Perpignan-Figueras

kristofvt
Berichten: 109
Lid geworden op: 31 okt 2010, 21:34

Re: Perpignan-Figueras

Bericht door kristofvt »

volgens http://www.ferropedia.es/wiki/CAF_Oaris zijn die stellen nog in ontwikkeling en verschijnt het prototype in het eerste kwartaal 2011. Vandaar dat ze op railfaneurope die bestelling nog hebben open staan.
Jules

Re: Perpignan-Figueras

Bericht door Jules »

Het prototype is al sinds vorig jaar testritten aan het doen.
260689
Berichten: 3302
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Perpignan-Figueras

Bericht door 260689 »

ik vertrek volgende week naar Barcelona met de trein, het heengaan (vrijdag 4 maart) nemen we de TGV Paris Lyon - Perpignan en daar gaan we nachtje blijven om dan zaterdag 5 maart door te reizen met de Talgo.
het terugkeren gebeurt vanuit figueras-vilafant naar Paris-Lyon. Zowel heen als terugrit word gereden door een TGV duplex.
in totaal is dat:
Thalys 9308
FGSP naar Paris Nord
30 Euro 1e klas
TGV 6209
Paris-Lyon - Perpignan
13,80 euro 1e klas
TGV 6218
Figueras-Vilafant - Paris-Lyon
11,20 euro 1e klas
Thalys 9369
Paris Nord - FBMZ
Alles is aan FIP tarief.
groentje
Berichten: 7263
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Perpignan-Figueras

Bericht door groentje »

En ik de week erop, maar dan met Thalys naar Parijs, en met de nachttrein naar Barcelona :mrgreen:
260689
Berichten: 3302
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Perpignan-Figueras

Bericht door 260689 »

groentje schreef:En ik de week erop, maar dan met Thalys naar Parijs, en met de nachttrein naar Barcelona :mrgreen:
Is dat die nachttrein van die privefirma (de naam ontga me even). is het trein EN 477?
groentje
Berichten: 7263
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Perpignan-Figueras

Bericht door groentje »

Ik neem de Talgo van Renfe, de Spaanse spoorwegen.
260689
Berichten: 3302
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Perpignan-Figueras

Bericht door 260689 »

groentje schreef:Ik neem de Talgo van Renfe, de Spaanse spoorwegen.
Hoeveel was dit met FIP tarief? en welke keuze heb je gemaakt?
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Perpignan-Figueras

Bericht door K V B »

260689 schreef:
groentje schreef:En ik de week erop, maar dan met Thalys naar Parijs, en met de nachttrein naar Barcelona :mrgreen:
Is dat die nachttrein van die privefirma (de naam ontga me even). is het trein EN 477?
Elipsos. Dat is een product van SNCF en Renfe (beide logo's staan op die trein). Er is er ook eentje van Bern naar Barcelona, maar dankzij de stakingen bij de SNCF is mijn tripje daarheen afgelopen jaar niet doorgegaan.

Gaan deze treinen overigens nog steeds via Port - Bou of worden ze ook door de nieuwe tunnel gestuurd?
groentje
Berichten: 7263
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Perpignan-Figueras

Bericht door groentje »

Geen idee, ik zal het binnenkort wel zien. Ik betaalde een 70 euro voor een slaaprijtuig aan FIP. Niet goedkoop, maar naar het schijnt is het dat wel waard. Ik had wellicht wel beter mijn coupon gebruikt, wellicht was er dan nog wat af.
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Perpignan-Figueras

Bericht door Accelerat »

Slaapplaats voor €70 in Elipsos? Zeker weten dat dit geen couchette is?
260689
Berichten: 3302
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Perpignan-Figueras

Bericht door 260689 »

sncf-sncb schreef:Slaapplaats voor €70 in Elipsos? Zeker weten dat dit geen couchette is?
Zou wel kunnen kloppen aangezien hij aan FIP tarief rijd
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Perpignan-Figueras

Bericht door Accelerat »

Dat snap ik ja, maar normaalgezien is slaapplaats nog een pak duurder voor reservering en toeslag.
260689
Berichten: 3302
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Perpignan-Figueras

Bericht door 260689 »

sncf-sncb schreef:Dat snap ik ja, maar normaalgezien is slaapplaats nog een pak duurder voor reservering en toeslag.
wij betalen enkel de reservering
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Perpignan-Figueras

Bericht door rvdborgt »

groentje schreef:Geen idee, ik zal het binnenkort wel zien. Ik betaalde een 70 euro voor een slaaprijtuig aan FIP. Niet goedkoop, maar naar het schijnt is het dat wel waard. Ik had wellicht wel beter mijn coupon gebruikt, wellicht was er dan nog wat af.
Goedkoper dan 72 euro wordt het niet. Het FIP-tarief geldt in deze trein als je een SNCF-coupon of een RENFE-coupon of een FIP-kortingskaart hebt.
Aldus de "productfiches" van de NMBS.

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Perpignan-Figueras

Bericht door msts.be »

kristofvt schreef:Of heeft Renfe al andere stellen besteld? had ergens gelezen (vermoedelijk railfaneurope.)dat ze in 2010 een bestelling zouden plaatsen.
Dat was normaal de bedoeling, maar met de huidige Libische perikelen (Spanje importeert tot 15% olie uit Libië) plus de slechte Spaanse financiële situatie is dat teruggedraaid. Renfe heeft van de overheid haar tarieven met 5% moeten laten dalen, en er is tijdelijk geen geld om nieuwe HST-stellen te kopen.

Men heeft wel een creatieve oplossing gevonden: men gaat de S100 stellen, waarvan men 4 jaar geleden de gelijkstroom-uitrusting verwijderd had, terug ombouwen voor 3kV en 1.5kV. Deze gaan dan naar Perpignan rijden. Erg veel moeilijkheden zullen we niet moeten verwachten, aangezien de S100 gewoon de Spaanse TGV-Atlantique (maar dan met maar 8 rijtuigen zoals de andere TGV's) is.

http://www.vialibre-ffe.com/noticias.asp?not=6647
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... sg-5242173
Plaats reactie