storing Prorail
storing Prorail
In Nederland zijn er blijkbaar grote problemen op het spoornet, weet iemand van onze Nederlandse gebruikers misschien meer?
Re: storing Prorail
`Om en rondom`, tja...
Oorzaak was, aldus NU.nl:
De treinstoring is veroorzaakt door een fout in het back-upsysteem. ProRail heeft laten weten dat zich een fout heeft voorgedaan in de schakelsoftware. Het systeem kon daardoor niet in werking treden. Vervolgens konden de seinen en wissels niet bediend worden.
De storing trad rond 4.30 uur donderdagmorgen op. Om 8.40 uur was de softwarefout hersteld, aldus ProRail en konden de seinen en wissels weer worden bediend.
Oorzaak was, aldus NU.nl:
De treinstoring is veroorzaakt door een fout in het back-upsysteem. ProRail heeft laten weten dat zich een fout heeft voorgedaan in de schakelsoftware. Het systeem kon daardoor niet in werking treden. Vervolgens konden de seinen en wissels niet bediend worden.
De storing trad rond 4.30 uur donderdagmorgen op. Om 8.40 uur was de softwarefout hersteld, aldus ProRail en konden de seinen en wissels weer worden bediend.
Re: storing Prorail
En nog een wisselstoring tussen Leiden en Alphen erbovenop, gelukkig een ietsje rustigere lijn. De fout(en) die de grote chaos veroorzaakten zat -volgens een woordvoerder- in de backupsystemen waardoor wissels en seinen niet bedienbaar waren. Nog een aardig detail: er reden een hoop bussen om treinreizigers naar Schiphol te kunnen brengen, maar de NS communiceerde dat bewust niet.
-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23
Re: storing Prorail
Dat laatste was omdat er veel, maar dan ook veel, te weinig bussen zijn om AL die mensen te vervoeren.
Om 8:40 was de storing opgelost, aldus Prorail. Annu 23:03 zijn er nogsteeds (!!!) treinseries opgeheven nav de storing.
Ook reden er treinseries ten tijde van de storing wel, maar daarna niet meer. (IC 2200 die tijdens storing Haarlem-Dordrecht reed, daarna niet meer)
Dat men er nog niet helemaal achter is om treinen als voorzorg op te heffen en er daarna een andere storing komt, de bijsturing alleen maar groter, is dan weer jammer. Vooral omdat de bijsturing instort: in het eerste geval moet de bestaande dienst aangepast worden + bijsturing nav nieuwe storing, terwijl in het tweede geval je alleen maar hoeft bij te sturen bij de (nieuwe) storing.
Storing Alphen a/d Rijn-Leiden komt doordat er een bermbrand is geweest, waardoor kabels zijn verbrand.
Om 8:40 was de storing opgelost, aldus Prorail. Annu 23:03 zijn er nogsteeds (!!!) treinseries opgeheven nav de storing.
Ook reden er treinseries ten tijde van de storing wel, maar daarna niet meer. (IC 2200 die tijdens storing Haarlem-Dordrecht reed, daarna niet meer)
Dat men er nog niet helemaal achter is om treinen als voorzorg op te heffen en er daarna een andere storing komt, de bijsturing alleen maar groter, is dan weer jammer. Vooral omdat de bijsturing instort: in het eerste geval moet de bestaande dienst aangepast worden + bijsturing nav nieuwe storing, terwijl in het tweede geval je alleen maar hoeft bij te sturen bij de (nieuwe) storing.
Storing Alphen a/d Rijn-Leiden komt doordat er een bermbrand is geweest, waardoor kabels zijn verbrand.
-
- Berichten: 1291
- Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03
Re: storing Prorail
Plaatje van vanochtend 10:13, toen er hier en daar alweer een trein reed:
Bron: kubus.mailspool.nlRe: storing Prorail
Het al dan niet mensen wijzen op beperkt busvervoer was een bewuste keuze. Dat je geen 2000 bussen incl. chauffeurs tijdens de spits uit je mouw kan schudden snap ik best (Rover ook). Ik begrijp ook dat de gemiddelde menigte er niet netjes mee omgaat als ze merken dat dat ene spreekwoordelijke lullige busje enkel voor mensen met een vliegtuigticket is (reisje vs. sollictiatiegesprek, bvb.). En dat laatste lijkt me de echte reden te zijn waarom het niet werd gecommuniceerd. Het niet laten lynchen van je personeel vind ik een uiterst nobele reden om dat dan maar niet te communiceren.MaartendeJ schreef:Dat laatste was omdat er veel, maar dan ook veel, te weinig bussen zijn om AL die mensen te vervoeren.
Maar over 10 minuutjes zou (bijna) alles weer volgens plan moeten rijden (op dat gedoe tussen Leiden en Utrecht na, maar zoals gezegd had dat een andere oorzaak).