ICE in London

Hans2409

ICE in London

Bericht door Hans2409 »

http://tv.repubblica.it/mondo/il-supert ... ref=HREV-2 filmpje vanop La Repubblica waarop een ICE te zien is in London.

Vreemd om de letters ICE te zien met kleuren van de Union Jack...
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: ICE in London

Bericht door Stef »

Dat zal zeker in relatie liggen met dit topic:

http://treinforum.be/viewtopic.php?f=7&t=8028
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
thomaslj

Re: ICE in London

Bericht door thomaslj »

Welk station moet dat voorstellen?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: ICE in London

Bericht door Steven »

Waarom zou dat trucage zijn? In kader van de proefritten en een persmededeling is dit logisch hem tot in het station te laten rijden.
thomaslj

Re: ICE in London

Bericht door thomaslj »

Sorry Steven, ik was te vlug met mijn vraag, het filmpje volledig downloaden duurt hier heel lang.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: ICE in London

Bericht door Steven »

Op Duitse sites vind je beelden met mensen van DB geïnterviewd.
nighttrain
Berichten: 2547
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: ICE in London

Bericht door nighttrain »

Steven schreef:Waarom zou dat trucage zijn? In kader van de proefritten en een persmededeling is dit logisch hem tot in het station te laten rijden.
Laten we duidelijk zijn , er zijn helemaal geen proefritten geweest of uitgevoerd.
Het enig wat gebeurt is , is nl het feit dat 1 ICE in de tunnel is gereden overdag om de "show" voor de uitgenodigde pers.
Dan is hij er vrijdagnacht nogmaals ingereden om de voettreden te testen t.o.v. de trottoir d'évacuation in de tunnel.
En dan zondagochtend om 00h30 hebben ze 2 evacuatieoefeningen gedaan in de tunnel , volgens 2 verschillende configuraties.
Vervolgens zijn ze gekuist geworden. 1 ICE is terug vertrokken naar Duitsland op maandagochtend om ldaar zijn commerciele rotaties te heremen.
De andere is door 2 Diesel Krupps van Eurotunnel gesleept tot voor Saint Pancras, vervolgens zijn ze opgekoppeld aan de andere zijde om de ICE het station binnen te duwen, want het zou geen zicht geweest zijn om de ICE te presenteren met 2 diesels ervoor.Teruggekeerd Dinsdagnacht.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: ICE in London

Bericht door Steven »

die evacuatie beschouw ik allemaal als test (ik had beter het woordje ritten weggelaten natuurlijk).
pietje

Re: ICE in London

Bericht door pietje »

idd, dat zijn de eerste testen, weliswaar met een hoog PR gehalte, maar men heeft effectief iets getest.
Er zal nog veel getest moeten worden en veel tijd overgaan eer er een ICE-achtige trein aan 160km/ planmatig door de tunnel rijdt, maar het is alvast een begin.
nighttrain
Berichten: 2547
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: ICE in London

Bericht door nighttrain »

pietje schreef:idd, dat zijn de eerste testen, weliswaar met een hoog PR gehalte, maar men heeft effectief iets getest.
Er zal nog veel getest moeten worden en veel tijd overgaan eer er een ICE-achtige trein aan 160km/ planmatig door de tunnel rijdt, maar het is alvast een begin.
over tijd kan ik mij niet uitspreken hier , maar er zullen toch geen dynamische testen moeten gedaan worden! Om wat te testen??
Als ze 480 km/h kunnen rijden op Duitse , Franse en belgische spoorlijnen zal dit ook lukken in de tunnel of op high speed 1.
Het TVM systeem word getest op een geijkt testbaken met de software voor de TVM430 chunnel.
De pantos volgen goed de rijdraad.
Het zal gewoon wachten zijn op nieuwe stellen.
En de dynamische testen zullen gedeeltelijk gebeuren in Velim.
pietje

Re: ICE in London

Bericht door pietje »

nighttrain schreef:
pietje schreef:idd, dat zijn de eerste testen, weliswaar met een hoog PR gehalte, maar men heeft effectief iets getest.
Er zal nog veel getest moeten worden en veel tijd overgaan eer er een ICE-achtige trein aan 160km/ planmatig door de tunnel rijdt, maar het is alvast een begin.
over tijd kan ik mij niet uitspreken hier , maar er zullen toch geen dynamische testen moeten gedaan worden! Om wat te testen??
Als ze 480 km/h kunnen rijden op Duitse , Franse en belgische spoorlijnen zal dit ook lukken in de tunnel of op high speed 1.
Het TVM systeem word getest op een geijkt testbaken met de software voor de TVM430 chunnel.
De pantos volgen goed de rijdraad.
Het zal gewoon wachten zijn op nieuwe stellen.
En de dynamische testen zullen gedeeltelijk gebeuren in Velim.
Lijkt mij logisch, maar vooraleer de eerste geplande rit met passagiers gebeurt zal er toch nog wel enkele keren "leeg" door de tunnel gereden worden?
Dat versta ik ook onder testen, zien of alles end-to-end in orde blijkt te zijn zoals de aparte testen en metingen doen vermoeden.
nighttrain
Berichten: 2547
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: ICE in London

Bericht door nighttrain »

pietje schreef:
nighttrain schreef:
pietje schreef:idd, dat zijn de eerste testen, weliswaar met een hoog PR gehalte, maar men heeft effectief iets getest.
Er zal nog veel getest moeten worden en veel tijd overgaan eer er een ICE-achtige trein aan 160km/ planmatig door de tunnel rijdt, maar het is alvast een begin.
over tijd kan ik mij niet uitspreken hier , maar er zullen toch geen dynamische testen moeten gedaan worden! Om wat te testen??
Als ze 480 km/h kunnen rijden op Duitse , Franse en belgische spoorlijnen zal dit ook lukken in de tunnel of op high speed 1.
Het TVM systeem word getest op een geijkt testbaken met de software voor de TVM430 chunnel.
De pantos volgen goed de rijdraad.
Het zal gewoon wachten zijn op nieuwe stellen.
En de dynamische testen zullen gedeeltelijk gebeuren in Velim.
Lijkt mij logisch, maar vooraleer de eerste geplande rit met passagiers gebeurt zal er toch nog wel enkele keren "leeg" door de tunnel gereden worden?
Dat versta ik ook onder testen, zien of alles end-to-end in orde blijkt te zijn zoals de aparte testen en metingen doen vermoeden.
Hij zal mischien enkele malen leeg door de tunnel rijden ja mischien wel ,maar niet voor enkel en alleen he traject tunnel. Maar wel voor de lijnkennis /ervaring van de eerste treinbestturders op het traject.In 93 heeft de €* ook niet speciefiek door de tunnel gereden om iets of wat te testen.
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: ICE in London

Bericht door Robin »

z'n ICE is precies wel aangenamer op in te reizen
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
melle

Re: ICE in London

Bericht door melle »

Robin schreef:z'n ICE is precies wel aangenamer op in te reizen
Ze lijken mij veel ruimer :D
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: ICE in London

Bericht door Steven »

die opstelling 2+1 is natuurlijk de eerste klasse van de ICE.
Plaats reactie