Eendebek Fyra

Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 700
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Eendebek Fyra

Bericht door sammarco1 »

Fyra in de maand Mei op weg naar Nederland vanuit Italie

Het 8-ste "FYRA" treinstel onderweg

Foto werd genomen in Prato, niet ver van de Fabriek in Pistoia waar Ansaldo Breda ligt.
Afbeelding
**********************************************************************************************************
COCOKEN007

Re: Eendebek Fyra

Bericht door COCOKEN007 »

hallo,
toch vind ik deze treinstel wel iets hebben. Het is weer een unieke design from Italy maar je blijft wel met kindersurprice zitten van Ferrero hier van Ansaldo Breda.
Want welke defecten deze trein zal hebben in de toekomst het zal ook een bonk geven.
De Denen die hebben er hun goesting van , ze hebben zelf hun stellen binnengebracht en al het 1 en ander aan verandert want Breda Ansaldo was aan het schoemelen, je ziet italie verandert niet.
Maar toch moet ik zeggen dat dit treinstel uniek zal zijn en ook zijn karakter zal hebben op de sporen.
Het is een treinstel naar mn hart en hopelijk worden er nog zo van die rare vogels geboren.
Want door deze nieuwe look blijft het mooie en afwisselend tussen de monotome treinen van nu.
Als je alles gaat veranderen in desiro en type 18 dan wordt het maar een saaie duitse boel.
Voor mij mogen ze er nog veel bouwen , hoe raarder hoe mooier. :o
Ciao :lol:
Wilson
Berichten: 191
Lid geworden op: 03 jun 2009, 22:09
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Eendebek Fyra

Bericht door Wilson »

Verschrikkelijk ding. Allemaal slopen mijn part :P
Groet, Wilson HLE 11 gek
http://www.youtube.com/wilsonhonda
Treinen9880
Berichten: 584
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
Locatie: Aalter

Re: Eendebek Fyra

Bericht door Treinen9880 »

Wilson schreef:Verschrikkelijk ding. Allemaal slopen mijn part :P
vind ik ook.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 700
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Re: Eendebek Fyra

Bericht door sammarco1 »

Zelfs best mogelijk dat die treinstellen nooit in dienst zullen komen.... :shock: :?
Afbeelding
**********************************************************************************************************
Mark7758
Berichten: 578
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Eendebek Fyra

Bericht door Mark7758 »

Daarom noemen we ze ook DODO. Uitgestorven voor ze in dienst komen.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
LML
Berichten: 1390
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Eendebek Fyra

Bericht door LML »

Ieder zijn 'dada' :wink: over het al of niet een mooie trein te vinden. Ikzelf ben wel heel nieuwsgierig naar het interieur van die trein. Want o.a. het interieur van de ETR 600 (ook van AnsaldoBreda) vind ik machtig. Ook het interieur van de Italiaanse auto's trouwens...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
etoile du nord
Berichten: 552
Lid geworden op: 03 nov 2007, 22:18
Locatie: Zingem ( Kruisem )
Contacteer:

Re: Eendebek Fyra

Bericht door etoile du nord »

Tja , wat is 'raar' of zelfs 'excentriek ' ? Toen de eerste 'hondekoppen' tot België kwamen , werden ze door iedereen herkend als " die hollandse " , en niemand vond ze dan ook bijster mooi !
Fyra mag er best zijn , het is wel even wennen , maar vanaf nu zal iedereen ze herkennen als ... de nieuwe BENELUX'en
Afbeelding
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: Eendebek Fyra

Bericht door Bordensteker »

Alles went inderdaad. Nou ja, veel dingen toch.
Ik hoor er trouwens van op dat de Hondekop ook eerst een tijd heeft moeten wennen. Vergeleken met de lang volgehouden bouwwijze van de tweewagenstellen hier (gedicteerd door de later bij de Varkensneuzen tijdelijk verlaten doorloopkop) had de Hondekop (in mijn ogen) een fraai model.

De kopvorm van de V250 is (denk ik) voor een deel bepaald door de rechthoekige "crash-buffers" die hier in de neusvorm ingepakt zitten terwijl die bijvoorbeeld bij de Desiro en de Stadler GTW modellen gewoon zichtbaar zijn.
De grote en hoog doorlopende frontruit erboven vind ik niet mooi.
Kopvormen van treinen en locomotieven hebben trouwens erg vaak opvallend hoge frontruiten waarachter de bestuurder dan weer zonnekleppen of rolgordijnen (en een krachtige airco) nodig heeft. Mogelijk ingegeven door de wens dat men een bestuurder ook zicht naar buiten wil geven als hij (nog) niet op zijn stoel zit. Of aan de tweede man (loods of instructeur) die zodoende kan rechtstaan en zonder bukken uitzicht houdt.
Het alternatief is de verhoogd aangebrachte bestuurders"kansel" met veelal niveauverschillen in de stuurpostvloer.
AlexNL
Berichten: 2182
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Eendebek Fyra

Bericht door AlexNL »

Wanneer de stellen in dienst gaan komen / of ze ooit in dienst gaan komen is nog allesbehalve duidelijk. Op dit moment loopt de typetoelatingsprocedure nog steeds (het eerste stel is half 2009 naar Nederland gekomen!) en na de toelating volgt pas een overdracht naar NS en NMBS. Daarna zullen zij hun afnameritten e.d. doen. Dat een treinstel een typetoelating heeft wil nog niet zeggen dat het stel probleemvrij is, kijk maar naar de IC4 van DSB.

