik het antwoord niet op Paul, maar zover ik weet was er dus niets beschikbaar. vermoedelijk onderhoud en defecten die er alles samen voor zorgen dat er geen machine inzetbaar was, nu ja met een andere loc en een noodkoppeling lukt het ook. Het is enkel fysiek wat zwaarder werk om deze te plaatsen want de TVM locs hebben reeds een koppeling op hun neus gemonteerd klaar staan.

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Geplaatst: 27 jul 2019, 17:15
door 4303
T55 waren defect... Kent ge Murphy :shock:

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Geplaatst: 27 jul 2019, 17:24
door 4303
[/quote]
Misschien wel belangerijker: de infrastructuurbeheerder voert niet het bevel tijdens dit soort incidenten en beslist dus ook niet over de evacuatie.
[/quote]

Niet helemaal akkoord. Infrabel beslist wanneer de reizigers uit de trein mogen. De infrastructuur gebruiker (IG) kan enkel de vraag stellen aan Infrabel om de reizigers te evacueren.
Infrabel beslist wanneer de noodtrein mag rijden. In dit geval stond deze om 12:30u al klaar om te vertrekken, maar we hebben nog meer dan een uur moeten wachten in Brussel Zuid.
Ter plaatse is het ook de leader Infrabel die het bevel voert.
Het is inderdaad aan de IG om het materiaal en het personeel te voorzien. Maar voor de rest moeten wij ook luisteren... :wink:

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Geplaatst: 27 jul 2019, 23:11
door Rww
4303 schreef: 27 jul 2019, 17:24
Misschien wel belangerijker: de infrastructuurbeheerder voert niet het bevel tijdens dit soort incidenten en beslist dus ook niet over de evacuatie.
[/quote]

Niet helemaal akkoord. Infrabel beslist wanneer de reizigers uit de trein mogen. De infrastructuur gebruiker (IG) kan enkel de vraag stellen aan Infrabel om de reizigers te evacueren.
Infrabel beslist wanneer de noodtrein mag rijden. In dit geval stond deze om 12:30u al klaar om te vertrekken, maar we hebben nog meer dan een uur moeten wachten in Brussel Zuid.
Ter plaatse is het ook de leader Infrabel die het bevel voert.
Het is inderdaad aan de IG om het materiaal en het personeel te voorzien. Maar voor de rest moeten wij ook luisteren... :wink:
[/quote]

Niet mee eens het zijn de autoriteiten, lees de hulpdiensten, die het bevel voeren bij grootschalige evacuaties en draadbreuk.

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Geplaatst: 28 jul 2019, 00:02
door dentheo
AlexNL schreef: 27 jul 2019, 01:24 Wat mij nog het meeste verbaast is dat reizigers niet uit zichzelf zijn gaan evacueren gezien de omstandigheden waarin zij verkeerden. Defecte trein, geen airco, en binnentemperaturen van 40+ graden terwijl er niets lijkt te gebeuren...
Dat vond ik zelf ook.
In mijn studententijd zat er direct een boekentas op de "noodopening" als de deuren niets snel genoeg opengingen en mensen hun bus of andere trein moesten hebben...Soort zelfredzaamheid .

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Geplaatst: 28 jul 2019, 00:09
door dentheo
Rww schreef: 27 jul 2019, 23:11
Niet mee eens het zijn de autoriteiten, lees de hulpdiensten, die het bevel voeren bij grootschalige evacuaties en draadbreuk.
Onzin natuurlijk, bij de laatste brand van een ICE op de HSL was men in Duitsland wat blij dat 1) een militair in de trein de noodrem getrokken had en 2) spontaan tot evacuatie was overgegaan dit voor de brandweer wist dat er iets brandde.

Zouden er nu veel mensen rechtstreeks de brandweer gebeld hebben voor mensen die van hun stokje gingen of valt dat ook best mee ?

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Geplaatst: 28 jul 2019, 00:17
door Portbou
4303 schreef: 27 jul 2019, 17:15 T55 waren defect... Kent ge Murphy :shock:
Allemaal tegelijk ?

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Geplaatst: 28 jul 2019, 00:31
door Shrek
Portbou schreef: 28 jul 2019, 00:17 Allemaal tegelijk ?
Zoveel zijn het er niet en het is ouwen boecht, dat is dus plausibel.