ICE in London

Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1802
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: ICE in London

Bericht door Portbou »

Hallo,
deadlock schreef: Vreemde rijtijden. Londen Amsterdam moet in vier uur te doen zijn en op deze manier is het geen HST maar gewoon een boemeltje. En aangezien het om ICE's gaat moeten er stammen omgebouwd gaan worden om te kunnen fungeren als nachttrein, slaapcabines inbouwen et cetera.
Ik ging er niet van uit dat het hier ICEs moeten zijn.
Ik heb het over klassieke nachttreinen met klassiek getrokken materieel... die hun reis afleggen over klassieke lijnen.

Groeten,
Bart W.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: ICE in London

Bericht door Adler »

bw494674 schreef:Hoeveel % van de reizigers van Stena Lines zijn treinreizigers ?
Zijn het niet vooral reizigers met auto en - vooral - vrachtwagen ?
Ik heb daar geen cijfers over maar de nieuwe veerboten Stena Hollandica en Stena Brittanica behoren tot de grootste en modernste ter wereld en hebben een capaciteit van 1200 passagiers en 230 auto's.
Een belangrijk deel van de passagiers zal dus wel met de trein komen.
Misschien ook nog even vermelden dat een ticket geldig is vanuit elk NS-station naar elk National Express East Anglia station en dat je zelfs gratis draadloos internet hebt aan boord.
deadlock
Berichten: 579
Lid geworden op: 10 nov 2008, 21:11
Locatie: Zwolle, Nederland

Re: ICE in London

Bericht door deadlock »

bw494674 schreef:Ik ging er niet van uit dat het hier ICEs moeten zijn.
Ik heb het over klassieke nachttreinen met klassiek getrokken materieel... die hun reis afleggen over klassieke lijnen.
Die klassieke nachttreinen rijden in Duitsland ook grotendeels over Ausbaustrecken met 200km/u.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1802
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: ICE in London

Bericht door Portbou »

Hallo,
deadlock schreef:
bw494674 schreef:Ik ging er niet van uit dat het hier ICEs moeten zijn.
Ik heb het over klassieke nachttreinen met klassiek getrokken materieel... die hun reis afleggen over klassieke lijnen.
Die klassieke nachttreinen rijden in Duitsland ook grotendeels over Ausbaustrecken met 200km/u.
Enkel tussen Berlin en Hannover... maar we wijken af...

Groeten,
Bart W.
rvdborgt
Berichten: 4325
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: ICE in London

Bericht door rvdborgt »

bw494674 schreef:
deadlock schreef:
bw494674 schreef:Ik ging er niet van uit dat het hier ICEs moeten zijn.
Ik heb het over klassieke nachttreinen met klassiek getrokken materieel... die hun reis afleggen over klassieke lijnen.
Die klassieke nachttreinen rijden in Duitsland ook grotendeels over Ausbaustrecken met 200km/u.
Enkel tussen Berlin en Hannover... maar we wijken af...
Er zijn meer lijnen geschikt voor 200 waar ook nachttreinen komen: delen van Dortmund - Hannover, Mannheim - Karlsruhe. Ik weet echter niet of ze daar dan ook met die snelheid rijden.

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1802
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: ICE in London

Bericht door Portbou »

Hallo Rian,
rvdborgt schreef:Er zijn meer lijnen geschikt voor 200 waar ook nachttreinen komen: delen van Dortmund - Hannover, Mannheim - Karlsruhe. Ik weet echter niet of ze daar dan ook met die snelheid rijden.
Aan de rijtijden te zien zou ik zeggen van niet...

Maar goed, mijn punt was vooral dat het op een theoretische nachtelijke verbinding als Amsterdam-London niet nodig is om over HSL te rijden, over de klassieke lijnen gaat snel genoeg (als je de reizigers voldoende nachtrust wil gunnen)

Groetjes,
Bart.

(vannacht was ik onderweg in de Euronight Köln-Wien en die heeft me wel erg veel nachtrust gegund... Twee uur vertraging wegens omleiding vanaf Nürnberg over München... Zo bedoelde ik het nu ook weer niet...)
deadlock
Berichten: 579
Lid geworden op: 10 nov 2008, 21:11
Locatie: Zwolle, Nederland

Re: ICE in London

Bericht door deadlock »

bw494674 schreef:Enkel tussen Berlin en Hannover... maar we wijken af...
Ook tussen Hannover en Hamburg, München->Stuttgart en nog enkele strecken in het Ruhrgebiet.
In Denemarken wordt er 180km/u gereden.
deadlock
Berichten: 579
Lid geworden op: 10 nov 2008, 21:11
Locatie: Zwolle, Nederland

Re: ICE in London

Bericht door deadlock »

bw494674 schreef:(vannacht was ik onderweg in de Euronight Köln-Wien en die heeft me wel erg veel nachtrust gegund... Twee uur vertraging wegens omleiding vanaf Nürnberg over München... Zo bedoelde ik het nu ook weer niet...)
Dat klopt, er zijn daar omvangrijke werkzaamheden, twee weken geleden had ik deze nachttrein ook en de week daarvoor op de heenweg met de ICE overdag hadden we er ook last van. Inderdaad twee uur vertraging in totaal.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5317
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: ICE in London

Bericht door Steve »

Mensen, graag opnieuw over de ICE naar Londen en alles wat er rechtstreeks mee te maken heeft...
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: ICE in London

Bericht door kika »

http://www.sueddeutsche.de/U5a38b/68020 ... fahre.html

IGC heeft de regels versoepelt, kogel door de kerk, Siemens door de tunnel?
AlexNL
Berichten: 2182
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: ICE in London

Bericht door AlexNL »

ICE naar Londen is echter wel vertraagd omdat een toeleverancier van Siemens niet tijdig kan leveren, vertraging bedraagt een jaar.
Plaats reactie