alstom coradia
Re: alstom coradia
je hebt de UIC en de nordic opstelling volgens de pdf, je kan dat zien op de 4de slide.
Re: alstom coradia
Ja, en op blz. 3 zie je de bolling langs de zijkanten. Die bijzondere opstelling van de stoelen is dus beschikbaar voor de Nordic variant. Is ze ook beschikbaar op de UIC-versie? Ik kan dat niet uit die tekeningen (van geen enkele pagina) afleiden, vandaar dat ik het vroeg.
Re: alstom coradia
Welja, de eerste tekeningen die van de T18 verschenen waren een stuk anders dan diegene die daadwerkelijk gemaakt zijn.Steven schreef:Het lijkt meer afgewerkt schrijven jullie, maar dit is een PC tekening en ik zal pas oordelen over afwerking als die treinen in het echt te zien zijn. Op een tekening ziet er alles heel prachtig en degelijk uit.
Re: alstom coradia
Deze maand staat in het International Rail Journal een artikel over de nieuwe treinen voor de Franse regio's, de Coradia Polyvalent.
De thumbs zijn klikbaar, of hier is een dieplink naar een zwaar zuigende reader in Flash.
De thumbs zijn klikbaar, of hier is een dieplink naar een zwaar zuigende reader in Flash.
Re: alstom coradia
De eerste Coradia Polyvalent is af en is vandaag voorgesteld aan de pers tijdens een evenement in de Alstom-vestiging te Reichshoffen, Frankrijk. De ontwikkeling is snel gegaan: in oktober 2009 werd het contract getekend en 20 maanden later is het eerste model al klaar. De planning is een typetoelating te hebben tegen maart 2013, en de Polyvalent zal ook worden gebruikt voor grensverkeer: onder 15 kV naar Duitsland, en dieselend naar België.
Er is een speciale website: www.letraindesregions.alstom.com
Er is een speciale website: www.letraindesregions.alstom.com
Re: alstom coradia
Ondertussen wat echte beeldjes, en het eerste stel is (niet toevallig in deze groene periodes.. ) een bi-mode stel:
http://www.trainsfrancais.com/forum/reg ... 02-30.html
http://alsace.france3.fr/info/hoffen--l ... 78689.html
Verder dringt TER Alsace aan bij Alstom op een versie voor 200 km/u om eventueel TER200-treinen te kunnen rijden, maar of dat zo'n goed idee is weet ik niet: kijk maar naar de Noorse FLIRT. OK, de Zweedse spoorwegen hebben wel een TER2N NG voor 200 km/u rijden (X40), maar of ze vaak die snelheid halen is een andere zaak. In Alsace daarintegen is de hele route van Straatsburg tot Mulhouse één lang stuk aan 200 km/u..
http://www.trainsfrancais.com/forum/reg ... 02-30.html
http://alsace.france3.fr/info/hoffen--l ... 78689.html
Verder dringt TER Alsace aan bij Alstom op een versie voor 200 km/u om eventueel TER200-treinen te kunnen rijden, maar of dat zo'n goed idee is weet ik niet: kijk maar naar de Noorse FLIRT. OK, de Zweedse spoorwegen hebben wel een TER2N NG voor 200 km/u rijden (X40), maar of ze vaak die snelheid halen is een andere zaak. In Alsace daarintegen is de hele route van Straatsburg tot Mulhouse één lang stuk aan 200 km/u..
Re: alstom coradia
Ik denk dat een Coradia Polyvalent aan 200 km/h geen enkel probleem zal zijn. Alstom zegt zelf al dat ze dat kunnen leveren, en aangezien de Polyvalent veel eigenschappen deelt met de AGV (die 360 km/h kan) denk ik dat het met de ervaring ook wel goed zit.
Re: alstom coradia
Eerste stel is uitgeleverd aan de Regio Aquitaine:
http://www.railwaygazette.com/news/sing ... taine.html
Spijtig dat alles weer zo grijs is, had men geen pot TER-blauwe verf op voorraad voor de kop ? Ik hoop dat de andere Régions wat creatiever gaan zijn, anders is het weer armoe troef..
http://www.railwaygazette.com/news/sing ... taine.html
Spijtig dat alles weer zo grijs is, had men geen pot TER-blauwe verf op voorraad voor de kop ? Ik hoop dat de andere Régions wat creatiever gaan zijn, anders is het weer armoe troef..