Reklame spot SBB.

K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Reklame spot SBB.

Bericht door K V B »

De SBB heeft en paar reklamespotjes laten opnemen. En ze mogen gezien worden:

http://youtu.be/5bdpGkq2pZk
http://youtu.be/YVndl5dNhPk
Lukas
Berichten: 1670
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: Reklame spot SBB.

Bericht door Lukas »

Hoi,

Hier kan de NMBS een voorbeeld aan nemen.De filmpjes zijn echt prachtig.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Reklame spot SBB.

Bericht door Shrek »

Het is inderdaad een mooi spotje. Maar volgens mij heeft een treinmaatschappij niet echt reclame nodig, iedereen weet immers wel wat een trein is en dat je die in een station kan nemen naar een ander station.
En ook al heb je een mooie reclamespot, de mensen denken toch direct: "allemaal mooi, maar ze rijden toch altijd te laat". De vertragingen aanpakken brengt volgens mij veel meer klanten op dan een reclamecampagne :wink:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Reklame spot SBB.

Bericht door Steven »

Shrek schreef:Het is inderdaad een mooi spotje. Maar volgens mij heeft een treinmaatschappij niet echt reclame nodig, iedereen weet immers wel wat een trein is en dat je die in een station kan nemen naar een ander station.
En ook al heb je een mooie reclamespot, de mensen denken toch direct: "allemaal mooi, maar ze rijden toch altijd te laat". De vertragingen aanpakken brengt volgens mij veel meer klanten op dan een reclamecampagne :wink:
Het vertragingsprobleem is daar minder prominent aanwezig dan hier, anders georganiseerd netwerk, frequentere verbindingen over heel het land.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Reklame spot SBB.

Bericht door HLE 2302 »

Lukas schreef:Hoi,

Hier kan de NMBS een voorbeeld aan nemen.De filmpjes zijn echt prachtig.

Lukas
Inderdaad een zeer mooi filmpje, maar de nieuwste filmpjes van de NMBS zijn toch ook zeker niet slecht hoor.

De corporate film bv.
http://www.youtube.com/watch?v=x8c-7sJ4v-M
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Reklame spot SBB.

Bericht door K V B »

Shrek schreef:Het is inderdaad een mooi spotje. Maar volgens mij heeft een treinmaatschappij niet echt reclame nodig, iedereen weet immers wel wat een trein is en dat je die in een station kan nemen naar een ander station.
En ook al heb je een mooie reclamespot, de mensen denken toch direct: "allemaal mooi, maar ze rijden toch altijd te laat". De vertragingen aanpakken brengt volgens mij veel meer klanten op dan een reclamecampagne :wink:
vertragingen zijn bij de SBB geen probleem. Wat op dit moment wel een imago probleem is zijn de aangekondigde prijsverhogingen. Persoonlijk vind ik de prijsverhogingen van vooral de abonnementen eigenlijk terecht. De SBB investeert miljarden in rollend materiaal, en dat geld moet van ergens komen. Maar het is natuurlijk niet populair.

Het filmpje heeft natuurlijk nog wel wat meer doelen dan enkel maar imago building. Zo is het personeel er uitgebreid bij betrokken, en het liedje wordt ook door twee SBB personeelsleden gezongen. Bij mijn werkgever hebben zo onlangs ook zo een imago spotje gedraaid waar een hoop personeelsleden aan mochten mee doen. Dergelijke acties dienen ook om het personeel zich wat meer met het bedrijf te doen identificiëren.
En dat het spotje ondertussen de wereld rond gaat is natuurlijk ook mooi meegenomen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Reklame spot SBB.

Bericht door Steven »

Gebruik maken van eigen personeel is bij de nmbs evengoed in gebruik, meestal gaat het dan om mensen die zich laten op foto zetten voor de aanwervingscampagne.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Reklame spot SBB.

