Nu SLT weer redelijk allemaal gemaakt zijn en ingezet worden, is de behoefte naar mat'64 (ofwel: Plan V) verminderd. Ook worden er series die nu met SGMm/planY gereden worden onderandere SLT ingezet. SGMm is dan redelijk over. SGMm gaat dus op hun beurt weer het mat'64 vervangen:
6800: Stoptrein Roermond-Maastricht Randwijckhttp://somda.nl/forum/2078/Ontwikkelingen+Mat%2764/
pagina 36
ZJ3J:
Gedurende het lopende wijzigingsblad van februari wordt planmatig het aantal diensten van Mat.'64 teruggebracht: van 95 diensten nu, naar 85 per 14/3, 75 per 21/3, 65 per 28/3 en uiteindelijk 33 per het nieuwe wijzigingsblad van april.
De inzet vanaf april beperkt zich dan tot de series 6800, 6900, 5200/6400 en 12100. Het lijkt dus qua inzet een beetje op dezelfde wijze waarop de viertjes tot hun einde kwamen.
6900: Stoptrein Sittard-Heerlen
5200/6400: Stoptrein Tilburg Universiteit (was: Tilburg West)-Eindhoven, Eindhoven-Weert
12100: Stoptrein Roosendaal-Vlissingen
Bij het aantal diensten zijn de diensten op de Emmerlijn (3800 Sneltrein Zwolle-Emmen en 8000 Stoptrein Zwolle-Emmen) niet bijgeteld, daar rijden ze dus ook.
De serie 4400/9600 (Nijmegen-'sHertogenbosch, 'sHertogenbosch-Deurne(NL! ) gaat per april dus al met SGMm rijden(!).
Voor de laatste opmerking over de"viertjes" gaat het over de laatste inzetten van plan T. Dat ging op ongeveer dezelfde wijze
Let wel: het mat'64 wat nu in plaats van SLT ingezet wordt, is niet meegerekend met de 95 diensten van nu. Die treinstellen komen uit "de warme reserve".
DEUVM!