Acties/stremming Maastricht-Vise

MaartendeJ
Berichten: 387
Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23

Acties/stremming Maastricht-Vise

Bericht door MaartendeJ »

Nmbs meldt:

Incidenten op een buitenlands net: Nederland
Incidenten op een buitenlands net: Het treinverkeer is verstoord tussen Wezet en Maastricht (nl).

De treinen Brussel-Zuid -Maastricht (nl) zijn afgeschaft tussen Wezet en Maastricht (nl). De treinen Luik-Guillemins -Maastricht (nl) zijn afgeschaft tussen Wezet en Maastricht (nl). Een vervangende bus rijdt tussen Wezet en Maastricht (nl).

Duur van de verstoring onbepaald.

Prorail meldt:

Acties in het buitenland Maastricht-Luik
Tussen Maastricht en Luik moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 30 tot 60 minuten.
Door acties in het buitenland rijden er tussen Maastricht en Vise geen treinen maar bussen.
Prognose:
*Naar verwachting de rest van de dag.

Wat voor een acties zijn dit?? en wie informeert de reizigers niet goed?
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Acties/stremming Maastricht-Vise

Bericht door kika »

Waar zit de spanningssluis (synoniem: niemandsland) daar precies? :roll:
Ben ook benieuwd naar de oorzaak.
MaartendeJ
Berichten: 387
Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23

Re: Acties/stremming Maastricht-Vise

Bericht door MaartendeJ »

Iets ten zuiden van station Maastricht Randwijck zit die. Station Eijsden (wat niet meer bediend wordt overigens) is/was het enige station in Nederland onder 3000V=.
FLV-FGSP
Berichten: 1886
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Acties/stremming Maastricht-Vise

Bericht door FLV-FGSP »

Heb iets opgevangen over "personeelsproblemen", maar meer weet ik er ook niet van.
MaartendeJ
Berichten: 387
Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23

Re: Acties/stremming Maastricht-Vise

Bericht door MaartendeJ »

Ja, zaterdagochtend schijnen de helft van de treinen uit te zijn gevallen "wegens een zieke machinist"...
FLV-FGSP
Berichten: 1886
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Acties/stremming Maastricht-Vise

Bericht door FLV-FGSP »

Er bleek bij de TBs wat irritatie over de taalcontroles van de Nederlandse inspectie te zijn. Die controles zijn voorlopig opgeschort.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

TREINERGERNISSEN.

Bericht door Bibke »

Dit staat momenteel op RailTime:

http://www.railtime.be/website/Pages/In ... .aspx?l=NL

Lijn 40 Luik-Guillemins - Wezet: Onderbroken verkeer. 9:07 Er is een wijziging in het werkschema van het personeel Maastricht en Wezet
Het treinverkeer is onderbroken tussen Maastricht en Wezet. Tussen Wezet en Maastricht kunnen de reizigers gebruik maken van een vervangende busdienst.
Laatst gewijzigd door Steve op 30 mar 2011, 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: (mod MIVB-reiziger: verplaatst van "Treinergernissen" naar dit topic)
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Acties/stremming Maastricht-Vise

Bericht door Asterix »

FLV-FGSP schreef:Er bleek bij de TBs wat irritatie over de taalcontroles van de Nederlandse inspectie te zijn. Die controles zijn voorlopig opgeschort.
Er gelooft toch geen kat dat die Waalse TB's opeens in staat zouden zijn om Nederlands te praten? Hoe gaat dat in praktijk en waarom worden er geen Vlaamse TB's ingezet daar?
Mark7758
Berichten: 578
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Acties/stremming Maastricht-Vise

Bericht door Mark7758 »

Ja. Taal controlle's?
Een TB moet zich verstaanbaar maken. Maar als de controle van de NL taal in eens gaat over hoe zijn vakantie was en wat zijn hobby's zijn dan weet de TBer het ook niet waar hij het moet zoeken.
Men leert de Spoortaal en niet de vakantie en hobby in het NL of F te spreken. Vandaar wat irritatie bij het personeel.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
rvdborgt
Berichten: 4326
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Acties/stremming Maastricht-Vise

Bericht door rvdborgt »

