Reklame spot SBB.

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Reklame spot SBB.

Bericht door Steven »

Nog even dit onderwerp van onder het stof halen. De stemmen achter de song in de spot zijn ingezongen door SBB personeel waarbij de mannelijke stem van een treinbestuurder komt. Na een interne casting werden deze mensen uit een groep van 100 geselecteerd. De song is zelfs op iTunes uitgekomen ondertussen.
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Reklame spot SBB.

Bericht door msts.be »

Ondertussen gaat men deze huisstijl behouden en voor elk seizoen een nieuwe spot maken. Vorige maand is de herfstspot losgelaten:
http://www.youtube.com/watch?v=A_T5cpqh_Do

Ideetje voor de NMBS, in plaats van hun "pada pam pam pam" en "Bestemming beter" ?

Is het ook niemand opgevallen dat in zowat alle spots er meer vrouwen voorkomen en bijna geen mannen ? Ik vraag mij af of dit opzettelijk is gedaan ('t blijft reclame hé :lol: ), of dat in Zwitserland de meerderheid van de reizigers wel degelijk vrouwen zijn ?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Reklame spot SBB.

Bericht door Steven »

leuke spot ook :-)
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Reklame spot SBB.

Bericht door msts.be »

En wat mij later opviel: hoe later op het jaar, hoe ouder de doelgroep in de spot is.
  • De eerste spot: 20-jarige singles
  • Lente: partners zonder kinderen
  • Zomer: gezinnen met kinderen
  • Herfst: actieve 50-plussers
Dus wat nu voor de winter ? Allemaal tesamen of nog meer oudjes :lol:
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Reklame spot SBB.

Bericht door msts.be »

Eén jaar later: in de laatste spot voor de kerstmarkten zijn het 2 dames van middelbare leeftijd en Basel SBB die centraal staan:

http://www.youtube.com/watch?v=YXzch8CTwP4

Wat ik wél goed vind is dat de SBB nu al 1 jaar hun marketing consistent handhaaft met deze spots en muziek. Onze NMBS met "taradadadam, Bestemming beter" is dan maar flauwtjes.
Plaats reactie