Belgisch nationaal tarief voor Aachen vanaf 1 mei 2012.
Belgisch nationaal tarief voor Aachen vanaf 1 mei 2012.
Op de website van het Aachener Verkehsverbund : www.avv.de vind ik terug dat vanaf 1 mei 2012 het Belgisch Nationaal treintarief zou geldig zijn tot Aachen ! Ik vind hier nochthans niets van terug op de website van de nmbs. Ook in het station aan het loket hoort men het in Keulen donderen. Weet er iemand soms iets meer hierover ? Een reis Aachen - Hergenrath zou hierdoor een stuk goedkoper worden. De Go Pass en de Rail Pass zou niet geldig zijn tot Aachen. Er zou zelfs een speciale Go Pass 1 voor Aachen te verkrijgen zijn en een goedkoop seniorenbiljet tot Aachen. Weet er soms iemand waar de communicatie foutloopt tussen Belgie en Duitsland ?
Re: Belgisch nationaal tarief voor Aachen vanaf 1 mei 2012.
Interne communicatie richting loket loopt zelden foutloos. In ieder geval is de website van de NMBS, ondanks de posters die her en der uithangen, nog niet volledig aangepast: go-pass 1 kan je wel op de site kopen, maar een normaal ticket in ieder geval niet. GoPass1 voor 8,20 euro per reis, voor de senioren een retour à 8,70 2e klasse en 15,40 eerste klasse. Klaag jij even bij de NMBS?rudi houthooft schreef:Op de website van het Aachener Verkehsverbund : http://www.avv.de vind ik terug dat vanaf 1 mei 2012 het Belgisch Nationaal treintarief zou geldig zijn tot Aachen ! Ik vind hier nochthans niets van terug op de website van de nmbs. Ook in het station aan het loket hoort men het in Keulen donderen. Weet er iemand soms iets meer hierover ? Een reis Aachen - Hergenrath zou hierdoor een stuk goedkoper worden. De Go Pass en de Rail Pass zou niet geldig zijn tot Aachen. Er zou zelfs een speciale Go Pass 1 voor Aachen te verkrijgen zijn en een goedkoop seniorenbiljet tot Aachen. Weet er soms iemand waar de communicatie foutloopt tussen Belgie en Duitsland ?
Re: Belgisch nationaal tarief voor Aachen vanaf 1 mei 2012.
Het zit wat verscholen op de NMBS-site, maar voor de Go Pass 1 naar Aken is wel iets terug te vinden:rudi houthooft schreef:Op de website van het Aachener Verkehsverbund : http://www.avv.de vind ik terug dat vanaf 1 mei 2012 het Belgisch Nationaal treintarief zou geldig zijn tot Aachen ! Ik vind hier nochthans niets van terug op de website van de nmbs. Ook in het station aan het loket hoort men het in Keulen donderen. Weet er iemand soms iets meer hierover ? Een reis Aachen - Hergenrath zou hierdoor een stuk goedkoper worden. De Go Pass en de Rail Pass zou niet geldig zijn tot Aachen. Er zou zelfs een speciale Go Pass 1 voor Aachen te verkrijgen zijn en een goedkoop seniorenbiljet tot Aachen. Weet er soms iemand waar de communicatie foutloopt tussen Belgie en Duitsland ?
http://www.belgianrail.be/nl/vervoersbe ... /aken.aspx
Vreemder vind ik het volgende. Op de tariefinfo sefora wordt naar Aken voorgesteld om een Rail Pass te gebruiken, dat zou impliceren dat het wél mag.
Re: Belgisch nationaal tarief voor Aachen vanaf 1 mei 2012.
die site van www.belgianrail.be , bestaat deze al lang? Ik heb deze nog nooit gezien. Ze is wel heel erg mooi, maar wel erg traag.
Re: Belgisch nationaal tarief voor Aachen vanaf 1 mei 2012.
