Dagelijks met trein van antwerpen naar rotterdam

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden voor internationale reizen.
Plaats reactie
antwerpenrdam

Dagelijks met trein van antwerpen naar rotterdam

Bericht door antwerpenrdam »

Ik heb een vraag en hoop dat hier iemand is die het antwoord weet. Op de website van de NS en die van de Belgische spoorwegen kom ik er niet uit.

Ik zit er aan te denken om te verhuizen naar Antwerpen. Ik werk in Rotterdam en ben van plan dat te blijven doen. Ik zou graag het volgende willen weten:

Hoeveel zou het mij kosten om een maandtrajectkaart te kopen voor de trein van Antwerpen naar Rotterdam?

Iemand die dagelijks met de trein van Rotterdam naar Antwerpen reist die mij kan vertellen hoeveel dit in de maand gaat kosten? Ik wil gewoon 2de klas met de intercity (dus niet met HSL).
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Dagelijks met trein van antwerpen naar rotterdam

Bericht door Meesterpeter »

Dat wordt in ieder geval een redelijk lange rit per normale IC, reistijd tussen de 1.09 en 1.18 uur. En dan moet je hem (anno sept. 2013) niet missen, want dan moet je 2 (twee) uren wachten.....
Met de Thalys is het slechts 0.32 uur, dat bespaard je per dag toch zo'n anderhalf uur in de trein zitten.

Voor HiSpeed info kan je bellen met: 0900 - 9296/keuze 2 (0,35 euro per minuut)

Volgens mij is er geen abbo voor het traject Rotterdam<>Antwerpen per IC-trein, evt wel per SNCF Thalys.
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Tijgernoot
Berichten: 312
Lid geworden op: 02 dec 2012, 21:27
Locatie: Delfshaven

Re: Dagelijks met trein van antwerpen naar rotterdam

Bericht door Tijgernoot »

Meesterpeter schreef:Volgens mij is er geen abbo voor het traject Rotterdam<>Antwerpen per IC-trein, evt wel per SNCF Thalys.
Je kan een trajectkaart Rotterdam - Roosendaal van de NS combineren met een trajectkaart van de NMBS voor Roosendaal - Antwerpen om zo een volledig dekkende trajectkaart te krijgen.

Informatie van de NMBS: http://www.belgianrail.be/nl/vervoersbe ... ndaal.aspx

Informatie van de NS: http://www.ns.nl/reizigers/producten/ab ... aject.html (prijs per maand voor Rotterdam - Roosendaal is € 307,70)
rvdborgt
Berichten: 4321
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Dagelijks met trein van antwerpen naar rotterdam

Bericht door rvdborgt »

Tijgernoot schreef:
Meesterpeter schreef:Volgens mij is er geen abbo voor het traject Rotterdam<>Antwerpen per IC-trein, evt wel per SNCF Thalys.
Je kan een trajectkaart Rotterdam - Roosendaal van de NS combineren met een trajectkaart van de NMBS voor Roosendaal - Antwerpen om zo een volledig dekkende trajectkaart te krijgen.

Informatie van de NMBS: http://www.belgianrail.be/nl/vervoersbe ... ndaal.aspx

Informatie van de NS: http://www.ns.nl/reizigers/producten/ab ... aject.html (prijs per maand voor Rotterdam - Roosendaal is € 307,70)
Roosendaal - Antwerpen kost 134,60, dus samen 442,30.
Nog goedkoper is het om niet in Roosendaal maar op de grens te splitsen. De prijzen daarvan kun je niet direct online opzoeken, maar als je de afstanden weet, kun je wel in de tabellen kijken:
Rotterdam - Roosendaal grens voor 346,40 en Roosendaal grens - Antwerpen voor 93 euro is samen 439,40.

Bij de NMBS zijn abonnementen ook per 3 maanden of per jaar te koop; bij NS niet per 3 maanden maar wel per jaar.

