Reklame spot SBB.
Reklame spot SBB.
De SBB heeft en paar reklamespotjes laten opnemen. En ze mogen gezien worden:
http://youtu.be/5bdpGkq2pZk
http://youtu.be/YVndl5dNhPk
http://youtu.be/5bdpGkq2pZk
http://youtu.be/YVndl5dNhPk
Re: Reklame spot SBB.
Hoi,
Hier kan de NMBS een voorbeeld aan nemen.De filmpjes zijn echt prachtig.
Lukas
Hier kan de NMBS een voorbeeld aan nemen.De filmpjes zijn echt prachtig.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Re: Reklame spot SBB.
Het is inderdaad een mooi spotje. Maar volgens mij heeft een treinmaatschappij niet echt reclame nodig, iedereen weet immers wel wat een trein is en dat je die in een station kan nemen naar een ander station.
En ook al heb je een mooie reclamespot, de mensen denken toch direct: "allemaal mooi, maar ze rijden toch altijd te laat". De vertragingen aanpakken brengt volgens mij veel meer klanten op dan een reclamecampagne
En ook al heb je een mooie reclamespot, de mensen denken toch direct: "allemaal mooi, maar ze rijden toch altijd te laat". De vertragingen aanpakken brengt volgens mij veel meer klanten op dan een reclamecampagne
Re: Reklame spot SBB.
Het vertragingsprobleem is daar minder prominent aanwezig dan hier, anders georganiseerd netwerk, frequentere verbindingen over heel het land.Shrek schreef:Het is inderdaad een mooi spotje. Maar volgens mij heeft een treinmaatschappij niet echt reclame nodig, iedereen weet immers wel wat een trein is en dat je die in een station kan nemen naar een ander station.
En ook al heb je een mooie reclamespot, de mensen denken toch direct: "allemaal mooi, maar ze rijden toch altijd te laat". De vertragingen aanpakken brengt volgens mij veel meer klanten op dan een reclamecampagne
Re: Reklame spot SBB.
Inderdaad een zeer mooi filmpje, maar de nieuwste filmpjes van de NMBS zijn toch ook zeker niet slecht hoor.Lukas schreef:Hoi,
Hier kan de NMBS een voorbeeld aan nemen.De filmpjes zijn echt prachtig.
Lukas
De corporate film bv.
http://www.youtube.com/watch?v=x8c-7sJ4v-M
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: Reklame spot SBB.
vertragingen zijn bij de SBB geen probleem. Wat op dit moment wel een imago probleem is zijn de aangekondigde prijsverhogingen. Persoonlijk vind ik de prijsverhogingen van vooral de abonnementen eigenlijk terecht. De SBB investeert miljarden in rollend materiaal, en dat geld moet van ergens komen. Maar het is natuurlijk niet populair.Shrek schreef:Het is inderdaad een mooi spotje. Maar volgens mij heeft een treinmaatschappij niet echt reclame nodig, iedereen weet immers wel wat een trein is en dat je die in een station kan nemen naar een ander station.
En ook al heb je een mooie reclamespot, de mensen denken toch direct: "allemaal mooi, maar ze rijden toch altijd te laat". De vertragingen aanpakken brengt volgens mij veel meer klanten op dan een reclamecampagne
Het filmpje heeft natuurlijk nog wel wat meer doelen dan enkel maar imago building. Zo is het personeel er uitgebreid bij betrokken, en het liedje wordt ook door twee SBB personeelsleden gezongen. Bij mijn werkgever hebben zo onlangs ook zo een imago spotje gedraaid waar een hoop personeelsleden aan mochten mee doen. Dergelijke acties dienen ook om het personeel zich wat meer met het bedrijf te doen identificiëren.
En dat het spotje ondertussen de wereld rond gaat is natuurlijk ook mooi meegenomen.
Re: Reklame spot SBB.
Gebruik maken van eigen personeel is bij de nmbs evengoed in gebruik, meestal gaat het dan om mensen die zich laten op foto zetten voor de aanwervingscampagne.
Re: Reklame spot SBB.