Ik betwijfel of dit de bedoeling is, maar als de NMBS dit aanbeveelt, dan mag het. Neem een printje mee voor het geval de conducteur je niet gelooft.thejay schreef:Vreemder vind ik het volgende. Op de tariefinfo sefora wordt naar Aken voorgesteld om een Rail Pass te gebruiken, dat zou impliceren dat het wél mag.
Voor Maastricht beveelt Sefora de Railpass overigens ook aan...
Groetjes,
Rian
Re: Belgisch nationaal tarief voor Aachen vanaf 1 mei 2012.
De tarieven naar Maastricht zijn trouwens gelijk getrokken met die van Aken, dus geen excursion meer.Voor de normale reiziger zou de geldigheid van een Rail Pass dan wel goed uitkomen.
Re: Belgisch nationaal tarief voor Aachen vanaf 1 mei 2012.
De beschikbare formules zijn zo te zien inderdaad gelijkgetrokken, maar de prijzen niet. Voor gewone tickets wordt voor het Belgische traject het binnenlands tarief genomen (dus tot de grens); voor Eijsden (2 km) of Maastricht (11 km) komt daar 1,20 bij. De 7 km van de grens naar Aken moeten 1,70 kosten. De dagretours voor kort grensverkeer zijn blijkbaar ook verdwenen, zowel voor Aken als voor Maastricht.giuseppe schreef:De tarieven naar Maastricht zijn trouwens gelijk getrokken met die van Aken, [...]
Groetjes,
Rian
Re: Belgisch nationaal tarief voor Aachen vanaf 1 mei 2012.
Die staan tot nog op de site?De dagretours voor kort grensverkeer zijn blijkbaar ook verdwenen, zowel voor Aken als voor Maastricht.
http://www.b-europe.com/Reizen/Promotie ... er/Euregio
groetjes
Henk
Re: Belgisch nationaal tarief voor Aachen vanaf 1 mei 2012.
Zonet probeerde ik volgende combinatie uit op de online ticketmodule:
1/ Liège - Aachen, weekendbiljet = online te koop aan 7,80 euro
2/ Liège - Hergenrath, weekendbiljet = online te koop aan 7,80 euro
3/ Liège - Aachen, gewoon biljet, weekdag = "Bestemming niet toegelaten met dit type biljet"
4/ Liège - Hergenrath, gewoon biljet, weekdag = online te koop aan 6,90 euro
5/ Hergenrath - Aachen, weekendbiljet = online te koop aan 3,40 euro
6/ Hergenrath - Aachen, gewoon biljet, weekdag = "Bestemming niet toegelaten met dit type biljet"
Mag ik dit knoeiwerk noemen?
1/ Liège - Aachen, weekendbiljet = online te koop aan 7,80 euro
2/ Liège - Hergenrath, weekendbiljet = online te koop aan 7,80 euro
3/ Liège - Aachen, gewoon biljet, weekdag = "Bestemming niet toegelaten met dit type biljet"
4/ Liège - Hergenrath, gewoon biljet, weekdag = online te koop aan 6,90 euro
5/ Hergenrath - Aachen, weekendbiljet = online te koop aan 3,40 euro
6/ Hergenrath - Aachen, gewoon biljet, weekdag = "Bestemming niet toegelaten met dit type biljet"
Mag ik dit knoeiwerk noemen?
Re: Belgisch nationaal tarief voor Aachen vanaf 1 mei 2012.
Ben er vandaag via een interne folder achter gekomen dat dit de nieuwe nmbs site is en dus vermoed ik dat de andere url's zoals www.nmbs.be ook die site zullen krijgen.sippycarlito schreef:die site van http://www.belgianrail.be , bestaat deze al lang? Ik heb deze nog nooit gezien. Ze is wel heel erg mooi, maar wel erg traag.
Re: Belgisch nationaal tarief voor Aachen vanaf 1 mei 2012.
