tgv brussel -frankrijk

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden voor internationale reizen.
johan V
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 apr 2013, 16:47

tgv brussel -frankrijk

Bericht door johan V »

via b europe nmbs krijg ik de melding per mail dat de boeking voor tgv frankrijk vanaf heden (07/05)kan gebeuren,ik ga naar het station (07/05)en daar krijg ik te horen dat deze tgv reeds volledig volzet is.(1 en 2 klasIk kan wel nog een ticket boeken tot lille europe,tegen het dubbele van de prijs.Is daar een zinnige uitleg voor?dank
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: tgv brussel -frankrijk

Bericht door nighttrain »

Welke TGV? en via SNCF.com?
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: tgv brussel -frankrijk

Bericht door rdv »

Mogelijks is deze trein - wegens werken ofzo - nog niet opengesteld voor verkoop. Ben dat ook al tegengekomen.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: tgv brussel -frankrijk

Bericht door dentheo »

Volgens mij kunnen reisbureaus ook een paar dagen vroeger reserveren...
Theo
Groeten vanop de Heide
johan V
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 apr 2013, 16:47

Re: tgv brussel -frankrijk

Bericht door johan V »

Het is tgv nr 9866 op 30/08 van cannes naar brussel(boeking open vanaf 07/05 volgens b europe nmbs.dank
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: tgv brussel -frankrijk

Bericht door nighttrain »

johan V schreef:Het is tgv nr 9866 op 30/08 van cannes naar brussel(boeking open vanaf 07/05 volgens b europe nmbs.dank

Op SNCF 158€ plaatsen beschikbaar
aanvulling; en et je "e-billet "is er geen enkel probleem,je drukt het thuis uit en je moet zelfs niet composteren in de stations.
Laatst gewijzigd door nighttrain op 08 mei 2014, 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: tgv brussel -frankrijk

Bericht door nighttrain »

30/8 is ook een fameuze drukke dag voor de ricting cote d'azur naar binnenland , einde van de verhurigen.
johan V
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 apr 2013, 16:47

Re: tgv brussel -frankrijk

Bericht door johan V »

dank u,nighttrain,maar is het normaal dat er op de eerste dag van de opening reserveringen geen FIP tarief meer beschikbaar is voor spoormannen.groeten
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: tgv brussel -frankrijk

Bericht door Shrek »

johan V schreef:dank u,nighttrain,maar is het normaal dat er op de eerste dag van de opening reserveringen geen FIP tarief meer beschikbaar is voor spoormannen.groeten
Voor een FIP-tarief is dat zeker niet vreemd, zo zijn er maar enkele plaatsen per trein :wink:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: tgv brussel -frankrijk

Bericht door Steven »

Voor elk type ticket is er een quota en soms is dat voor bepaalde tickets = 0. Zeker op drukke treinen bestaat de kans dat er weinig of geen plaatsen zijn aan goedkope prijzen (of fip).
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: tgv brussel -frankrijk

Bericht door nighttrain »

johan V schreef:dank u,nighttrain,maar is het normaal dat er op de eerste dag van de opening reserveringen geen FIP tarief meer beschikbaar is voor spoormannen.groeten
ja dat verklaart alles natuurlijk, en voor die zaterdag is het enorm druk met de retours. En ik ben het nu ook al gewoon om volle pot te betalen.150€ is nu ook het einde van de werled niet als je op die bewuste dag moet terugkeren. De spoorwegmannen moeten ook betaald worden.
The_Knitter
Berichten: 587
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND

Re: tgv brussel -frankrijk

Bericht door The_Knitter »

dentheo schreef:Volgens mij kunnen reisbureaus ook een paar dagen vroeger reserveren...
De Treinreiswinkel in Leiden en Amsterdam (kan ook via de telefoon en internet) kan préreserveringen vastleggen, wel op een maand op voorhand van de opengestelde reservatietermijnen (92 dagen ofzo). Kost wel €7,50 administratiekosten, maar als de goedkope tickets snel wegvliegen, kan het erg voordelig worden :lol:
railtravelmanager
Berichten: 283
Lid geworden op: 29 aug 2008, 14:34

Re: tgv brussel -frankrijk

Bericht door railtravelmanager »

The_Knitter schreef:
dentheo schreef:Volgens mij kunnen reisbureaus ook een paar dagen vroeger reserveren...
De Treinreiswinkel in Leiden en Amsterdam (kan ook via de telefoon en internet) kan préreserveringen vastleggen, wel op een maand op voorhand van de opengestelde reservatietermijnen (92 dagen ofzo). Kost wel €7,50 administratiekosten, maar als de goedkope tickets snel wegvliegen, kan het erg voordelig worden :lol:
anno 2017 kunnen reisbureaus in Belgie en Nederland niet vroeger reserveren, voor alle verkoopkanalen, internet, stations, reisbureaus zijn de reserveringstermijnen gelijk normaal max 92 dagen vooraf voor TGV Brussel-Frankrijk er zijn uitzonderingen bijvoorbeeld sinds eergisteren kan je boeken tot 9 mei 2017 hoe vroeger je boekt hoe meer kans op een voordeeltarief :) Erwin
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: tgv brussel -frankrijk

Bericht door Steve »

Schopje naar "Reisinformatie & Vervoerbewijzen Internationaal".
The_Knitter
Berichten: 587
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND

Re: tgv brussel -frankrijk

Bericht door The_Knitter »

railtravelmanager schreef:
The_Knitter schreef:
dentheo schreef:Volgens mij kunnen reisbureaus ook een paar dagen vroeger reserveren...
De Treinreiswinkel in Leiden en Amsterdam (kan ook via de telefoon en internet) kan préreserveringen vastleggen, wel op een maand op voorhand van de opengestelde reservatietermijnen (92 dagen ofzo). Kost wel €7,50 administratiekosten, maar als de goedkope tickets snel wegvliegen, kan het erg voordelig worden :lol:
anno 2017 kunnen reisbureaus in Belgie en Nederland niet vroeger reserveren, voor alle verkoopkanalen, internet, stations, reisbureaus zijn de reserveringstermijnen gelijk normaal max 92 dagen vooraf voor TGV Brussel-Frankrijk er zijn uitzonderingen bijvoorbeeld sinds eergisteren kan je boeken tot 9 mei 2017 hoe vroeger je boekt hoe meer kans op een voordeeltarief :) Erwin
Ik bedoel dus dat ze je nu op de stapel leggen en dan daarna in kunnen boeken 's ochtends.
DB die schijnt de reserveringstermijn te verlengen voor Duitsland
Plaats reactie