Bericht door kika »

Schrek raakt op zich wel een zinnig punt aan. Als je zoals in deze filmpjes reclame maakt om de trein voor alle mogelijke verschillende verplaatsingen te maken, is het zinnig dat de treinen ook op alle mogelijke uren van de dag/week rijden. Dus ook als het sneeuwt of als je naar theater/film/.. 's avonds wilt. Wat dat betreft is zo'n reclamespot ook bij vele Zwitsers niet verkeerd: neem eens de trein als je oma bezoekt een stad verderop. Genoeg mensen die er niet spontaan aan denken.
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Reklame spot SBB.

Bericht door K V B »

kika schreef:Schrek raakt op zich wel een zinnig punt aan. Als je zoals in deze filmpjes reclame maakt om de trein voor alle mogelijke verschillende verplaatsingen te maken, is het zinnig dat de treinen ook op alle mogelijke uren van de dag/week rijden. Dus ook als het sneeuwt of als je naar theater/film/.. 's avonds wilt.
Dat is in Zwitserland niet zo een probleem. Treinen rijden vrijwel overal tot na middernacht.
Wat dat betreft is zo'n reclamespot ook bij vele Zwitsers niet verkeerd: neem eens de trein als je oma bezoekt een stad verderop. Genoeg mensen die er niet spontaan aan denken.
Juist voor vrijetijdsbesteding is de trein in Zwitserland net wel populair. Treinen zitten op zondagen soms zelfs voller dan in de week. De meeste Zwitsers zijn ook een beetje treingek. Mijn schoonvader heeft twee sportwagens, maar gaat niettemin regelmatig een hele dag treinen...
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Reklame spot SBB.

Bericht door Adler »

Shrek schreef:Het is inderdaad een mooi spotje. Maar volgens mij heeft een treinmaatschappij niet echt reclame nodig, iedereen weet immers wel wat een trein is en dat je die in een station kan nemen naar een ander station.
Als je zo redeneert moet je ook geen reklame meer maken voor waspoeders want iedereen weet dat dit dient om mee te wassen, of voor cola want iedereen weet hoe dit smaakt, of voor stofzuigers want iedereen weet waarvoor die dienen.
Dan kan je best maar alle reklame afschaffen.
b-loc
Berichten: 1233
Lid geworden op: 17 feb 2008, 12:09
Contacteer:

Re: Reklame spot SBB.

Bericht door b-loc »

http://www.youtube.com/watch?v=YVndl5dN ... e=youtu.be
Wat zijn die speciale buffers op 1:32?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Reklame spot SBB.

Bericht door Steven »

zo speciaal zijn die toch niet? of bedoel je op de linkse buffers in beeld de kleine trede die dichtgeklapt is en bovenop de buffer rust. Uitklappen naar beneden en je hebt een trede om op te staan. Is eigen aan de RE460 en alsook de stuurrijtuigen als ik me niet vergis uit dezelfde generatie.
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Reklame spot SBB.

Bericht door K V B »

Steven schreef:zo speciaal zijn die toch niet? of bedoel je op de linkse buffers in beeld de kleine trede die dichtgeklapt is en bovenop de buffer rust. Uitklappen naar beneden en je hebt een trede om op te staan. Is eigen aan de RE460 en alsook de stuurrijtuigen als ik me niet vergis uit dezelfde generatie.
En die trede is handig als je als machinist even voor het vertrek je voorruit wil poetsen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Reklame spot SBB.

Bericht door Steven »

Nu ja niets speciaal op zich, alle locs hebben op de hoek wel ergens een trede, in dit geval kan ze dichtklappen en zit ze zodoende verborgen bovenop de buffer.
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Reklame spot SBB.

Bericht door Joris »

Hallo,
Mooi filmpje inderdaad!
En een andere opmerking voor de nmbs: doorheen dit filmpje hoor je ook subtiel het typische stations deuntje van de SBB. Is het niet eens tijd dat de nmbs aan zoiets werkt? Net zoals SNCF, DB en SBB zo een herkenbaar melodietje hebben?
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Plaats reactie