Gouvy - Troisvierges

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden voor internationale reizen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5266
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Gouvy - Troisvierges

Bericht door overweg13 »

Als ik een biljet (prijs) zoek voor de korte verbinding Gouvy - Troisvierges (in aansluiting met een Railpass tot Gouvy) smeren zowel de NMBS als de CFL me meer dan €12.00 (in tweede klas) en meer dan €18.00 (in eerste klas), telkens voor 2 personen aan. Is dit echt de enige mogelijkheid voor 8 minuten trein? Onze reis Halle - Gouvy is op die manier nauwelijks duurder dan het traject Gouvy - Troisvierges.
Bedankt!
Met vriendelijke groet

overweg13
KB
Berichten: 636
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:43

Re: Gouvy - Troisvierges

Bericht door KB »

overweg13 schreef:Als ik een biljet (prijs) zoek voor de korte verbinding Gouvy - Troisvierges (in aansluiting met een Railpass tot Gouvy) smeren zowel de NMBS als de CFL me meer dan €12.00 (in tweede klas) en meer dan €18.00 (in eerste klas), telkens voor 2 personen aan. Is dit echt de enige mogelijkheid voor 8 minuten trein? Onze reis Halle - Gouvy is op die manier nauwelijks duurder dan het traject Gouvy - Troisvierges.
Bedankt!
Ik vind op de site van de CFL (http://www.cfl.lu/espaces/voyageurs/fr/ ... que-1-jour) een prijs van € 9,20 in 2de en € 14 in 1ste klasse (in de tabel, redelijk onderaan), maar in de trein kost het blijkbaar € 1 extra.
L'union fait la force.
groentje
Berichten: 7269
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Gouvy - Troisvierges

Bericht door groentje »

Het is wel een retourbiljet met de heenrit vanuit Luxemburg, ik betwijfel dat je het kan gebruiken in de omgekeerde richting...
pmuy

Re: Gouvy - Troisvierges

Bericht door pmuy »

In het weekend kun je gebruik maken van 'Benelux Weekend': €3,70 per persoon per rit indien je reist op vrijdag, zaterdag en zondag.
FLV-FGSP
Berichten: 1883
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Gouvy - Troisvierges

Bericht door FLV-FGSP »

Bij zowel NMBS als CFL moet je enorm veel betalen voor de eerste kilometers tegen internationaal tarief. Voor Roosendaal, Maastricht en Aken zijn er inmiddels afspraken over een aangepast gamma, dat sterk lijkt op het binnenlandse tarief, voor de grensovergangen met het GH zijn die afspraken er nog niet.

Je kunt overwegen om een Railpluskaart van 25 euro te kopen: https://www.b-europe.com/Reizen/Zakenre ... us%20kaart, dan kost het grensbiljet 4,70.

De laatste keer dat ik naar Luxemburg ben gereisd, ben ik via Athus gegaan, dat zowel Belgisch als Luxemburgs tariefpunt is. De CFL-TB verkoopt dagkaarten voor 5 euro. Ik geef toe dat het een hele omweg is naar Drie Maagden.
rvdborgt
Berichten: 4321
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Gouvy - Troisvierges

Bericht door rvdborgt »

pmuy schreef:In het weekend kun je gebruik maken van 'Benelux Weekend': €3,70 per persoon per rit indien je reist op vrijdag, zaterdag en zondag.
Dat is bij mijn weten ook de grootste korting die je kunt krijgen. Heenreis op vrijdag of zaterdag, terugreis op zaterdag of zondag. Dagretour is dus mogelijk op zaterdag of zondag.

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5266
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Gouvy - Troisvierges

Bericht door overweg13 »

De ideale manier om zo een lijn te nekken, lijkt me...
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5266
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Gouvy - Troisvierges

Bericht door overweg13 »

Ik heb ondertussen (snel!) antwoord gekregen van de klantendienst. De prijs is wel degelijk correct en ze schrijven zelf: goedkoper is helaas niet mogelijk. De afstand Gouvy - Troisvierges bedraagt 9.5 km. Per km betalen we dus €1.97 voor 2 personen. Hoeveel zou een ritje in een Rolls eigenlijk kosten?
Met vriendelijke groet

overweg13
groentje
Berichten: 7269
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Gouvy - Troisvierges

Bericht door groentje »

Grenzen bestaan niet meer, als je met de auto reist. Met de trein, echter...
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5266
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Gouvy - Troisvierges

Bericht door overweg13 »

Inderdaad, we merken het altijd opnieuw: Montmedy, Valkenswaard, Troisvierges en meer... Dat we niet tijdens het weekend reizen, heeft dan weer te maken met de terugrit uit Tavigny: never on Sunday.
Met vriendelijke groet

overweg13
Plaats reactie