Tweetjes in Italie

Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Tweetjes in Italie

Bericht door Accelerat »

Aiaiai... Pijnlijk gewoon! :(
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 700
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Re: Tweetjes in Italie

Bericht door sammarco1 »

http://iltrenodellavalle.wordpress.com/ ... -di-serie/

Hier staat dat er één in Mei 2011 op proefritten werd gesteld tussen Lanciano en
3 keer per week als testrit, maar dat artikel is van de maand Mei vorig jaar, ondertussen zijn we tien maand verder...

Hier in deze blog, staat wat het gekost heeft om ze om te bouwen....


Google translate... niet lachen, is niet door mij vertaald, maar daar heb ik niet zo veel tijd voor

Ik zou zeggen dat nu na iets minder dan 12 jaar na aankoop door Sangritana van de Belgische spoorwegen en met alle kosten gedragen voor meer dan € 20M, een enorme verspilling van publiek geld is. In dienst "zou moeten", totdat ik zal zien zal ik het niet geloven, 5 complex te krijgen, de 12 aangeschaft (althans dat hopen we dat met de zeven niet-geconverteerde je een beetje 'cash door de verkoop als schroot), die per saldo is kosten € 4M per stuk. Als we nu van mening zijn dat de laatste twee Menuet dienst kwam in juli vorig jaar heeft gekost 4,5 M €, rijst de vraag: Hoeveel is het erover eens dat deze bestelling in bedrijf te stellen voertuigen die zijn ontworpen in de jaren '50?
Ik zou roepen tot het schandaal! Hoewel, helaas, is niet een probleem alleen om beslissingen van de leiding Sangritana, maar ook tot vertragingen met betrekking tot de certificatie procedures van de middelen voor beide circolabilità op het RFI-netwerk. Het moet worden beschouwd als bijvoorbeeld in 1999, toen de media werd gekocht was alleen de benodigde instrumenten en signaal herhaling van de SCMT (Train Control System).
Hoe dan ook hopelijk wachten op het einde van de certificaten, omdat de middelen zijn geleverd door Ansaldo, en het verkeer brengen van voertuigen voor gebruik door gebruikers van Sangritana.

Mischien kan Di Rupo ons wat beter expliceer ?
Afbeelding
**********************************************************************************************************
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Tweetjes in Italie

Bericht door msts.be »

Blijkbaar hebben de Orsetto's van de Sangritana dan toch nog een toekomst voor zich ? Er zijn testritten mee uitgevoerd bij de Ferrovie Sud-Est, die nu hun eerste lijn aan het elektrificeren zijn en gepast materieel nodig hebben..

http://www.ferrovie.it/ferrovie.vis/tim ... hp?id=3398
Davy
Berichten: 644
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: Tweetjes in Italie

Bericht door Davy »

Eerst een korte voorstelling: ik ben Davy, en liefhebber van vooral ouder materieel en spoorwegovergangen.

Ik ben vorige week op vakantie geweest naar Italië, samen met nog een paar spoorliefhebbers. We zijn ook naar de lijn Modena - Sassuolo geweest, waar de oude getrouwe klassiekjes nog steeds de dienst uitmaken. Van de conducteur kregen we zelfs een rondleiding in de trein en stuurpost! De gele versie is op een paar details na nog helemaal origineel, zelfs de tweetalige opschriftplaatjes zijn gewoon nog aanwezig. Heel leuk en apart om te zien hoe deze oude knarren die ondertussen 60 jaar oud zijn nog steeds in de reguliere reizigersdienst hun plicht vervullen.

Heel misschien kennen sommigen al mijn Youtube-kanaal,"Overwegen Benelux", met filmpjes van hoofdzakelijk Belgische en Nederlandse overwegen. Wel, ook van de lijn Modena - Sassuolo heb ik diverse filmpjes gemaakt, waaronder deze:
https://www.youtube.com/watch?v=v9rYQX5_f1c


OOk zijn we even bij Arezzo geweest, daar stonden 3 stelletjes aan de kant met de typische blauwe beschildering, zoals hier in dit topic ook al gepost is. Helaas die dag geen klassiekjes zien rijden, dus geen idee of ze nog ingezet worden.
Plaats reactie