Groetjes,
Rian
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Dagelijks met trein van antwerpen naar rotterdam

Bericht door kika »

rvdborgt schreef:Bij de NMBS zijn abonnementen ook per 3 maanden of per jaar te koop; bij NS niet per 3 maanden maar wel per jaar.
Vroeger had ik een abbo bij NS per maand, bestaat dat niet meer? [Voordeel: tijdens de zomermaanden was de vdu de hele dag geldig, als je dan nog een weekje vakantie o.i.d. had, was je goedkoper uit met losse kaartjes en kon je het prijsverschil in eigen zak steken, werkgever betaalde sowieso een vast bedrag per maand].
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5306
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Dagelijks met trein van antwerpen naar rotterdam

Bericht door Steve »

kika schreef:
rvdborgt schreef:Bij de NMBS zijn abonnementen ook per 3 maanden of per jaar te koop; bij NS niet per 3 maanden maar wel per jaar.
Vroeger had ik een abbo bij NS per maand, bestaat dat niet meer? [Voordeel: tijdens de zomermaanden was de vdu de hele dag geldig, als je dan nog een weekje vakantie o.i.d. had, was je goedkoper uit met losse kaartjes en kon je het prijsverschil in eigen zak steken, werkgever betaalde sowieso een vast bedrag per maand].
Wel per maand, niet per 3 maanden (in tegenstelling tot de NMBS). :wink:
rvdborgt
Berichten: 4321
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Dagelijks met trein van antwerpen naar rotterdam

Bericht door rvdborgt »

kika schreef:
rvdborgt schreef:Bij de NMBS zijn abonnementen ook per 3 maanden of per jaar te koop; bij NS niet per 3 maanden maar wel per jaar.
Vroeger had ik een abbo bij NS per maand, bestaat dat niet meer?
Je hebt het stuk weggeknipt waarin ik de maandprijzen noemde :)

Groetjes,
Rian
ReisThijs
Berichten: 84
Lid geworden op: 10 feb 2009, 15:09
Locatie: Utrecht

Re: Dagelijks met trein van antwerpen naar rotterdam

Bericht door ReisThijs »

Probleem is alleen dat NS binnenkort de huidige trajectabonnementen wil gaan afschaffen.
Vanaf november 2013 willen ze in plaats daarvan een "Traject Vrij-abonnement" gaan verkopen.
Dat wordt dan een OV-chipkaartproduct, het is niet duidelijk of dat ook gebruikt kan worden voor internationale reizen.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5306
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Dagelijks met trein van antwerpen naar rotterdam

Bericht door Steve »

ReisThijs schreef:Probleem is alleen dat NS binnenkort de huidige trajectabonnementen wil gaan afschaffen.
Vanaf november 2013 willen ze in plaats daarvan een "Traject Vrij-abonnement" gaan verkopen.
Dat wordt dan een OV-chipkaartproduct, het is niet duidelijk of dat ook gebruikt kan worden voor internationale reizen.
Hoeft ook niet: voor het Belgische gedeelte neem je sowieso een Treinkaart bij de NMBS. Voor de NS heb je enkel het binnenlandse deel nodig.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Dagelijks met trein van antwerpen naar rotterdam

Bericht door kika »

Steve schreef:Dat wordt dan een OV-chipkaartproduct, het is niet duidelijk of dat ook gebruikt kan worden voor internationale reizen.
… Voor de NS heb je enkel het binnenlandse deel nodig.[/quote]
Uitchecken bij een grenspaaltje bij een rijdende trein: ik heb het al vaak geprobeerd, maar die stenen zeggen nooit 'bliep.' Het product bestaat al voor het zogenaamde 'business' segment, dus je zou je licht kunnen opsteken bij de klantendienst.
rvdborgt
Berichten: 4321
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Dagelijks met trein van antwerpen naar rotterdam

Bericht door rvdborgt »

ReisThijs schreef:Probleem is alleen dat NS binnenkort de huidige trajectabonnementen wil gaan afschaffen.
Vanaf november 2013 willen ze in plaats daarvan een "Traject Vrij-abonnement" gaan verkopen.
Dat wordt dan een OV-chipkaartproduct, het is niet duidelijk of dat ook gebruikt kan worden voor internationale reizen.
Dat zal moeten kunnen, want er zijn reizigers met abonnementen tot de grens. NS heeft hier ook al over nagedacht - binnenkort horen we wat ze bedacht hebben. Dat kan overigens weinig anders zijn dan niet in- of uitchecken voor een internationale reis, zoals ook al voor de andere abonnementen geldt.

Op de NS Business Card, tot voor kort alleen binnenlands te gebruiken voor losse reizen, kunnen tegenwoordiig ook abonnementen worden geleverd. Alleen heeft NS er hier niet bij stilgestaan dat abonnementen ook voor internationale reizen worden gebruikt en heeft in de voorwaarden nog steeds staan dat voor alle reizen met de NS Business card, ook die met een abonnement, moet worden in- en uitgecheckt. Als je werkgever dan alleen nog maar NS Business cards verstrekt, dan is Kafka niet ver weg meer. Ik vermoed dat dit echter niet lang meer zal standhouden.

Groetjes,
Rian
Plaats reactie