Japan stelt futuristische kogeltrein voor

Plaats reactie
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Japan stelt futuristische kogeltrein voor

Bericht door Robin »

Laatst gewijzigd door Robin op 09 mar 2011, 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Frank
Berichten: 229
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:48

Re: Japan stelt futuristische kogeltrein voor

Bericht door Frank »

Ik vind het wel wat weghebben van clownsschoenen eigenlijk...
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Japan stelt futuristische kogeltrein voor

Bericht door HLE 2302 »

En dan klagen over de neus van de Fyra. :mrgreen:
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: Japan stelt futuristische kogeltrein voor

Bericht door Stef »

Ik dacht meteen aan pinokkio...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Japan stelt futuristische kogeltrein voor

Bericht door kika »

Wat heeft 'ie in zijn schoen verstopt? Een bloemetje? Een koppelstuk om weggesleept/gerangeerd te kunnen worden? Of worden 2 van die sets gekoppeld?
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5306
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Japan stelt futuristische kogeltrein voor

Bericht door Steve »

Voor echte liefhebbers (-sters) komt er misschien ook een minitatuurversie, zo een die je online kunt bestellen en in een anoniem pakje afgeleverd wordt... :mrgreen:
bobke
Berichten: 766
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:55
Locatie: Dudzele

Re: Japan stelt futuristische kogeltrein voor

Bericht door bobke »

Ik snap die vorm eigenlijk niet. Wat voor zin heeft het om die neus zo lang (en bijna even hoog, om dan aan het venster weer te stijgen) te maken? In mijn ogen is dat toch geen betere aerodynamica, als ze een beetje verstand hebben, dan zouden ze kijken naar de vorm van de bombardier zefiro 380.
Raar, op die eerste foto lijkt die snuit veel langer dan op de eerste.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Japan stelt futuristische kogeltrein voor

Bericht door kika »

bobke schreef:Ik snap die vorm eigenlijk niet. Wat voor zin heeft het om die neus zo lang (en bijna even hoog, om dan aan het venster weer te stijgen) te maken? In mijn ogen is dat toch geen betere aerodynamica, als ze een beetje verstand hebben, dan zouden ze kijken naar de vorm van de bombardier zefiro 380.
Raar, op die eerste foto lijkt die snuit veel langer dan op de eerste.
Misschien zijn de ideeën over kreukelzones anders, of is het ruimte voor ...(vul in wat in de neus past). De eerste foto is met een ander soort objectief gemaakt geloof ik, elders op de interprets staan er foto's waar het er minder uitgerokken uiziet.
b-loc
Berichten: 1233
Lid geworden op: 17 feb 2008, 12:09
Contacteer:

Re: Japan stelt futuristische kogeltrein voor

Bericht door b-loc »

En die lelijke dingen rijden maar 300km/h
dan hadden ze al beter tgv's of ice's gekocht, het oog wilt ook wat
BartB

Re: Japan stelt futuristische kogeltrein voor

Bericht door BartB »

HLE 2302 schreef:En dan klagen over de neus van de Fyra. :mrgreen:
:lol: Ik dacht net hetzelfde. Als je lang genoeg naar deze trein kijkt dan ziet de Fyra er plots zo slecht nog niet uit :twisted:
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Japan stelt futuristische kogeltrein voor

Bericht door Shrek »

bobke schreef:Ik snap die vorm eigenlijk niet. Wat voor zin heeft het om die neus zo lang (en bijna even hoog, om dan aan het venster weer te stijgen) te maken? In mijn ogen is dat toch geen betere aerodynamica, als ze een beetje verstand hebben, dan zouden ze kijken naar de vorm van de bombardier zefiro 380.
Het heeft zeker zin, in Japan hebben ze namelijk zeer veel tunnels op de HSL's liggen. Als je met een standaard TGV een tunnel binnenknalt aan 300 km/h heb je een redelijk sterke schokgolf. Met zo'n lange neus is dat veel minder :wink:
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Japan stelt futuristische kogeltrein voor

Bericht door kika »

b-loc schreef:En die lelijke dingen rijden maar 300km/h
dan hadden ze al beter tgv's of ice's gekocht, het oog wilt ook wat
Welkom in de wondere wereld van de wervende simplistische journalistiek. Het is niet ongebruikelijk dat een bepaalde periode er eerst aan een iets lagere snelheid wordt gereden, tegen 2013, zou dit 320km/h worden. 'Maar' 320km/h is toch niet zo ontzettend traag en al een serieuze verbetering met wat er vroeger reed (slaaptreinen). Bekijk even het globale plaatje.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Japan stelt futuristische kogeltrein voor

Bericht door HLE 2302 »

Als ge daarmee moet parkeren voor een rood sein moet ge toch ook opletten dat ge der niet doorzit. :oops: :mrgreen:
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Aerodynamica, drukgolven en zin van een lange neus in filmpj

Bericht door msts.be »

Shrek schreef:
bobke schreef:Ik snap die vorm eigenlijk niet. Wat voor zin heeft het om die neus zo lang (en bijna even hoog, om dan aan het venster weer te stijgen) te maken? In mijn ogen is dat toch geen betere aerodynamica, als ze een beetje verstand hebben, dan zouden ze kijken naar de vorm van de bombardier zefiro 380.
Het heeft zeker zin, in Japan hebben ze namelijk zeer veel tunnels op de HSL's liggen. Als je met een standaard TGV een tunnel binnenknalt aan 300 km/h heb je een redelijk sterke schokgolf. Met zo'n lange neus is dat veel minder :wink:
Eindelijk iemand met wat verstand. Het bewijs in een filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=gAgtTDA-BW8

Je hoort duidelijk dat de neus de lucht "zacht" wegduwt, ofdat de trein althans geen "muur van lucht ramt". En vergelijk nu eens:
http://www.youtube.com/watch?v=eMl7ICf33rs (vanaf 0:09)
http://www.youtube.com/watch?v=eG7Y1FSUwGg (vanaf 0:15)

De TGV's "rammen" letterlijk de lucht, je hoort de drukgolf. En ik moet het toegeven, TGV-R/Thalys en Eurostar zijn niet altijd zo prettig in tunnels of wanneer je een trein passeert. Normaal zouden alle 3 die types drukdichte (noemt dat nog zo ?) rijtuigen moeten hebben, maar hebben ze geen 100% effect.
Plaats reactie