ICE in London
Re: ICE in London
Wat de verhouding is van de controle tussen terrorisme en illegalen maakt weinig uit denk ik. Maar feit is natuurlijk wel dat de UK zeker zoveel als mogelijk nog voor zijn grenzen die illegalen wil tegenhouden en daar zijn deze controles zeker geschikt voor. Het feit dat de perrons en werkplaatsen volledig zijn afgesloten en dat er daar bij elk vertrek wel security te zien is inclu de camera's zegt ook genoeg.
Re: ICE in London
Moet je dan ook elke automobilist op snelheid of alcoholgebruik controleren ?K V B schreef:Maar het toont aan hoe nutteloos het is. Het is alsof je in je huis een de deur sluit omdat je bang bent voor inbrekers, maar alle vensters open laat. Iedereen snapt dat dit zinloos is. Hetzelfde met het scannen van de bagage van treinpassagiers. Ofwel doe je dat bij iedereen (maar dat gaat dus nooit lukken), ofwel doe je het gewoon niet.
Dan kan je ook zeggen dat die controles zinloos zijn, nochtans is het aantal verkeersslachtoffers door die controles drastisch gedaald, omdat iedereen weet dat hij op elk ogenblik kan gecontroleerd worden.
Die controles zijn nog veel meer sporadisch dan de grenscontroles.
En bovendien moet ik ook nog de eerste reiziger tegenkomen die van plan was om de Eurostar te nemen maar omwille van de controles een ander vervoersmiddel neemt, tenzij die man of vrouw natuurlijk echt iets te verbergen heeft.
Re: ICE in London
Niet mee eens: als die controles er niet zouden zijn, zouden er meer mogelijke stopplaatsen zijn voor Eurostars, waardoor er meer mensen de Eurostar zouden nemen die nu het vliegtuig nemen.Adler schreef: En bovendien moet ik ook nog de eerste reiziger tegenkomen die van plan was om de Eurostar te nemen maar omwille van de controles een ander vervoersmiddel neemt, tenzij die man of vrouw natuurlijk echt iets te verbergen heeft.
Vele reizigers bekijken wel degelijk hoe lang ze onderweg zijn en een extra tijd van een half uur of meer wordt zeker in rekening genomen, vooral door de zakenreizigers.
Voor vliegtuigen kan je niet zonder de veilgheidsscans, maar als een terrorist een Eurostar wil opblazen, kan hij beter een bom onder de sporen leggen, wil hij de kanaaltunnel opblazen stuurt hij een vrachtwagen mee met de shuttle. Dat is dus de nutteloosheid van de veiligheidsscans aan de check-in van de Eurostar.
Re: ICE in London
Hoe ga je de illegalen tegenhouden om met de Eurostar in Londen te geraken? Want als je een controle wil afschaffen moet je aan alle delen van die controle denken, dus neen enkel terrorisme is niet de reden van die controle. Maar daar gaat geen enkele tegenstander van die controle op in blijkbaar.
Re: ICE in London
Welke plaatsen op het traject tussen de Engelse kust en Londen zijn dan zo belangrijk voor zakenmensen dat de Eurostar er zou moeten stoppen ?pietje schreef:Niet mee eens: als die controles er niet zouden zijn, zouden er meer mogelijke stopplaatsen zijn voor Eurostars, waardoor er meer mensen de Eurostar zouden nemen die nu het vliegtuig nemen.
Vele reizigers bekijken wel degelijk hoe lang ze onderweg zijn en een extra tijd van een half uur of meer wordt zeker in rekening genomen, vooral door de zakenreizigers.
Re: ICE in London
In Spanje is er voor elke hogesnelheidstrein een boarding control met doorlichten van bagage
Re: ICE in London
Klopt, en ik blijft het een vreemd fenomeen vinden. Daarvoor neem je toch net de trein, om daarvan af te zijn?
-
- Berichten: 2558
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: ICE in London
Gedurende nu 17 jaar laten de operatoren (€*,Eurotunnel,seafrance,P&o , Brussel airlines enz enz )studies uitvoeren betreffende wie, wat,waarom,vanwaar en hoe zijn hun clienten.Elk type van vervoer heeft zijn eigen vast clienteel die hééél weinig of zelf helemaal niet verloopt naar een andere vorm van transport.Dus een fideel clienteel.Voor het ogenblik stijgen de cijfers voor alle types,dus het volume neemt toe. Er zijn geen verschuivingen onderling , enkel tussen de korte kanaalovertocht operatoren. Met Seafrance als verliezer voor het ogenblikpietje schreef:Niet mee eens: als die controles er niet zouden zijn, zouden er meer mogelijke stopplaatsen zijn voor Eurostars, waardoor er meer mensen de Eurostar zouden nemen die nu het vliegtuig nemen.Adler schreef: En bovendien moet ik ook nog de eerste reiziger tegenkomen die van plan was om de Eurostar te nemen maar omwille van de controles een ander vervoersmiddel neemt, tenzij die man of vrouw natuurlijk echt iets te verbergen heeft.
Vele reizigers bekijken wel degelijk hoe lang ze onderweg zijn en een extra tijd van een half uur of meer wordt zeker in rekening genomen, vooral door de zakenreizigers.
