Paris Barcelone

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden voor internationale reizen.
nighttrain
Berichten: 2547
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Paris Barcelone

Bericht door nighttrain »

SQnds gisteren is de lijn geopend tussen Parijs en Barcelona.
6 h25 rittijd voor ongever tussen de 60€ en 170€. Voorlopig 2 h/t per dag.
Er is ook 1 H/T per daagg met Lyon ,1 h/t met Marseille en 1h/t metToulouse
In totaal zijn 17 Franse steden berijkbaar met dit TGV netwerk
En voor de tegenstanders van tijdrovende bagagecontroles , ja je moet je valiesje laten scannen.
dentheo
Berichten: 8173
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Paris Barcelone

Bericht door dentheo »

En "wie" rijdt wat ?
Er waren geruchten dat Renfe niet in Parijs mocht komen, wel in de andere steden.
Theo
Groeten vanop de Heide
FLV-FGSP
Berichten: 1886
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Paris Barcelone

Bericht door FLV-FGSP »

De Galliërs doen Parijs - Barcelona, de Spanjaarden de rest. De S100 mag momenteel nog niet tss Lyon en Parijs rijden.
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Paris Barcelone

Bericht door K V B »

nighttrain schreef: En voor de tegenstanders van tijdrovende bagagecontroles , ja je moet je valiesje laten scannen.
Enkel in Spanje zijn er bagagecontroles. Mischien een oplossing voor Eurostar: Enkel maar bij vertrek in het VK controleren (zoals bij vele veerdiensten...)?
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Paris Barcelone

Bericht door Joris »

Wel jammer dat daarmee ook de Elipsos hoteltreinen verdwenen zijn... Dus geen nachtje slapen, maar een halve dag verspillen op de tgv...
Jammer dat men de reizigers op die manier wel dwingt om van hun tgv gebruik te maken.
Afbeelding
nighttrain
Berichten: 2547
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Paris Barcelone

Bericht door nighttrain »

K V B schreef:
nighttrain schreef: En voor de tegenstanders van tijdrovende bagagecontroles , ja je moet je valiesje laten scannen.
Enkel in Spanje zijn er bagagecontroles. Mischien een oplossing voor Eurostar: Enkel maar bij vertrek in het VK controleren (zoals bij vele veerdiensten...)?
Klein foutje terug : de veerdiensten in Calais / Dunkerque,Dieppe Roscoff worden 100% gecontroleerd door UKBA (inkom UK) en PAF (vertrek uit Frankrijk).Los van de Douane diensten van beide landen.Dus CAFO en CADO.etc..
Speciale busdienst 3X per dag met aflossers, die door de tunnel gaan om de UKBA amtenaren te leveren voor Coquelles, Calais & Dunkerque (en terug thuis te brengen). En dit om onder andere het CYCLAMEN systeem te bedienen. Privé firma (was ooit Wakehut) die de havens controleert op Franse bodem blijven 1 week op hotel te Coquelles & Dunkerque. Op de terugreis FOCA & DOCA is er bijna geen controle enkel door Kent Police dus niet UKBA (immigratie). Dus politie/gerechtelijke controles en door de PAF unit van Cheriton
nighttrain
Berichten: 2547
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Paris Barcelone

Bericht door nighttrain »

Eigenlijk een raar forum. Er is een treinverbinding die om 1000 km te overbruggen er 6h25 op doet . S'ochtends om 7h15 vertrek je rustig in Paris gare de Lyon met Le figaro onder de arm en om 13h40 kom je aan in Barcelona ,waar je rustig een resto kunt doen (met de El Pais als leesvoer) en nog tot s'nachts amuseren ,en het is niet goed!
Veiligheids conroles ,het is ook niet goed.Teveel onnodig etc.. Ja dan weet ik het niet meer hoe de client gunstig te stemmen anno 2013/14. Of om het op zijn Frans te zeggen "vouloir le beurre et l'argent du beurre"
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Paris Barcelone

Bericht door K V B »

nighttrain schreef:Ja dan weet ik het niet meer hoe de client gunstig te stemmen anno 2013/14. Of om het op zijn Frans te zeggen "vouloir le beurre et l'argent du beurre"
Jij vindt kritiek op onnodige geld en tijdsverpilling dus niet van deze tijd?
Vreemd, inderdaad...
deadlock
Berichten: 579
Lid geworden op: 10 nov 2008, 21:11
Locatie: Zwolle, Nederland

