TGV - disneyland / charles de gaulle

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden voor internationale reizen.
karendb

TGV - disneyland / charles de gaulle

Bericht door karendb »

Hallo iedereen,

Ik heb eens een vraagje. Ik moet in september in Parijs CDG zijn voor een event en was net aan het kijken voor tickets voor TGV.
Ik begrijp het volgende niet goed en misschien kunnen jullie me helpen: - ticket naar disneyland kost helft van de prijs (25 euro) en is halte verder dan ticket naar CDG (52 euro)? Hoe komt dat dit grote prijsverschil er is? Zou ik ticket mogen nemen tot disneyland en dan halte vroeger afstappen en idem vice versa? Want kost toch helft van de prijs.

Alvast veel dank voor jullie hulp!

Groetjes,
Karen
nighttrain
Berichten: 2543
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: TGV - disneyland / charles de gaulle

Bericht door nighttrain »

karendb schreef:Hallo iedereen,

Ik heb eens een vraagje. Ik moet in september in Parijs CDG zijn voor een event en was net aan het kijken voor tickets voor TGV.
Ik begrijp het volgende niet goed en misschien kunnen jullie me helpen: - ticket naar disneyland kost helft van de prijs (25 euro) en is halte verder dan ticket naar CDG (52 euro)? Hoe komt dat dit grote prijsverschil er is? Zou ik ticket mogen nemen tot disneyland en dan halte vroeger afstappen en idem vice versa? Want kost toch helft van de prijs.

Alvast veel dank voor jullie hulp!

Groetjes,
Karen
Vanaf waar vertrek je ? probeer de site SNCF..
verwijder je cookies na ieder bezoek, want anders gaan de voorgestelde prjzen naar omhoog.
Soms voor 5 € meer heb je eerste klas.
Tuurlijk kan je afstappen in CDG als je een ticket Marne la vallée hebt.
bestel je kaart "voyageur SNCF" sturen ze op naar huis en later laat je je ticket eropzetten (stijl bankkaart).
Nu heb je prims prijzen
nighttrain
Berichten: 2543
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: TGV - disneyland / charles de gaulle

Bericht door nighttrain »

Opgelet het i smogelijk dat van A naar B op zelfde dag je een biljet kan hebben aan 25€ en bv50€ maar dit eerste biljet is non remboursable ni échangable ttz je kan niet gratis annuleren of wijzigen voor een ander.
Dus ben je zeker neem een prims non remboursable / échangable
https://www.programme-voyageur.sncf.com/elixir/prehome
karendb

Re: TGV - disneyland / charles de gaulle

Bericht door karendb »

Sorry ik was mijn begin station vergeten te noteren. Ik ga in Brussel zuid vertrekken richting CDG (en samen met een vriendin).
Dus ik kan in CDG afstappen als ik trein naar disneyland boek? En bij terug rit kan ik opnieuw in CDG opstappen?
Ik wist nu niet of ik dat mag van de SNCF omdat het ticket helft van de prijs is.
Ik weet dat die tickets van 25 euro niet annuleerbaar zijn, maar die van 52 euro zijn prems voor eerste klasse (dus ook niet annuleerbaar).

Kunnen jullie meer uitleg geven ivm die kaart?

Groetjes Karen
nighttrain
Berichten: 2543
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: TGV - disneyland / charles de gaulle

Bericht door nighttrain »

Die kaart "voyageur" SNCF, moet je aanvragen via deze link https://www.programme-voyageur.sncf.com ... nscription na 2 weken krijg je ze in je bus.Is niet te verwarren met een reductiekaart.
eenmaal je deze kaart hebt ,en je reserveert op sncf voyages http://www.voyages-sncf.com/ , dan geef je het nummer van deze kaart in en dus uw biljet wordt "virtueel "op deze kaart gezet.
Dus u moet geen e-biljet uitdrukken /of een gewoon treinbiljet dragen en niet composteren op(voor) het perron.
De agent commercial aan boord van de trein leest de QR code van de kaartin op zijn mobiel toestel.
In elk geval bedankt voor de tip,want wij nemen regelmatig het vliegtuig in CDG,maar het prijsverscil is juist en weer een idee van de marketeers v/d SNCF.
AlexNL
Berichten: 2182
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: TGV - disneyland / charles de gaulle

Bericht door AlexNL »

Het prijsverschil is te verklaren vanuit een commercieel oogpunt, er is simpelweg meer vraag naar Brussel - CDG dan naar Brussel - Disney. Dit heeft invloed op de prijzen (goedkope tickets sneller uitverkocht, hogere bereidheid van reizigers om meer te betalen, ...). Dat zie je bijvoorbeeld ook op Parijs - Brussel, een ticket voor die verbinding kan zomaar 40 euro duurder zijn dan een ticket voor Parijs - Luik met dezelfde trein.

