Tweetjes in Italie

Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 700
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Tweetjes in Italie

Bericht door sammarco1 »

Een verkocht tweetje in Italie...

omgebouwd Klasiekje

Alleen ik denk dat 054 het nummer was zoals ie in belgie rondreed
Afbeelding
**********************************************************************************************************
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Tweetjes in Italie

Bericht door Accelerat »

Op welke lijnen in Italia zijn ze nu nog eigenlijk te vinden? :D
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 700
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Re: Tweetjes in Italie

Bericht door sammarco1 »

Bologna - Modena , en bij de LFI in Arezzo

Klik eens op het zoekbegrip NMBS_Tweetjes onder de foto in de exif gegevens ? der staat nog een gele tweetje...

Ja de Sangritana onder Ancona heeft die volledig omgebouwde... Maar lang zullen ze daar niet meer bollen, want de laatste tijd word er toch wat nieuwer materiaal aangekocht door die prive maatschapijen

Hey sncf-sncb maar jij hebt je ooit geregistreerd op TMFi, als je je daar inlogd, kan je zelf ook nog iets onder die foto's wat bij schrijven als je wil...
Afbeelding
**********************************************************************************************************
thomaslj

Re: Tweetjes in Italie

Bericht door thomaslj »

Vraagje: ik dacht dat 2tjes deuren hadden aan de stuurposten?
b-loc
Berichten: 1233
Lid geworden op: 17 feb 2008, 12:09
Contacteer:

Re: Tweetjes in Italie

Bericht door b-loc »

Heeft iemand foto's van toen ze in België reden?
Lekens M.
Berichten: 86
Lid geworden op: 23 jan 2010, 22:25

Re: Tweetjes in Italie

Bericht door Lekens M. »

sammarco1 schreef:Een verkocht tweetje in Italie...

omgebouwd Klasiekje

Alleen ik denk dat 054 het nummer was zoals ie in belgie rondreed
Normaal gezien hebben ze in Italië de nummers behouden die ze ook in België hadden.
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: Tweetjes in Italie

Bericht door Bordensteker »

thomaslj schreef:Vraagje: ik dacht dat 2tjes deuren hadden aan de stuurposten?
Ja, ttz kopdeuren voor de overgang van een motorstel naar een aangekoppeld tweetje.
Maar de Italianen hebben de koppen van de uit België overgenomen stellen op diverse wijzen veranderd.

Opvallend zijn de op het dak toegevoegde aircokasten. Terwijl airco hier op de 'jongere' zusjes en de ervan afgeleide vierledige MS nog steeds onmogelijk heet te zijn ...

______________
wat heet onmogelijk heet
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Tweetjes in Italie

Bericht door K V B »

Bordensteker schreef:
thomaslj schreef:Vraagje: ik dacht dat 2tjes deuren hadden aan de stuurposten?
Ja, ttz kopdeuren voor de overgang van een motorstel naar een aangekoppeld tweetje.
Maar de Italianen hebben de koppen van de uit België overgenomen stellen op diverse wijzen veranderd.
Er moeten in Italië dan ook twee personen passen in de stuurcabine...
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 700
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Re: Tweetjes in Italie

Bericht door sammarco1 »

Oooh, maar dat laatste zijn ze toch ook stillaan aan het afschaffen dat er verplicht twee man in de stuurcabine moeten zitten... Bij Trenitalia hadden ze de tweede machinist al een tijdje vervangen door de hoofdconducteur kaartjesknipster van amper 22 jaar. met als gevolg geen controle meer op de trein en een hoop zwart rijders... Bij de Prive maatschapijen denk ik toch eerder dat ze daar alleen in de stuurpost zitten, want dat betaald de staat niet heé...
Afbeelding
**********************************************************************************************************
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: Tweetjes in Italie

Bericht door Bordensteker »

Voor het doelmatig geven van opleiding is het gewenst dat er een tweede persoon in de stuurcabine past.
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Tweetjes in Italie

Bericht door K V B »

Bordensteker schreef:Voor het doelmatig geven van opleiding is het gewenst dat er een tweede persoon in de stuurcabine past.
Hoe doen ze dat in België dan met de tweetjes?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Tweetjes in Italie

Bericht door Steven »

K V B schreef:
Bordensteker schreef:Voor het doelmatig geven van opleiding is het gewenst dat er een tweede persoon in de stuurcabine past.
Hoe doen ze dat in België dan met de tweetjes?
daar zal de opleiding dan iets minder doelmatig zijn zeker :mrgreen: :lol: (grapje he)
Dietrich

Re: Tweetjes in Italie

Bericht door Dietrich »

Aan de ene stuurpost kan je u nog zetten in het "kot" van de TBG. Aan de andere kant zal het dan constant rechtstaan zijn bij de kopdeur.
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Klassiekjes bij de LFI/TFT

Bericht door msts.be »

sammarco1 schreef:en bij de LFI in Arezzo
Dat zouden dus deze omgebouwde poststellen moeten zijn, die half afgewerkte (toen RSI failliet was).

Sammarco, zijn die nu afgewerkt en al in dienst of gaat de LFI eerder inzetten op haar E464 en Elfo's (=Minuetto van de privé. Minuetto is ™ & © Trenitalia) ?
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 479
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Re: Tweetjes in Italie

Bericht door Merijn »

Zijn er zo ergens toevallig foto's van het interieur van die omgebouwde stellen?
Plaats reactie