Ex NMBS diesel , italie

Plaats reactie
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 700
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Ex NMBS diesel , italie

Bericht door sammarco1 »

Weet iemand welk nummer deze lok had ?
Afbeelding
**********************************************************************************************************
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22504
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Ex NMBS diesel , italie

Bericht door Steven »

als ik me niet vergis is dat een ex nmbs 75xx, er waren er niet veel van (6 stuks).
pirre
Berichten: 54
Lid geworden op: 12 feb 2006, 20:23

Re: Ex NMBS diesel , italie

Bericht door pirre »

sammarco1 schreef:Weet iemand welk nummer deze lok had ?
Aan de lichten te zien is dat de 7506
Jules

Re: Ex NMBS diesel , italie

Bericht door Jules »

Er staat (ex NMBS / SNCB 7506) onder de foto.....
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5306
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Ex NMBS diesel , italie

Bericht door Steve »

Goed opgemerkt... en dan maar uitpakken dat ze hem aan de lichten herkennen! :lol:

(grapje he...)
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Ex NMBS diesel , italie

Bericht door Shrek »

Jules schreef:Er staat (ex NMBS / SNCB 7506) onder de foto.....
Ik denk dat sammarco1 dat er heeft bijgezet nadat hij deze topic gelezen heeft :wink:
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 700
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Re: Ex NMBS diesel , italie

Bericht door sammarco1 »

Ja sorry, ik heb dat er inderdaad erbij gezet, naar aanleiding van julie antwoord....
Ik probeer het toch wel een beetje correct neer te schriven al die nummers op TMFi

Ik kom net terug van Lloret de Mar.
Afbeelding
**********************************************************************************************************
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Ex NMBS diesel , italie

Bericht door msts.be »

Infrabel mag hier eens een voorbeeld aan nemen als ze over hun "gemoderniseerde" 62'ers spreken:
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... 30,6210165 (helemaal naar onder scrollen)

Het gaat dus over dezelfde loc als hierboven. Naar het schijnt is de GM 567 motor verruild voor iets moderner, aangezien hij spreekt over "der typische GM sound ist verschwunden". Ook de typisch vierkante Italiaanse lichten en de gewijzigde luchtinlaten verraden al dat er het één en ander veranderd is. Plus dat de lak er stukken beter uitziet (=opnieuw gespoten) dan enkele jaren terug.
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 700
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Re: Ex NMBS diesel , italie

Bericht door sammarco1 »

Kan niet naar onder scrollen
Afbeelding
**********************************************************************************************************
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Ex NMBS diesel , italie

Bericht door Robin »

knap maar persoonlijk vind ik het ook maar niks. Kleuren verschillen natuurlijk van persoon tot persoon.
Nu de modernisatie van de 62 zou ook niet meer door gaan heb ik gehoord...verschiet je daar van? nee, al ooit de 6255 is een werktrein zien doen ergens? deze is wel altijd te zien bij opendeurdagen waar Infrabel aanwezig is, natuurlijk de 6255 want z'n ander vuil en roestige bak past ni bij hun imago natuurlijk...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Ex NMBS diesel , italie

Bericht door msts.be »

sammarco1 schreef:Kan niet naar onder scrollen
Ja, het is mogelijk dat je een pagina met een groen kadertje krijgt waar staat "hier geht es zu den gewünschten Seite". Gewoon op de link daaronder klikken en je komt dan op die post uit.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Ex NMBS diesel , italie

Bericht door Bibke »

Je klikt op de link en je kan inderdaad niets zien.
Dan ga je terug met de "Terug Naar ..." - knop.
Je klikt een tweede keer op de link en dan kom je op de pagina achter die link en kan je naar beneden gaan.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Ex NMBS diesel , italie

Bericht door Bibke »

Robin schreef:knap maar persoonlijk vind ik het ook maar niks. Kleuren verschillen natuurlijk van persoon tot persoon.
Nu de modernisatie van de 62 zou ook niet meer door gaan heb ik gehoord...verschiet je daar van? nee, al ooit de 6255 is een werktrein zien doen ergens? deze is wel altijd te zien bij opendeurdagen waar Infrabel aanwezig is, natuurlijk de 6255 want z'n ander vuil en roestige bak past ni bij hun imago natuurlijk...
Ik heb die toch al op redelijk wat werven gezien.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
twist297
Berichten: 54
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:59

Re: Ex NMBS diesel , italie

Bericht door twist297 »

Bibke schreef:
Robin schreef:knap maar persoonlijk vind ik het ook maar niks. Kleuren verschillen natuurlijk van persoon tot persoon.
Nu de modernisatie van de 62 zou ook niet meer door gaan heb ik gehoord...verschiet je daar van? nee, al ooit de 6255 is een werktrein zien doen ergens? deze is wel altijd te zien bij opendeurdagen waar Infrabel aanwezig is, natuurlijk de 6255 want z'n ander vuil en roestige bak past ni bij hun imago natuurlijk...
Ik heb die toch al op redelijk wat werven gezien.
En de modernisatie gaat ook door, zoals ik gehoord heb tenminste... Mits enkele aanpassingen tov de 6255.
Plaats reactie