Eerder uitstappen kan altijd. Er zijn geen beperkingen op het voortijdig afbreken van je reis. Let wel op de tariefvoorwaarden voor de terugreis, over later instappen dan vanaf je vertrekstation e.d.
celtjan

Re: TGV - disneyland / charles de gaulle

Bericht door celtjan »

Opgelet, wanneer je één of meerdere haltes later op het traject dan gemeld op jouw reisbiljet opstapt,
kan het zijn dat deze plek opnieuw verkocht werdt aan een andere (last minute) reiziger.
(Is ook zo op de Eurostar Brussel - Rijsel - London wanneer je in Rijsel wilt opstappen i.p.v. het op jou vermelde ticket Brussel. Niet ingecheckte plaatsen te Brussel, worden na het afsluiten van de check-Inn opnieuw verkoopbaar geplaatst tot het sluiten van de opeenvolgende Check-In's in alle stations waar deze HST nog stopt.)

Indien ik het goed voor heb, kunnen 'balkon reizigers' deze plek innemen, wanneer deze leeg blijft na het vertrek in het eerste station vermeld op het reisbiljet. In Frankrijk kan je (beperkt) tickets zonder zitplaats afschaffen en op de klapstoeltjes in de opstapbalkons meereizen. Na het verstrek van de TGV in het station van halte, mag men dan op de niet ingenomen zitplaatsen plaatsnemen.

Gr,
Jan
karendb

Re: TGV - disneyland / charles de gaulle

Bericht door karendb »

alvast dikke merci voor al de hulp en moeite :)

Ik ben zelf al enkele keren in disneyland opgestapt en ben me nu aan het afvragen of ik me dan moest inchecken.
Hoe verloopt dat dan? Want ik kan me niet herinneren dat ik mijn ticket ergens heb moeten tonen.
Dus versta niet dat ze uw plaats op zo korte tijd al kunnen doorverkopen. Bij eurostar kan ik dat wel verwachten daar ik dacht dat je uw ticket moet inscannen.
rvdborgt
Berichten: 4321
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: TGV - disneyland / charles de gaulle

Bericht door rvdborgt »

karendb schreef:Ik ben zelf al enkele keren in disneyland opgestapt en ben me nu aan het afvragen of ik me dan moest inchecken.
Hoe verloopt dat dan? Want ik kan me niet herinneren dat ik mijn ticket ergens heb moeten tonen.
Dus versta niet dat ze uw plaats op zo korte tijd al kunnen doorverkopen. Bij eurostar kan ik dat wel verwachten daar ik dacht dat je uw ticket moet inscannen.
Er is geen check-in bij de SNCF. Dat is iets voor de Eurostar.
Bij mijn weten wordt een onbezette plaats niet zo zeer doorverkocht maar kan die wel worden toegewezen aan iemand zonder plaats, bv. omdat een ticket "in overboeking" heeft.
Bij de meeste spoorwegen is het zo dat een gereserveerde maar onbezette plaats een kwartier na vertrek door iemand anders mag worden ingenomen.

Groetjes,
Rian
nighttrain
Berichten: 2543
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: TGV - disneyland / charles de gaulle

Bericht door nighttrain »

karendb schreef:alvast dikke merci voor al de hulp en moeite :)

Ik ben zelf al enkele keren in disneyland opgestapt en ben me nu aan het afvragen of ik me dan moest inchecken.
Hoe verloopt dat dan? Want ik kan me niet herinneren dat ik mijn ticket ergens heb moeten tonen.
Dus versta niet dat ze uw plaats op zo korte tijd al kunnen doorverkopen. Bij eurostar kan ik dat wel verwachten daar ik dacht dat je uw ticket moet inscannen.
Normaal moet je je biljet composteren Alan de ´bornes de compostagé. Dit zijn gele balles' Die je viindt in de staions, of op de perrons om je reisbiljet te ontwaarden dit hoef je niet te doen met en e biljet of carte voyageur. Doe je dit niet Dan ben je een fraudeur bij contrôle. Een controleur kan dit ook doen voir het opstappen do or zijn krabbel erop te zetten.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1793
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: TGV - disneyland / charles de gaulle

Bericht door Portbou »

Wat ik me nu plots afvraag :

Ik wil reizen van Charles De Gaulle naar Brussel.
Omdat het ticket vanuit Marne la Vallee goedkoper is neem ik een ticket Marne la Vallee -Brussel.

