TGV Lyria verbinding Rijsel naar Geneve

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden voor internationale reizen.
Plaats reactie
Metoyou
Berichten: 71
Lid geworden op: 10 nov 2014, 11:21

TGV Lyria verbinding Rijsel naar Geneve

Bericht door Metoyou »

Het gaat over de nieuwe verbinding tussen Rijsel - Geneve.
Heeft iemand een idee hoe het komt dat de prijs voor een ticket tussen Rijsel - Geneve goedkoper is, dan een ticket Rijsel - Bellegarde ?
Ik vind dit toch een beetje raar, aangezien deze trein eerst stopt in Bellegarde, en dan doorrijd tot Geneve.

Zelf wil ik een reis maken van Rijsel naar Bellegarde. Zou ik dan gewoon een ticket kunnen kopen voor Rijsel tot Geneve, en in Bellegarde dan afstappen ?

Hieronder de link met meer informatie over deze verbinding, met o.a. de stopplaatsen.
http://tgv-lyria.ch.voyages-sncf.com/en ... ia-network
FLV-FGSP
Berichten: 1879
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: TGV Lyria verbinding Rijsel naar Geneve

Bericht door FLV-FGSP »

Je mag altijd afzien van een deel van je reis, dus geen probleem om in Bellegarde af te stappen met een ticket voor Genève.
Metoyou
Berichten: 71
Lid geworden op: 10 nov 2014, 11:21

Re: TGV Lyria verbinding Rijsel naar Geneve

Bericht door Metoyou »

FLV-FGSP schreef:Je mag altijd afzien van een deel van je reis, dus geen probleem om in Bellegarde af te stappen met een ticket voor Genève.
Bedankt voor je reactie :)

Waar ik schrik voor heb, is dat ze de reizigers met bestemming Genève, in bepaalde wagons gaan plaatsen. En dat ik dan mss niet ga kunnen afstappen in Bellegarde ...
Ik heb wel al om info gevraagd bij Nmbs Europe en Voyages Sncf , maar heb nog geen reactie gekregen tot op heden. Waarschijnlijk werken deze momenteel niet met de feestdag van morgen ...
En ja, veel langer wachten dan vandaag durf ik niet goed, want straks zijn de tickets uitverkocht. Dus ja, wacht ik nog tot woensdag op een reactie van hun ( in de hoop dat ze dan gaan reageren ) of bestel ik de ietsje duurdere tickets tot Bellegarde. Pffff ... , ik & kiezen hé :oops:
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: TGV Lyria verbinding Rijsel naar Geneve

Bericht door rvdborgt »

Metoyou schreef:
FLV-FGSP schreef:Je mag altijd afzien van een deel van je reis, dus geen probleem om in Bellegarde af te stappen met een ticket voor Genève.
Waar ik schrik voor heb, is dat ze de reizigers met bestemming Genève, in bepaalde wagons gaan plaatsen. En dat ik dan mss niet ga kunnen afstappen in Bellegarde ...
Daar heb ik nog nooit van gehoord. Het kan zijn dat je in een ander rijtuig komt, maar je kunt er gewoon uit bij mijn weten.

Groetjes,
Rian
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: TGV Lyria verbinding Rijsel naar Geneve

Bericht door dentheo »

Volgens mij worden op elke halte alle deuren ontgrendeld. Heeft Thalys selectieve deuropening mogelijkheid ?
Theo
Groeten vanop de Heide
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: TGV Lyria verbinding Rijsel naar Geneve

Bericht door kika »

Gewoon kopen, je kan er vroeger af, geen probleem. Misschien helpt het om meer van je reis te genieten als je de treinbegeleider verwittigt. Een snel en correct antwoord kan je maar beter niet verwachten op korte tijd (<14 dagen).
Metoyou
Berichten: 71
Lid geworden op: 10 nov 2014, 11:21

Re: TGV Lyria verbinding Rijsel naar Geneve

Bericht door Metoyou »

Dank jullie wel allemaal voor de reacties! Ondertussen heb ik eindelijk een antwoord van Nmbs Europe :D
Ik laat jullie dit even meelezen ....


Geen probleem, je kan zonder probleem vroeger uit de trein stappen.
Bij de terugreis kan er wel een klein probleem de kop op steken. Als je boekt vanuit een station en dan pas één of meerdere stations later opstapt kan het zijn dat je je zitplaats kwijt bent. Uiteraard heb je wel een gereserveerde zitplaats, maar indien er passagiers zijn in overboeking -zonder zitplaats- kan de treinmanager de lege plaatsen aan hen aanbieden als die niet binnen de 20 minuten na het vertrek bezet zijn.