Schrek raakt op zich wel een zinnig punt aan. Als je zoals in deze filmpjes reclame maakt om de trein voor alle mogelijke verschillende verplaatsingen te maken, is het zinnig dat de treinen ook op alle mogelijke uren van de dag/week rijden. Dus ook als het sneeuwt of als je naar theater/film/.. 's avonds wilt. Wat dat betreft is zo'n reclamespot ook bij vele Zwitsers niet verkeerd: neem eens de trein als je oma bezoekt een stad verderop. Genoeg mensen die er niet spontaan aan denken.
Re: Reklame spot SBB.
Dat is in Zwitserland niet zo een probleem. Treinen rijden vrijwel overal tot na middernacht.kika schreef:Schrek raakt op zich wel een zinnig punt aan. Als je zoals in deze filmpjes reclame maakt om de trein voor alle mogelijke verschillende verplaatsingen te maken, is het zinnig dat de treinen ook op alle mogelijke uren van de dag/week rijden. Dus ook als het sneeuwt of als je naar theater/film/.. 's avonds wilt.
Juist voor vrijetijdsbesteding is de trein in Zwitserland net wel populair. Treinen zitten op zondagen soms zelfs voller dan in de week. De meeste Zwitsers zijn ook een beetje treingek. Mijn schoonvader heeft twee sportwagens, maar gaat niettemin regelmatig een hele dag treinen...Wat dat betreft is zo'n reclamespot ook bij vele Zwitsers niet verkeerd: neem eens de trein als je oma bezoekt een stad verderop. Genoeg mensen die er niet spontaan aan denken.
Re: Reklame spot SBB.
Als je zo redeneert moet je ook geen reklame meer maken voor waspoeders want iedereen weet dat dit dient om mee te wassen, of voor cola want iedereen weet hoe dit smaakt, of voor stofzuigers want iedereen weet waarvoor die dienen.Shrek schreef:Het is inderdaad een mooi spotje. Maar volgens mij heeft een treinmaatschappij niet echt reclame nodig, iedereen weet immers wel wat een trein is en dat je die in een station kan nemen naar een ander station.
Dan kan je best maar alle reklame afschaffen.
Re: Reklame spot SBB.
http://www.youtube.com/watch?v=YVndl5dN ... e=youtu.be
Wat zijn die speciale buffers op 1:32?
Wat zijn die speciale buffers op 1:32?
Re: Reklame spot SBB.
zo speciaal zijn die toch niet? of bedoel je op de linkse buffers in beeld de kleine trede die dichtgeklapt is en bovenop de buffer rust. Uitklappen naar beneden en je hebt een trede om op te staan. Is eigen aan de RE460 en alsook de stuurrijtuigen als ik me niet vergis uit dezelfde generatie.
Re: Reklame spot SBB.
En die trede is handig als je als machinist even voor het vertrek je voorruit wil poetsen.Steven schreef:zo speciaal zijn die toch niet? of bedoel je op de linkse buffers in beeld de kleine trede die dichtgeklapt is en bovenop de buffer rust. Uitklappen naar beneden en je hebt een trede om op te staan. Is eigen aan de RE460 en alsook de stuurrijtuigen als ik me niet vergis uit dezelfde generatie.
Re: Reklame spot SBB.
Nu ja niets speciaal op zich, alle locs hebben op de hoek wel ergens een trede, in dit geval kan ze dichtklappen en zit ze zodoende verborgen bovenop de buffer.
Re: Reklame spot SBB.
Hallo,
Mooi filmpje inderdaad!
En een andere opmerking voor de nmbs: doorheen dit filmpje hoor je ook subtiel het typische stations deuntje van de SBB. Is het niet eens tijd dat de nmbs aan zoiets werkt? Net zoals SNCF, DB en SBB zo een herkenbaar melodietje hebben?
Groeten,
Joris De Mol
Mooi filmpje inderdaad!
En een andere opmerking voor de nmbs: doorheen dit filmpje hoor je ook subtiel het typische stations deuntje van de SBB. Is het niet eens tijd dat de nmbs aan zoiets werkt? Net zoals SNCF, DB en SBB zo een herkenbaar melodietje hebben?
Groeten,
Joris De Mol