Jazeker. Probeer nu voor de grap de automaat eens...jotie schreef:Zonet probeerde ik volgende combinatie uit op de online ticketmodule:
1/ Liège - Aachen, weekendbiljet = online te koop aan 7,80 euro
2/ Liège - Hergenrath, weekendbiljet = online te koop aan 7,80 euro
3/ Liège - Aachen, gewoon biljet, weekdag = "Bestemming niet toegelaten met dit type biljet"
4/ Liège - Hergenrath, gewoon biljet, weekdag = online te koop aan 6,90 euro
5/ Hergenrath - Aachen, weekendbiljet = online te koop aan 3,40 euro
6/ Hergenrath - Aachen, gewoon biljet, weekdag = "Bestemming niet toegelaten met dit type biljet"
Mag ik dit knoeiwerk noemen?
Groetjes,
Rian
Re: Belgisch nationaal tarief voor Aachen vanaf 1 mei 2012.
Even snel gekeken hoe de automaten het doen: als je Aachen wil ingeven, verschijnen twee verschillende opties: Aachen HBF en Aachen (b). Selecteer je de eerste optie, dan krijg je een foutmelding; selecteer je de tweede dan lukt het wel. Een enkeltje Hergenrath - Aachen (b) blijkt de verwachte 1,70 euro te moeten kosten. De automaten zijn er dus 'klaar' voor, al zit het met die dubbele aanduiding en de "(b)" nog niet helemaal snor.
De vraag blijft hoe het nu zit met de Passes. Het is in ieder geval tekenend dat het prijsverschil tussen de GoPass1 en de GoPass1Aachen precies 1,70 euro bedraagt. Daar hoort evenwel een kanttekening bij want de GoPass1Aachen staat al geruime tijd in de Algemene Voorwaarden. (Al is het mij niet duidelijk of die ooit effectief te koop is aangeboden voor 1 mei - 'helaas' behoor ik niet meer tot de doelgroep, dus heb ik er verder geen diepgaand onderzoek naar gevoerd). Het zou logisch zijn dat dat tarief verdwijnt, en bij uitbreiding Go- en RailPass geldig worden tot voorbij het grenspunt, gezien Aachen (b) toch onmiskenbaar een Belgisch station is?
Kortom, er is nog werk aan de winkel qua heldere communicatie.
(P.S. Ik wacht met spanning op "Frankfurt (b)")
De vraag blijft hoe het nu zit met de Passes. Het is in ieder geval tekenend dat het prijsverschil tussen de GoPass1 en de GoPass1Aachen precies 1,70 euro bedraagt. Daar hoort evenwel een kanttekening bij want de GoPass1Aachen staat al geruime tijd in de Algemene Voorwaarden. (Al is het mij niet duidelijk of die ooit effectief te koop is aangeboden voor 1 mei - 'helaas' behoor ik niet meer tot de doelgroep, dus heb ik er verder geen diepgaand onderzoek naar gevoerd). Het zou logisch zijn dat dat tarief verdwijnt, en bij uitbreiding Go- en RailPass geldig worden tot voorbij het grenspunt, gezien Aachen (b) toch onmiskenbaar een Belgisch station is?
Kortom, er is nog werk aan de winkel qua heldere communicatie.
(P.S. Ik wacht met spanning op "Frankfurt (b)")
Re: Belgisch nationaal tarief voor Aachen vanaf 1 mei 2012.
Ik had hierover vorige week een klacht en vraag ter verduidelijking ingediend, iemand een idee hoe lang een antwoord (ongeveer) op zich laat wachten?
Re: Belgisch nationaal tarief voor Aachen vanaf 1 mei 2012.
Wat zou de reden zijn van die speciale "instelling" van de NMBS ten opzichte van Aachen en Maastricht ?
Of is die er ook voor andere grensstations ?
Of is die er ook voor andere grensstations ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Belgisch nationaal tarief voor Aachen vanaf 1 mei 2012.
Ze moeten volgens het beheerscontract voor 8 grensovergangen een beter tarief bieden.
Momenteel maken ze er echter een soep van.
Momenteel maken ze er echter een soep van.