Het prijsverschil zit hem in het tarievengamma. Van zodra de trein de Zwitserse grens oversteekt wordt het een internationale trein met andere tarieven dan de Franse binnenlandse verbinding naar Bellegarde.


Dus nu kan ik met een gerust hart de tickets boeken :D
Alleen heb ik nu nog af te rekenen met de wel erg strenge beveiliging van voyages sncf! Je moet ook nog eens een paswoord ingeven dat ze naar je gsmnr sturen, eenmaal je alle gegevens van visa hebt ingevoerd. En ja, het wil net lukken dat de kaarthouder momenteel op vakantie is. En nu is het midden in de nacht ... , dus ik moet weer wachten.
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: TGV Lyria verbinding Rijsel naar Geneve

Bericht door rvdborgt »

Metoyou schreef:Alleen heb ik nu nog af te rekenen met de wel erg strenge beveiliging van voyages sncf! Je moet ook nog eens een paswoord ingeven dat ze naar je gsmnr sturen, eenmaal je alle gegevens van visa hebt ingevoerd. En ja, het wil net lukken dat de kaarthouder momenteel op vakantie is. En nu is het midden in de nacht ... , dus ik moet weer wachten.
Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Is dat misschien iets van de bank of van Visa? (Ik heb een Mastercard.)

Groetjes,
Rian
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: TGV Lyria verbinding Rijsel naar Geneve

Bericht door kika »

Dat hangt inderdaad van je kaart en bank af (en de financiële dienstverlener van in dit geval SNCF).
deadlock
Berichten: 579
Lid geworden op: 10 nov 2008, 21:11
Locatie: Zwolle, Nederland

Re: TGV Lyria verbinding Rijsel naar Geneve

Bericht door deadlock »

kika schreef:Dat hangt inderdaad van je kaart en bank af (en de financiële dienstverlener van in dit geval SNCF).
Het hangt alleen af van het land waar de betaling plaatsvindt. Als je een Mastercard van ABN AMRO hebt in Nederland, dan moet je bij betalingen in Nederland een extra wachtwoord bij een betaling invoeren. Bij betalingen over de grens is kaartnummer, kaarthouder, vervaldatum en CVC genoeg. Het kan zijn dat wat jij financiële dienstverlener noemt een vestiging heeft in Nederland en daarom daar de betaling verricht en dat er daarom nog een extra authenticatiestap moet plaatsvinden.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: TGV Lyria verbinding Rijsel naar Geneve

Bericht door kika »

deadlock schreef:Het hangt alleen af van het land waar de betaling plaatsvindt.
Nee, het is aan je bank i.c.m. de eigenaar van dat logootje (mastercard/visa/...) om de regeltjes te bepalen. Locatie is slechts 1 aspect. Ook is 'land waar de betaling plaatsvindt' diffuus is deze tijden. Als iemand uit Italië op een beurs in Duitsland staat, met zijn betaalautomaat (roaming GSM) en ik betaal met mijn Belgische Visa, waar vond de betaling dan plaats? Afhankelijk van de automaat volstaat een handtekening en/of een geheime code. En dat in combinatie met wat je hebt afgesproken met je bank (enkel betalingen binnen de EU of ook daarbuiten?). Er zijn fraudedetectiemechanismes waardoor je bij 'ongewone' transacties de betaling moet autoriseren via je eigen online bankaccount. Dat kan aan o.a. aan de locatie van de financiële dienstverlener van de verkoper liggen, maar dat is slechts 1 variabele.

Maar het ging hier over TGV Lille-Geneve…
Metoyou
Berichten: 71
Lid geworden op: 10 nov 2014, 11:21

Re: TGV Lyria verbinding Rijsel naar Geneve

Bericht door Metoyou »

Ondertussen is het gelukt om de tickets te betalen met Mastercard :D
Om de één of andere reden was er een verkeerd gsmnummer gelinkt aan deze kaart, met als gevolg dat ik de code niet ontving, die je krijgt toegestuurd om je betaling af te ronden.

Kortom: Dit is een extra beveiliging. Je moet eerst kaartnummer enz ingeven, en dan stuurt ( De Bank / website van SNCF ) je een eenmalige code naar je gsm, die je dient in te geven voor het bevestigen van je betaling.

Nu heb ik dus EINDELIJK lekker goedkope tickets kunnen bemachtigen! Ben benieuwd, het is m'n eerste reis met Tgv Lyria.
Plaats reactie