Begin 2011 werd er gezegd dat de overdracht aan NS/NMBS in juni plaats zou vinden, en dat er in september gestart kon worden met de V250 in Fyra-diensten. Toen werd het juni en werd gezegd dat de overdracht medio september plaats zou vinden, met reizigersdienst vanaf december (NMBS) of 'lente 2012' (Hispeed).

Medio september ging voorbij, eind september ging voorbij, en treinreiziger.nl vroeg het eens na bij Hispeed. Het antwoord werd "we verwachten medio november/december", een datum voor inzet in reizigersdienst werd niet meer gegeven... :roll:

En om het nog iets opvallender te maken: de voortgangsrapportages van de minister van Infrastructuur en Mobiliteit (voorheen VWS en VROM) aan de Nederlandse Tweede Kamer gaven voorheen altijd aan dat er proefgereden werd, dat alle partijen intensief samenwerken, en een vermoedelijke overdrachtsdatum. De laatste VGR meldt geen enkele vermoedelijke overdrachtsdatum meer :?
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 700
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Re: Eendebek Fyra

Bericht door sammarco1 »

Ik zeg u, die treinen komen nooit in dienst, wedden ?

Daar zit geen ene beweging in. En inderdaad zoals hierboven beschreven lijkt dat er heel sterk op... t'Zou me niet verwonderen, dat ze met hun handen in hun haar er niet stillaan over peinzen om die treinstellen beter door te verkopen aan een ander onderontwikkeld land en te kiezen voor een andere aankoop te doen.

En wedden dat het dan gaat over "Dinne italiaanse broll"

De aankoop van een Alsthom AVG had veel beter geweest... Zie nu... Eendebek,....Kwaak, kwaaak..... ge hoort hem al van ver aankomen....

ge moet er ni mee lachen...!
Afbeelding
**********************************************************************************************************
deadlock
Berichten: 579
Lid geworden op: 10 nov 2008, 21:11
Locatie: Zwolle, Nederland

Re: Eendebek Fyra

Bericht door deadlock »

sammarco1 schreef:Ik zeg u, die treinen komen nooit in dienst, wedden ?

Daar zit geen ene beweging in. En inderdaad zoals hierboven beschreven lijkt dat er heel sterk op... t'Zou me niet verwonderen, dat ze met hun handen in hun haar er niet stillaan over peinzen om die treinstellen beter door te verkopen aan een ander onderontwikkeld land en te kiezen voor een andere aankoop te doen.
Ze komen wel in dienst. Ik denk met het wijzigingsblad van maart, hooguit, tenzij er nog winterperikelen optreden.
De aankoop van een Alsthom AVG had veel beter geweest... Zie nu... Eendebek,....Kwaak, kwaaak..... ge hoort hem al van ver aankomen....

ge moet er ni mee lachen...!
Die bestond tijdens de bestelling nog niet. ICE 3M stellen was het beste idee geweest, deze zijn in 2004 toegelaten op de HSL's in België (met 250km/u in eerste instantie). Beproefd concept en een leverancier waar je van op aan kan.
AlexNL
Berichten: 2182
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Eendebek Fyra

Bericht door AlexNL »

Maart is zeer zeker niet haalbaar. Reden hiervoor is dat er nogal wat personeel opgeleid moet worden voor de V250 (zowel NS Hispeed als NMBS) en ondertussen moet de Fyra 160 ook draaiende gehouden worden. NS Hispeed kan dus niet zomaar al hun personeel een week op cursus sturen.

De meest recente onofficiële datum die ik heb gehoord is het wijzigingblad van juni. Maar ook dat hangt weer af van de toelating van de V250.

@sammarco1: mooie foto's! Vooral die AGV van Alstom blijft prachtig :mrgreen:
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Eendebek Fyra

Bericht door Kristofke »

Lang leve de verplichte Europese aanbestedingen voor overheidsbedrijven!
AlexNL
Berichten: 2182
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Eendebek Fyra

Bericht door AlexNL »

Ik moet het allemaal nog maar zien gebeuren hoor... zo'n vertrouwen heb ik niet in AnsaldoBreda.
Plaats reactie