Trein rijdt 980 kilometer in verkeerde richting

Plaats reactie
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Trein rijdt 980 kilometer in verkeerde richting

Bericht door Stef »

Trein rijdt 980 kilometer in verkeerde richting
Afbeelding Een volgepakte trein heeft honderden kilometers doorheen India gereden vooraleer de reizigers beseften dat ze uiteindelijk in een onbekend station aankwamen. Dat meldt The Times of India.

De trein vertrok woensdag in Tirupati in het zuiden van het land richting Bhubaneswar in het oosten, om daar verder richting het noorden naar de uiteindelijke eindbestemming Varanasi aan te komen. Maar de reizigers roken onraad toen de trein het station van Warangal binnenreed, ongeveer 980 kilometer ten westen van Bhubaneswar waar de trein een tussenstop had moeten maken.

Dat de trein honderden kilometers in de verkeerde richting is kunnen rijden zonder opgemerkt te worden, ligt wellicht aan het feit dat hij een verkeerde bestemmingscode heeft meegekregen en dat de bestuurders nieuw waren op de route. De trein werd uiteindelijk via een andere lijn teruggestuurd en kwam na 2.300 kilometer veilig op zijn bestemming aan. "Het was allesbehalve comfortabel, maar we zijn al blij dat we niet op een andere trein gebotst zijn", vertelde één van de ongeveer duizend passagiers aan The Times.


http://www.hln.be/hln/nl/1901/reisnieuw ... ting.dhtml


Vooral die zin in het rood :shock: Tof om zo constant rond te rijden...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Trein rijdt 980 kilometer in verkeerde richting

Bericht door HLE 2302 »

Haha geweldig, het begrip 'lijnstudie' kennen ze daar dus alvast niet. :mrgreen:
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
tomdg
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008, 13:40

Re: Trein rijdt 980 kilometer in verkeerde richting

Bericht door tomdg »

wie is nu eigenlijk de TB op die foto :lol: ?
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: Trein rijdt 980 kilometer in verkeerde richting

Bericht door Bordensteker »

Dat is de man in de verte die naar die ene met die groene vlag ziet!
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 700
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Re: Trein rijdt 980 kilometer in verkeerde richting

Bericht door sammarco1 »

Maar allee, Wie gelooft nu zo een onzin... Die boulevard blaaikes weten ook weer is iet achterlijk te schrijven.... 980 km das van hier tot dik voorbij Millaan... Echt af entoe schrijven die maar iet om belachelijk te doen. Laats lees ik een lokomotief van 250 ton moet worden opgetild.... allee, 80 ton zal wel goe zijn zekerst???

En da volk ier, eeft da wel een ticketje gekocht? dinne daar me zijn scheel oog, links daar , diene...die rijd in't zwart.... nog aan toevoegen dat er een HLE 18 voor stond.....


Ge gelooft me toch nog ????
Afbeelding
**********************************************************************************************************
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 700
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Re: Trein rijdt 980 kilometer in verkeerde richting

Bericht door sammarco1 »

Maar allee, Wie gelooft nu zo een onzin... Die boulevard blaaikes weten ook weer is iet achterlijk te schrijven.... 980 km das van hier tot dik voorbij Millaan... Echt af entoe schrijven die maar iet om belachelijk te doen. Laats lees ik een lokomotief van 250 ton moet worden opgetild.... allee, 80 ton zal wel goe zijn zekerst???

En da volk ier, eeft da wel een ticketje gekocht? dinne daar me zijn scheel oog, links daar , diene...die rijd in't zwart.... nog aan toevoegen dat er een HLE 18 voor stond.....


Ge gelooft me toch nog ????
Afbeelding
**********************************************************************************************************
Emiel

Re: Trein rijdt 980 kilometer in verkeerde richting

Bericht door Emiel »

Hoe kom je er bij dat locomotieven nooit meer dan 80 ton wegen? Ik weet in Amerika diesellocomotieven te vinden varierend van 250 ton tot 560 ton. En wat te denken van de Zweedse Dm3, die weegt 270 ton.
Groetjes,
Emiel
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5316
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Trein rijdt 980 kilometer in verkeerde richting

Bericht door Steve »

En zo ver van huis hoef je zelfs niet te gaan: neem alleen al de klassieke zwaardere locomotieven zoals de 18 (I), 20, 51, 52/53/54 of 55, die wegen al snel 110 à 120 ton...
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Trein rijdt 980 kilometer in verkeerde richting

Bericht door Bibke »

107 ton voor een bolle neus.
117 ton voor een 51er.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 700
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Re: Trein rijdt 980 kilometer in verkeerde richting

Bericht door sammarco1 »

jaaahaaa... maar da artikel komt van't Laatste nieuws... Sensatiekrant nummer 1... als die niks onozels kunnen vertellen, dan verkopen ze daar ni...
Afbeelding
**********************************************************************************************************
Plaats reactie