Perpignan-Figueras
Re: Perpignan-Figueras
volgens http://www.ferropedia.es/wiki/CAF_Oaris zijn die stellen nog in ontwikkeling en verschijnt het prototype in het eerste kwartaal 2011. Vandaar dat ze op railfaneurope die bestelling nog hebben open staan.
Re: Perpignan-Figueras
ik vertrek volgende week naar Barcelona met de trein, het heengaan (vrijdag 4 maart) nemen we de TGV Paris Lyon - Perpignan en daar gaan we nachtje blijven om dan zaterdag 5 maart door te reizen met de Talgo.
het terugkeren gebeurt vanuit figueras-vilafant naar Paris-Lyon. Zowel heen als terugrit word gereden door een TGV duplex.
in totaal is dat:
Thalys 9308
FGSP naar Paris Nord
30 Euro 1e klas
TGV 6209
Paris-Lyon - Perpignan
13,80 euro 1e klas
TGV 6218
Figueras-Vilafant - Paris-Lyon
11,20 euro 1e klas
Thalys 9369
Paris Nord - FBMZ
Alles is aan FIP tarief.
het terugkeren gebeurt vanuit figueras-vilafant naar Paris-Lyon. Zowel heen als terugrit word gereden door een TGV duplex.
in totaal is dat:
Thalys 9308
FGSP naar Paris Nord
30 Euro 1e klas
TGV 6209
Paris-Lyon - Perpignan
13,80 euro 1e klas
TGV 6218
Figueras-Vilafant - Paris-Lyon
11,20 euro 1e klas
Thalys 9369
Paris Nord - FBMZ
Alles is aan FIP tarief.
Re: Perpignan-Figueras
En ik de week erop, maar dan met Thalys naar Parijs, en met de nachttrein naar Barcelona
Re: Perpignan-Figueras
Is dat die nachttrein van die privefirma (de naam ontga me even). is het trein EN 477?groentje schreef:En ik de week erop, maar dan met Thalys naar Parijs, en met de nachttrein naar Barcelona
Re: Perpignan-Figueras
Hoeveel was dit met FIP tarief? en welke keuze heb je gemaakt?groentje schreef:Ik neem de Talgo van Renfe, de Spaanse spoorwegen.
Re: Perpignan-Figueras
Elipsos. Dat is een product van SNCF en Renfe (beide logo's staan op die trein). Er is er ook eentje van Bern naar Barcelona, maar dankzij de stakingen bij de SNCF is mijn tripje daarheen afgelopen jaar niet doorgegaan.260689 schreef:Is dat die nachttrein van die privefirma (de naam ontga me even). is het trein EN 477?groentje schreef:En ik de week erop, maar dan met Thalys naar Parijs, en met de nachttrein naar Barcelona
Gaan deze treinen overigens nog steeds via Port - Bou of worden ze ook door de nieuwe tunnel gestuurd?
Re: Perpignan-Figueras
Geen idee, ik zal het binnenkort wel zien. Ik betaalde een 70 euro voor een slaaprijtuig aan FIP. Niet goedkoop, maar naar het schijnt is het dat wel waard. Ik had wellicht wel beter mijn coupon gebruikt, wellicht was er dan nog wat af.
Re: Perpignan-Figueras
Zou wel kunnen kloppen aangezien hij aan FIP tarief rijdsncf-sncb schreef:Slaapplaats voor €70 in Elipsos? Zeker weten dat dit geen couchette is?
Re: Perpignan-Figueras
Dat snap ik ja, maar normaalgezien is slaapplaats nog een pak duurder voor reservering en toeslag.
Re: Perpignan-Figueras
wij betalen enkel de reserveringsncf-sncb schreef:Dat snap ik ja, maar normaalgezien is slaapplaats nog een pak duurder voor reservering en toeslag.
Re: Perpignan-Figueras
Goedkoper dan 72 euro wordt het niet. Het FIP-tarief geldt in deze trein als je een SNCF-coupon of een RENFE-coupon of een FIP-kortingskaart hebt.groentje schreef:Geen idee, ik zal het binnenkort wel zien. Ik betaalde een 70 euro voor een slaaprijtuig aan FIP. Niet goedkoop, maar naar het schijnt is het dat wel waard. Ik had wellicht wel beter mijn coupon gebruikt, wellicht was er dan nog wat af.
Aldus de "productfiches" van de NMBS.
Groetjes,
Rian
Re: Perpignan-Figueras
Dat was normaal de bedoeling, maar met de huidige Libische perikelen (Spanje importeert tot 15% olie uit Libië) plus de slechte Spaanse financiële situatie is dat teruggedraaid. Renfe heeft van de overheid haar tarieven met 5% moeten laten dalen, en er is tijdelijk geen geld om nieuwe HST-stellen te kopen.kristofvt schreef:Of heeft Renfe al andere stellen besteld? had ergens gelezen (vermoedelijk railfaneurope.)dat ze in 2010 een bestelling zouden plaatsen.
Men heeft wel een creatieve oplossing gevonden: men gaat de S100 stellen, waarvan men 4 jaar geleden de gelijkstroom-uitrusting verwijderd had, terug ombouwen voor 3kV en 1.5kV. Deze gaan dan naar Perpignan rijden. Erg veel moeilijkheden zullen we niet moeten verwachten, aangezien de S100 gewoon de Spaanse TGV-Atlantique (maar dan met maar 8 rijtuigen zoals de andere TGV's) is.
http://www.vialibre-ffe.com/noticias.asp?not=6647
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... sg-5242173