Het hele project TAP-TSI duurt naar mijn mening ook veel te lang maar dat is helaas hoe het gaat als je met de spoorwegen of de EU te maken hebt en de combinatie daarvan maakt het bepaald niet beter. Maar voor ieder land is er een implementatieplan, met termijnen en die moeten aangehouden worden. Het spoorwegbureau houdt dat in de gaten. Ik kan uit mijn hoofd geen data noemen maar veel zaken gaan stap voor stap en niet in 1 keer.jan_olieslagers schreef: ↑18 aug 2019, 19:56 Sorry, hoor, ik weet best dat het niet aan jullie ligt, maar ik ben toch allesbehalve onder de indruk. Men is nu bezig met implementeren? Wanneer zal het klaar zijn? Enne, zullen we dan terug kunnen wat eerder kon, zoals gemeld:Vroeger kon je in Oostende je fiets opsturen in het station en nadien een slaaptrein ofzo nemen, de dag nadien stond je fiets klaar in het station van aankomst.
Het opsturen van fietsen (of andere bagage) zal alleen kunnen als iemand die dienst ook aanbiedt en daartoe worden de spoorwegen niet gedwongen. De TAP-TSI dient ervoor om de informatie over dienstregelingen (ook real time), diensten, tarieven en voorwaarden via een standaard gemakkelijk te ontsluiten voor iedereen die daar iets mee moet of wil doen (vervoerders, ticketverkopers, infrabeheerders, overheden, reizigers, ...). En daarbij horen bv. fietsreserveringen, om weer op het onderwerp van dit draadje terug te komen, want daarvoor is er nu geen standaard. Probeer bv. maar eens een fietsplaats in een TGV te reserveren bij een loket dat niet van de SNCF is.
Groetjes,
Rian