Re: Paris Barcelone

Bericht door deadlock »

nighttrain schreef:Eigenlijk een raar forum. Er is een treinverbinding die om 1000 km te overbruggen er 6h25 op doet . S'ochtends om 7h15 vertrek je rustig in Paris gare de Lyon met Le figaro onder de arm en om 13h40 kom je aan in Barcelona ,waar je rustig een resto kunt doen (met de El Pais als leesvoer) en nog tot s'nachts amuseren ,en het is niet goed!
Veiligheids conroles ,het is ook niet goed.Teveel onnodig etc.. Ja dan weet ik het niet meer hoe de client gunstig te stemmen anno 2013/14. Of om het op zijn Frans te zeggen "vouloir le beurre et l'argent du beurre"
Euh, we wonen in één Europa. Ik heb toch helemaal geen zin en tijd voor dit soort nonsens. Ga boeven vangen of investeren in onderwijs, gezondheidszorg en infrastructuur in plaats van GAS-boetes uitdelen (want daar komt het op neer).
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Paris Barcelone

Bericht door Joris »

Zeit sparen, nachts fahren was ooit een slogan voor de nachttreinen.
Hoe je het ook draait of keert, 6u30 is een halve dag. Je komt pas tegen de middag aan. In vergelijking met het vliegtuig bvb...
En met de nachttrein kwam je tegen 8u 's morgens aan. Als een TGV er zo lang over doet, heeft een nachttrein volgens mij zeker nog bestaansrecht!
Afbeelding
nighttrain
Berichten: 2547
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Paris Barcelone

Bericht door nighttrain »

@ KVB : Als geheugensteuntje. Wat U schreef op Titel: Re: Eurostar en Kanaaltunnel
BerichtGeplaatst: 16 Okt 2013 11:38
dixit
Als je echt enkel maar op de man wenst te spelen dan houdt ik het hier voor bekeken. Je bent de eerste die ik hier voortaan systematisch ga negeren.

Dus toch niet zo fanatiek......

@ Deadlock : What's in a name.
U schreef : investeer in infrastructuur. Ik dacht dat dit wel gebeurt is om deze verbinding te kunnen verwezenlijken.
Begrijp niet wat die GAS boetes erbij komen doen?Of bedoelt U :Groupe d'Anthropologie Scolastique
Ik denk niet dat U, Frankrijk er kunt van verdenken om niet te investeren in infrastructuur,gezondheidszorg en onderwijs en toch vangen we ook nog de boeven,en daar draag ik een steentje bij als belastingsbetaler..in Frankrijk.
nighttrain
Berichten: 2547
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Paris Barcelone

Bericht door nighttrain »

Joris schreef:Zeit sparen, nachts fahren was ooit een slogan voor de nachttreinen.
Hoe je het ook draait of keert, 6u30 is een halve dag. Je komt pas tegen de middag aan. In vergelijking met het vliegtuig bvb...
En met de nachttrein kwam je tegen 8u 's morgens aan. Als een TGV er zo lang over doet, heeft een nachttrein volgens mij zeker nog bestaansrecht!
Bestaansrecht ,natuurlijk. Ieder type heeft zijn clienteel. Maar ik denk met dit nobel gedachtengoed "Zeit sparen, nachts fahren" er meer en meer mensen er het moeilijk mee hebben . Of toch niet genoeg om een rendabele commerciele verbinding mee uit te baten op lange termijn gezien de alternatieven.
In 2017 mikken ze op 5h35 als Nimes Perpignan zal klaar zijn
FLV-FGSP
Berichten: 1886
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Paris Barcelone

Bericht door FLV-FGSP »

Het feit dat er TGV's naar Barcelona gaan rijden hoeft toch niet automatisch te betekenen dat de Talgo Parijs - Madrid verdwijnt?
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Paris Barcelone

Bericht door Accelerat »

Terwijl Frankrijk zich volop op de borst klopt dat hun TGV "naar Spanje rijdt" (dit was immers al het geval), zit ik met smart te wachten op beeldmateriaal van de AVE S100 in Lyon/Toulouse/Marseille. :x
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Paris Barcelone

Bericht door Joris »

FLV-FGSP schreef:Het feit dat er TGV's naar Barcelona gaan rijden hoeft toch niet automatisch te betekenen dat de Talgo Parijs - Madrid verdwijnt?
In zover ik begrepen heb is de Talgo Paris-Barcelona weg. Of de Talgo Paris-Madrid nog rijdt, weet ik niet.
Afbeelding
Plaats reactie