Voor vliegtuigen kan je niet zonder de veilgheidsscans, maar als een terrorist een Eurostar wil opblazen, kan hij beter een bom onder de sporen leggen, wil hij de kanaaltunnel opblazen stuurt hij een vrachtwagen mee met de shuttle. Dat is dus de nutteloosheid van de veiligheidsscans aan de check-in van de Eurostar.
Zij die deze transportmiddelen NIET nemen hebben niks te maken met de aangehaalde motieven in dit item!zoals border control enz maar enkel met het feit dat ze het geld erniet voor hebben of overhebben om met deze waaier van transportmiddelen zich te verplaatsen naar een bepaald puntIs dit een schande ? neen, maar zoek geen drogredenen....
Re: ICE in London
Zo vreemd is dat toch niet als je weet dat de ETA al minstens 5 aanslagen heeft opgeëist met autobommen als protest tegen de aanleg van de hogesnelheidslijn door het Baskenland en men in 2004 een bom heeft gevonden met 12 kilo springstof langs het spoor van de AVE tussen Madrid en Sevilla.groentje schreef:Klopt, en ik blijft het een vreemd fenomeen vinden. Daarvoor neem je toch net de trein, om daarvan af te zijn?
Maar ja, volgens sommigen hier is terrorisme een puur verzinsel van de overheid en is er nog nooit zo weinig terrorisme geweest als nu.
Re: ICE in London
Toch zijn pokken wereldwijd uitgeroeid door er simpelweg heel heel heel veel geld in te stekenSteven schreef:Men doet hier meer aan kansberekening dan iets anders. Verschillende soorten problemen met elkaar vergelijken mag je toch niet als het gaat om veiligheid gaat. Je moet elk geval afzonderlijk bezien. Trouwens de meeste ziektes in die arme landen pak je niet aan met veel miljarden maar vooral door te starten met een andere mentaliteit aan te kweken maar dat is een ander onderwerp. Pas dan kan geld voor medicatie iets beginnen helpen.
Maar terug naar het eigenlijke onderwerp.
Uiteraard mag de veiligheid een prijs hebben.De veiligheid van die tunnel mag een bepaalde prijs hebben. Daar mag dus ook een zekere controle tegenoverstaan. KVB zegt dat de ramen openstaan van dat huisje veiligheid daar waar de voordeur open is, zeg ons dan eens welke ramen er open staan in uw ogen? Want op die vraag wil ik het antwoord wel eens weten. Met uw analogie bewijs je op zich niets, als je die controles zinloos vindt moet je dat ook hard kunnen bewijzen dat ze compleet zinloos en tijdverspilling zijn.
De controles zijn er trouwens niet zozeer vanwege het terrorisme maar omdat Groot Brittannië geen onderdeel is van de Schengenlanden. Je wordt dus aan dezelfde controles onderworpen als aan de buitengrenzen.
Re: ICE in London
Snap je niet dat dit juist aantoont hun nutteloos die bagagescans zijn? Hoe hou je autobommen langs de lijn tegen door passagiers hun bagage te scannen?Adler schreef:Zo vreemd is dat toch niet als je weet dat de ETA al minstens 5 aanslagen heeft opgeëist met autobommen als protest tegen de aanleg van de hogesnelheidslijn door het Baskenland en men in 2004 een bom heeft gevonden met 12 kilo springstof langs het spoor van de AVE tussen Madrid en Sevilla.groentje schreef:Klopt, en ik blijft het een vreemd fenomeen vinden. Daarvoor neem je toch net de trein, om daarvan af te zijn?
Maar ja, volgens sommigen hier is terrorisme een puur verzinsel van de overheid en is er nog nooit zo weinig terrorisme geweest als nu.
Als je iets tegen aanslagen van de ETA wil doen dan moet je de ETA bestrijden. De ETA gewoon dwingen een ander doel of taktiek te kiezen helpt niet.
Re: ICE in London
We hebben gezien hoe goed dat werkt op 11 maart 2004...neigezug schreef:In Spanje is er voor elke hogesnelheidstrein een boarding control met doorlichten van bagage
Het enige dat je met die scans bereikt is een vals gevoel voor veiligheid, en een vervoerssysteem dat minder optimaal functioneert. Want dankzij die scans kan je het vergeten van een systeem op te zetten met korte overstappen.
Re: ICE in London
Hou hou je met bagagescans illegalen tegen overigens? Ik heb nergens gezegd dat men de identiteitscontroles moet afschaffen. Die kan men echter probleemloos op de trein doen.Steven schreef:Hoe ga je de illegalen tegenhouden om met de Eurostar in Londen te geraken? Want als je een controle wil afschaffen moet je aan alle delen van die controle denken, dus neen enkel terrorisme is niet de reden van die controle. Maar daar gaat geen enkele tegenstander van die controle op in blijkbaar.
Re: ICE in London
En dat is dan ook de echte kost van de controles.pietje schreef: Niet mee eens: als die controles er niet zouden zijn, zouden er meer mogelijke stopplaatsen zijn voor Eurostars, waardoor er meer mensen de Eurostar zouden nemen die nu het vliegtuig nemen.
Re: ICE in London
dubbelpost
Laatst gewijzigd door K V B op 21 mei 2011, 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.