Thalys - r'dam - Parijs

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden voor internationale reizen.
Plaats reactie
Drive078

Thalys - r'dam - Parijs

Bericht door Drive078 »

Hallo,

Als verrassing voor mijn vriendin heb ik vorige week een hotel geboekt icm treintickets via NS hispeed met Thalys. Wegens omstandigheden is het niet mogelijk om op de geboekte datum (8 november, 6:58) deze trein te nemen. Nu staat er op de gekochte tickets (non-flex) de naam van mij en mijn vriendin, controleren de conducteurs ook daadwerkelijk op naam? Ik wil namelijk de reis aan mijn schoonouders geven zodat zij kunnen genieten van een mooi weekend Parijs.

Ik kijk uit naar jullie reactie.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Thalys - r'dam - Parijs

Bericht door Steve »

Ik weet niet of de naam systematisch gecontroleerd wordt (anderen op dit forum wellicht wel), maar ik denk dat de gevolgen niet min zouden zijn mocht er toch een controle zijn...
groentje
Berichten: 7263
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Thalys - r'dam - Parijs

Bericht door groentje »

Het is een van de redenen waarom ik nog altijd liever aan het loket bestel...
Ik weet dat bij DB je bij bestelling moet opgeven welke identificatie je gaat gebruiken, dat kan een Bahncard (Duitse kortingskaart), een identiteitskaart of de kredietkaart waarmee je het kaartje hebt gekocht zijn. Je kan altijd je kredietkaart meegeven aan je ouders, en ze kunnen proberen zich daarmee te identificeren, maar eerlijk gezegd, ik weet niet of het wel de moeite waard is. Want ja, er wordt vaak op identiteit gecontroleerd.
Henk
Berichten: 231
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:41
Locatie: Oostende

Re: Thalys - r'dam - Parijs

Bericht door Henk »

Ik denk dat je een onderscheid moet maken tussen "echte" papieren tickets en pdf-tickets die je zelf hebt afgedrukt. Die laatste kan je immers meerdere keren afdrukken of kopiëren, daarom zijn ze altijd op naam en wordt de identiteit inderdaad ook gecontroleerd (zie hierboven wat betreft Deutsche Bahn). Maar ik heb ook al normale tickets gekocht via een reisbureau (combinatie met hotel) en daar stond ook m'n naam op. Die heb ik nog nooit weten controleren.
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Thalys - r'dam - Parijs

Bericht door rvdborgt »

Henk schreef:Ik denk dat je een onderscheid moet maken tussen "echte" papieren tickets en pdf-tickets die je zelf hebt afgedrukt. Die laatste kan je immers meerdere keren afdrukken of kopiëren, daarom zijn ze altijd op naam en wordt de identiteit inderdaad ook gecontroleerd (zie hierboven wat betreft Deutsche Bahn). Maar ik heb ook al normale tickets gekocht via een reisbureau (combinatie met hotel) en daar stond ook m'n naam op. Die heb ik nog nooit weten controleren.
Dat klopt. Als je bij de SNCF online tickets bestelt en die via de post laat komen of op het station afhaalt, dan staat daar ook een naam op: die van de besteller en op alle tickets van alle reisgenoten staat dezelfde naam. Dat heeft inderdaad niets te betekenen: standaardtickets zijn overdraagbaar zolang de reis niet aangevangen is.
Maar ik ik vermoed dat het hier om PDF-tickets gaat.

Groetjes,
Rian
deadlock
Berichten: 579
Lid geworden op: 10 nov 2008, 21:11
Locatie: Zwolle, Nederland

Re: Thalys - r'dam - Parijs

Bericht door deadlock »

groentje schreef:Het is een van de redenen waarom ik nog altijd liever aan het loket bestel...
Ik weet dat bij DB je bij bestelling moet opgeven welke identificatie je gaat gebruiken, dat kan een Bahncard (Duitse kortingskaart), een identiteitskaart of de kredietkaart waarmee je het kaartje hebt gekocht zijn. Je kan altijd je kredietkaart meegeven aan je ouders, en ze kunnen proberen zich daarmee te identificeren, maar eerlijk gezegd, ik weet niet of het wel de moeite waard is. Want ja, er wordt vaak op identiteit gecontroleerd.
Je kan sinds halverwege dit jaar ergens kaartjes bestellen met een credit card die voor iemand anders zijn. Maar als een echte autist wil ik die kaartjes voor mijn verzameling dus ik betaal die paar euro extra voor echte tickets.
Plaats reactie