Amtrak orders Siemens 200 km/h Cities Sprinter locomotives

Plaats reactie
bobke
Berichten: 766
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:55
Locatie: Dudzele

Amtrak orders Siemens 200 km/h Cities Sprinter locomotives

Bericht door bobke »

Amtrak orders Siemens 200 km/h Cities Sprinter locomotives
29 October 2010
Impression of Siemens ACS64 Amtrak Cities Sprinter electric locomotive. Afbeelding USA: Siemens Mobility has won a $466m order to supply Amtrak with 70 ACS64 'Amtrak Cities Sprinter' electric locomotives with a top speed of 200 km/h, the supplier announced on October 28.

Deliveries are scheduled to run for six years from 2013, with the locomotives being deployed on the Northeast Corridor and Keystone Corridor as part of Amtrak's programme to reduce journey times and increase service reliability.

The Amtrak Cities Sprinter will be a version of Siemens' Eurosprinter family adapted to meet FRA crashworthiness requirements, incorporating redesigned crumple zones, an enhanced cab safety cage and anti-climb features, which will bring an increase in weight.

The locomotives will be rated at 6·4 MW and able to run on 25 kV, 12·5 kV and 12 kV AC supplies, with regenerative braking. To ease maintenance it will be possible to remove the traction motors and wheelsets without lowering the bogies.

To meet Buy America regulations the locomotives will be produced at Siemens' light rail vehicle plant in Sacramento, California, with the Alpharetta and Norcross plants in Georgia supplying traction motors and propulsion equipment.

'This order for the Cities Sprinters is our first opportunity to supply a Siemens locomotive to the American locomotive market, the second largest market in the world', said Siemens Mobility CEO Hans Jörg Grundmann. 'This order shows that we are capable of offering the right solutions for regional and long-distance passenger rail service in the USA'.

The order comes under Amtrak's long-term plan to replace 334 locomotives and 1 200 coaches. 'Modern locomotives are essential to meet the service reliability expectations of our passengers and for us to handle the growing ridership demand in the coming years', said President & CEO Joseph Boardman.

http://www.railwaygazette.com/nc/news/s ... tives.html

Lijkt van vormgeving totaal niet op de 18 (NMBS) vind ik
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Amtrak orders Siemens 200 km/h Cities Sprinter locomotiv

Bericht door dentheo »

Kan ook moeilijk anders, de amerikaanse "botseisen" (FRA crashworthiness requirements) zijn veel hoger dan de onze, zij willen veel stoerdere treinen.
Theo
Groeten vanop de Heide
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Amtrak orders Siemens 200 km/h Cities Sprinter locomotiv

Bericht door K V B »

dentheo schreef:Kan ook moeilijk anders, de amerikaanse "botseisen" (FRA crashworthiness requirements) zijn veel hoger dan de onze, zij willen veel stoerdere treinen.
Het is ook zo dat de Amerikaanse sporen doorgaans hogere aslasten toestaan. Dan heeft het ook zin om een locomotief wat zwaarder te maken, want daarmee heb je dus meer tractie. Normaal ga je een locomotief altijd zo zwaar mogelijk maken. Desnoods stop je er zelfs wat ballast in.
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Amtrak orders Siemens 200 km/h Cities Sprinter locomotiv

Bericht door msts.be »

Eerste locs zijn vorige week uitgeleverd:

http://www.eurailpress.de/news/wirtscha ... mtrak.html
http://www.railcolor.net/index.php?nav= ... tion=dview
http://www.railwaygazette.com/news/pass ... otive.html

De techniek komt grotendeels uit de EuroSprinter/Vectron (maar is eigenlijk een buitenbeentje zoals onze 18) maar wordt wel volledig in de USA geassembleerd om aan de "Buy American" wetgeving te voldoen.
Plaats reactie