Ticket naar Luxemburg?

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden voor internationale reizen.
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Ticket naar Luxemburg?

Bericht door rvdborgt »

Stoomloc schreef: 10 dec 2017, 23:36Wat een ramp?! Ik wil graag via Gouvy Luxemburg bereiken, maar hoe in godsnaam koop je daar tickets voor? Niet te geloven hoe ingewikkeld dat is!
NMBS al geprobeerd? Zie www.b-europe.com. Als je vertelt waar je vertrekt, wanneer je heenreis is, je eventuele terugreis en wat voor kortingen je eventueel hebt, kunnen we misschien wat tips geven.

Groetjes,
Rian
Stoomloc
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 jun 2014, 12:36
Locatie: Aarschot

Re: Ticket naar Luxemburg?

Bericht door Stoomloc »

rvdborgt schreef: 11 dec 2017, 00:35
Stoomloc schreef: 10 dec 2017, 23:36Wat een ramp?! Ik wil graag via Gouvy Luxemburg bereiken, maar hoe in godsnaam koop je daar tickets voor? Niet te geloven hoe ingewikkeld dat is!
NMBS al geprobeerd? Zie www.b-europe.com. Als je vertelt waar je vertrekt, wanneer je heenreis is, je eventuele terugreis en wat voor kortingen je eventueel hebt, kunnen we misschien wat tips geven.

Groetjes,
Rian
Heb NMBS gecheckt, maar dat kwam nogal duur uit vond ik. Toen zag ik dat er een speciaal Luxemburg-biljet bestaat, maar ik kan er echt niet aan uit. Vertrek uit Leuven, onder 26 en 50% korting wegens grote gezinnen. Terugreis zelfde dag.
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Ticket naar Luxemburg?

Bericht door rdv »

Via b-europe, leuven-luxemburg ingeven voor 2 pers onder de 26, en met 50% korting geeft me 76 EUR met een Escapade-ticket (voor 2 p h&t, vrije treinkeuze). Bij de CFL betaal je 71 EUR voor 2 (boekbaar via cfl.lu).

Je zou met een Go Pass tot Aarlen (of Gouvy) kunnen, en van Aarlon/Gouvy een BeneLux youth kopen via b-europe.com (vanuit Arlon 6,8 EUR).

Een financieel interessante combinatie (en ietwat exotische reisweg) is via Athus reizen: Athus is zowel een Belgisch als een Luxemburgs station. In Luxemburg kan je voor 2 EUR naar elk station, en van Athus kan je dan je Go Pass invullen.
Stoomloc
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 jun 2014, 12:36
Locatie: Aarschot

Re: Ticket naar Luxemburg?

Bericht door Stoomloc »

Go Pass mag zeker tot Athus?
thejay
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Waasland
Contacteer:

Re: Ticket naar Luxemburg?

Bericht door thejay »

Nog een goedkope en exotische mogelijkheid. Trein naar Libramont, bus naar Bastogne en van daar bus 537 naar Ettelbruck. Lijn 537 valt onder nationaal Luxemburgs tarief, dus voor een dagkaartje Luxemburg ben je dan maar 4 euro kwijt.
https://www.mobiliteit.lu/sites/default ... _1.pdf?v48
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Ticket naar Luxemburg?

Bericht door rdv »

Stoomloc schreef:Go Pass mag zeker tot Athus?
Ik heb in maart mijn RailPass gebruikt vanaf Athus, zonder opmerkingen.
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Ticket naar Luxemburg?

Bericht door groentje »

Athus ligt dan ook in België, het is de CFL die Athus ook als binnenlands tariefpunt ziet.
Davy
Berichten: 642
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: Ticket naar Luxemburg?

Bericht door Davy »

Waarom kan zoiets dan niet voor Arlon eigenlijk?

Altijd frappant hoe ik voor 7,60€ naar Arlon kan reizen via mijn railpass. Wil je door naar Luxemburg wordt de reis bijna dubbel zo duur.
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Ticket naar Luxemburg?

Bericht door groentje »

Tja, hoe gaat dat. Een paar jaar terug was Athus slechts bereikbaar vanaf Luxemburg, en was het de facto een CFL-station, met NMBS-personeel, maar geen NMBS-treinen.
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Ticket naar Luxemburg?

Bericht door rvdborgt »

Stoomloc schreef: 11 dec 2017, 13:35
rvdborgt schreef: 11 dec 2017, 00:35
Stoomloc schreef: 10 dec 2017, 23:36Wat een ramp?! Ik wil graag via Gouvy Luxemburg bereiken, maar hoe in godsnaam koop je daar tickets voor? Niet te geloven hoe ingewikkeld dat is!
NMBS al geprobeerd? Zie www.b-europe.com. Als je vertelt waar je vertrekt, wanneer je heenreis is, je eventuele terugreis en wat voor kortingen je eventueel hebt, kunnen we misschien wat tips geven.
Heb NMBS gecheckt, maar dat kwam nogal duur uit vond ik. Toen zag ik dat er een speciaal Luxemburg-biljet bestaat, maar ik kan er echt niet aan uit. Vertrek uit Leuven, onder 26 en 50% korting wegens grote gezinnen. Terugreis zelfde dag.
1. Go pass tot Gouvy
2. Retour met jongerenkorting Gouvy - Troisvierges (8,20) of een Benelux-weekend (7,60, op zaterdag of zondag) (bij de NMBS). Dat is goedkoper dan met de korting Grote Gezinnen omdat die laatste alleen in België geldt.
3. Dagkaart Luxemburg, bij de CFL-conducteur kopen, waarschijnlijk dan 5 i.p.v. 4 euro:
http://www.cfl.lu/espaces/voyageurs/de/ ... me-classe)

Groetjes,
Rian
Plaats reactie