Op de dag van de reis composteer ik vlak voor vertrek mijn biljet in Charles De Gaulle.

Op de trein word ik gecontroleerd en de controleur merkt aan de composteerstempel dat ik in Charles De Gaulle gecomposteerd heb in plaats van in Marne la Vallee.

Heb ik op dat ogenblik een probleem ?
nighttrain
Berichten: 2543
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: TGV - disneyland / charles de gaulle

Bericht door nighttrain »

Portbou schreef:Wat ik me nu plots afvraag :

Ik wil reizen van Charles De Gaulle naar Brussel.
Omdat het ticket vanuit Marne la Vallee goedkoper is neem ik een ticket Marne la Vallee -Brussel.

Op de dag van de reis composteer ik vlak voor vertrek mijn biljet in Charles De Gaulle.

Op de trein word ik gecontroleerd en de controleur merkt aan de composteerstempel dat ik in Charles De Gaulle gecomposteerd heb in plaats van in Marne la Vallee.

Heb ik op dat ogenblik een probleem ?
Neen want je ontwaard iets , zonder dat erop staat in welk station. Vergelijk het met de kaartjesknippers in het station, die maakten ook enkel een gaatje in je kartonnen vervoersbewijs , alvorens het perron te btreden. (bestaat dus al 25 jaar niet meer, en soms moest je ze wakker maken!
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1793
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: TGV - disneyland / charles de gaulle

Bericht door Portbou »

nighttrain schreef:
Portbou schreef:Wat ik me nu plots afvraag :

Ik wil reizen van Charles De Gaulle naar Brussel.
Omdat het ticket vanuit Marne la Vallee goedkoper is neem ik een ticket Marne la Vallee -Brussel.

Op de dag van de reis composteer ik vlak voor vertrek mijn biljet in Charles De Gaulle.

Op de trein word ik gecontroleerd en de controleur merkt aan de composteerstempel dat ik in Charles De Gaulle gecomposteerd heb in plaats van in Marne la Vallee.

Heb ik op dat ogenblik een probleem ?
Neen want je ontwaard iets , zonder dat erop staat in welk station. Vergelijk het met de kaartjesknippers in het station, die maakten ook enkel een gaatje in je kartonnen vervoersbewijs , alvorens het perron te btreden. (bestaat dus al 25 jaar niet meer, en soms moest je ze wakker maken!
Op deze afbeelding is het station waar gecomposteerd werd nochtans goed herkenbaar in de stempel. Afbeelding
nighttrain
Berichten: 2543
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: TGV - disneyland / charles de gaulle

Bericht door nighttrain »

Portbou schreef:
nighttrain schreef:
Portbou schreef:Wat ik me nu plots afvraag :

Ik wil reizen van Charles De Gaulle naar Brussel.
Omdat het ticket vanuit Marne la Vallee goedkoper is neem ik een ticket Marne la Vallee -Brussel.

Op de dag van de reis composteer ik vlak voor vertrek mijn biljet in Charles De Gaulle.

Op de trein word ik gecontroleerd en de controleur merkt aan de composteerstempel dat ik in Charles De Gaulle gecomposteerd heb in plaats van in Marne la Vallee.

Heb ik op dat ogenblik een probleem ?
Neen want je ontwaard iets , zonder dat erop staat in welk station. Vergelijk het met de kaartjesknippers in het station, die maakten ook enkel een gaatje in je kartonnen vervoersbewijs , alvorens het perron te btreden. (bestaat dus al 25 jaar niet meer, en soms moest je ze wakker maken!
Op deze afbeelding is het station waar gecomposteerd werd nochtans goed herkenbaar in de stempel. Afbeelding
waar saat de stempel, ik zie het niet!
rvdborgt
Berichten: 4321
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: TGV - disneyland / charles de gaulle

Bericht door rvdborgt »

nighttrain schreef:Normaal moet je je biljet composteren Alan de ´bornes de compostagé.
Dit geldt alleen voor klassieke tickets gekocht bij de SNCF. Een zelf afgedrukte PDF of tickets van bv. de NMBS hoef je nergens te composteren.

Groetjes,
Rian
Plaats reactie