Jeroen schreef:
FLV-FGSP schreef:Er bleek bij de TBs wat irritatie over de taalcontroles van de Nederlandse inspectie te zijn. Die controles zijn voorlopig opgeschort.
Er gelooft toch geen kat dat die Waalse TB's opeens in staat zouden zijn om Nederlands te praten? Hoe gaat dat in praktijk en waarom worden er geen Vlaamse TB's ingezet daar?
IC 0 zou ooit al eens (bijna) helemaal door standplaats Brussel-Zuid gedaan worden, maar in Luik wilden ze ook iets te doen hebben.
Verder zijn er in Luik machinisten die wel Nederlands kunnen (en de Nederlandse seinen kennen) en machinisten die dat niet kunnen of niet goed. Op de dienst naar Maastricht worden natuurlijk de machinisten met de benodigde kennis ingedeeld. Wat er in het verleden te vaak is gebeurd, is dat er (om wat voor redenen dan ook) toch Nederlands-onkundige machinisten in Maastricht kwamen, die soms ook de seinen niet goed genoeg kennen. Dat levert dan veiligheidsproblemen op. Toen IVW het wat te gortig vond worden, zijn ze regelmatig gaan controleren.

Groetjes,
Rian
Mark7758
Berichten: 578
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Acties/stremming Maastricht-Vise

Bericht door Mark7758 »

Vanuit Kinkempois en Luik worden diensten gereden op Maastricht en Sittard en zelfs tot Venlo.
Die machinisten hebben allemaal een cursus Nederlands moeten volgen. En natuurlijk het NS seinstelsel en de wegbekendheid op die baanvakken.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
rvdborgt
Berichten: 4326
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Acties/stremming Maastricht-Vise

Bericht door rvdborgt »

Mark7758 schreef:Vanuit Kinkempois en Luik worden diensten gereden op Maastricht en Sittard en zelfs tot Venlo.
Die machinisten hebben allemaal een cursus Nederlands moeten volgen. En natuurlijk het NS seinstelsel en de wegbekendheid op die baanvakken.
Blijkbaar niet alle machinisten van die standplaatsen. Een kennis van me heeft bij een seinstoring meegemaakt dat de conducteur moest tolken tussen de machinist en de verkeersleiding in Maastricht. De machinist was verder ook niet bekend met de Nederlandse procedure voor het overschrijden van een gestoord sein. Uiteraard mocht hij niet verder rijden.
En zo zijn er wel meer dingen gebeurd.

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Acties/stremming Maastricht-Vise

Bericht door Steven »

Depot Brussel Zuid heeft de IC-O nog nooit tot Maastricht gedaan ondanks wij vragende partij zijn. De uitleg van de directie is de investering die ze gedaan hebben in de TB's van Luik om deze NL te leren.
Mark7758
Berichten: 578
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Acties/stremming Maastricht-Vise

Bericht door Mark7758 »

rvdborgt schreef:
Mark7758 schreef:Vanuit Kinkempois en Luik worden diensten gereden op Maastricht en Sittard en zelfs tot Venlo.
Die machinisten hebben allemaal een cursus Nederlands moeten volgen. En natuurlijk het NS seinstelsel en de wegbekendheid op die baanvakken.
Blijkbaar niet alle machinisten van die standplaatsen. Een kennis van me heeft bij een seinstoring meegemaakt dat de conducteur moest tolken tussen de machinist en de verkeersleiding in Maastricht. De machinist was verder ook niet bekend met de Nederlandse procedure voor het overschrijden van een gestoord sein. Uiteraard mocht hij niet verder rijden.
En zo zijn er wel meer dingen gebeurd.

Groetjes,
Rian
Dat was vroeger zeker zo. (Eigen ervaring is net zo.) Maar nu moeten ze NL kunnen spreken. (Oke het is nog geen vloeiend Nederlands maar het is zeer goed te begrijpen.)
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
dentheo
Berichten: 8173
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Acties/stremming Maastricht-Vise

Bericht door dentheo »

Steven schreef:Depot Brussel Zuid heeft de IC-O nog nooit tot Maastricht gedaan ondanks wij vragende partij zijn. De uitleg van de directie is de investering die ze gedaan hebben in de TB's van Luik om deze NL te leren.

En die daar nu elke maand nog één of andere premie voor "toucheren " neem ik aan, Belgie kennende. :lol: :lol: :lol: :lol:
Theo
Groeten vanop de Heide
Plaats reactie