Trenitalia awards contract for 50 high speed trains

AlexNL
Berichten: 2186
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Some say he designed the new Italian HSTs. All we know i

Bericht door AlexNL »

msts.be schreef:Onze stofzuigers zijn nog altijd dan een pak mooier, zelfs de meest lelijke Shinkansen zijn nog mooier. Ik ben benieuwd of men in Pistoia er nu vaart achter gaat zetten na de mislukte vogelbekdier-saga..
Het verschil met het vogelbekdierdrama is dat AnsaldoBreda nu een onderaannemer is van Bombardier, projectmanagement ligt dus ook volledig in handen van Bombardier en zij zullen tijdig bij kunnen sturen wanneer het mis dreigt te gaan.
COCOKEN007

Re: Trenitalia awards contract for 50 high speed trains

Bericht door COCOKEN007 »

hoi iedereen,

ik denk inderdaad dat Ansaldo Breda wat meer disipline nodig heeft en een partner zoals Bombardier om verder te kunnen groeien, eigenlijk hebben ze door de jaren wel prachtig materiaal afgeleverd maar in tijd op zn Italiaans (domani=morgen). Zelf ben ik ook van Italiaanse afkomst en heb dat probleem ook maar als ik samenwerk met iemand dan is alles op tijd af. Ik vind dat voorstelling van dit nieuwe HST trein wel veel toekomst biedt. Ik denk dat China met de nieuwe designs wel de koplopers zijn daarin, alleen de charme van de imposante trein is weg en maakt plaats voor snelle juffrouwen. Maar toch be n ik overtuigd dat dit zal een geslaagde trein zijn met veel luxe en oog op Italiaanse design.
ik ben ook blij met de design van de Fyra , das een uitzonderlijke trein die de aandacht trekt ,
allee wat te veel gebluft zeker CIAO
AlexNL
Berichten: 2186
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Trenitalia awards contract for 50 high speed trains

Bericht door AlexNL »

In de toekomst hoef je geen hogesnelheidstreinen (of zelfs maar intercities) van AnsaldoBreda meer te verwachten. Moederbedrijf Finmeccanica heeft de CEO van AnsaldoBreda voor een ander, en AnsaldoBreda gaat zich meer richten op de activiteiten waar ze beter zijn: lightrail, metro's en trams. Lopende contracten zullen worden afgehandeld, maar nieuwe contracten op die terreinen zullen niet meer worden aangegaan.
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Trenitalia awards contract for 50 high speed trains

Bericht door msts.be »

Ondertussen is het definitieve design voorgesteld, en dat komt opnieuw héél wat dichter bij de normale Zefiro dan toen die Stig-helm indertijd (met luchtgaten :lol: ):
http://www.eurailpress.de/article/view/ ... wse/1.html
http://www.railwaygazette.com/news/pass ... -1000.html

Eén probleem: men gaat de eerste treinen toch aan AnsaldoHaag overlaten :? Als dat maar geen vodden teweegbrengt, of men heeft een tweede vogelbekdier-debacle..
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 700
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Re: Trenitalia awards contract for 50 high speed trains

Bericht door sammarco1 »

T'zullen wel mooie treinen worden, maar kan je voorstellen dat er in italie alleen geld is voor HST ? De regionale lijnen op sommige plaatsen zijn echt verouderd, en de dagelijkse pendelaar staat er echt in de kou.

Het onderhoud van gewone wagons is er een schande... allemaal vuil tot smerig. Heel veel zaken op de gewone wagons die defect zijn. En Moretti maar geld pompen in HST....
Afbeelding
**********************************************************************************************************
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1802
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Trenitalia awards contract for 50 high speed trains

Bericht door Portbou »

sammarco1 schreef:T'zullen wel mooie treinen worden, maar kan je voorstellen dat er in italie alleen geld is voor HST ? De regionale lijnen op sommige plaatsen zijn echt verouderd, en de dagelijkse pendelaar staat er echt in de kou.

Het onderhoud van gewone wagons is er een schande... allemaal vuil tot smerig. Heel veel zaken op de gewone wagons die defect zijn. En Moretti maar geld pompen in HST....
Inderdaad...

Ter illustratie :
Regionale in Domodossola Afbeelding Intercity Napoli-Milano Afbeelding Espresso Mongibello Milano-Palermo/Siracusa
http://www.youtube.com/watch?v=qlDrZNXuups
Plaats reactie