Naar Nederland op 9 oktober ?

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden voor internationale reizen.
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Naar Nederland op 9 oktober ?

Bericht door rvdborgt »

K V B schreef:Is er ergens een goede manier omstraks op 9 oktober snel in real time uit te vissen welke treinen wel, en welke niet rijden?
Als bijvoorbeeld blijkt dat er toch treinen rijden tussen bijv. Aachen en België, en verder naar Luik dan neem ik liever deze dan een bus van Köln naar Brussel te moeten ondergaan.
De real-time info van de NMBS was bij de vorige stakingen niet echt betrouwbaar. Als treinen niet reden, werden ze online soms pas opgeheven nadat hun vertrektijd al was verstreken en leek het eerst een tijdje alsof ze juist wél reden...

Als je met de bus naar Brussel gaat, loop je bovendien de kans om daar te stranden, want ik acht de kans reëel dat daar sabotageacties plaatsvinden. Via Nederland zou het wel eens kunnen lukken: de Benelux wordt alleen opgeheven tussen Antwerpen en Brussel.

Groetjes,
Rian
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Naar Nederland op 9 oktober ?

Bericht door K V B »

rvdborgt schreef:
K V B schreef:Is er ergens een goede manier omstraks op 9 oktober snel in real time uit te vissen welke treinen wel, en welke niet rijden?
Als bijvoorbeeld blijkt dat er toch treinen rijden tussen bijv. Aachen en België, en verder naar Luik dan neem ik liever deze dan een bus van Köln naar Brussel te moeten ondergaan.
De real-time info van de NMBS was bij de vorige stakingen niet echt betrouwbaar. Als treinen niet reden, werden ze online soms pas opgeheven nadat hun vertrektijd al was verstreken en leek het eerst een tijdje alsof ze juist wél reden...

Als je met de bus naar Brussel gaat, loop je bovendien de kans om daar te stranden, want ik acht de kans reëel dat daar sabotageacties plaatsvinden. Via Nederland zou het wel eens kunnen lukken: de Benelux wordt alleen opgeheven tussen Antwerpen en Brussel.

Groetjes,
Rian
Waar ik daan denk is dat als ik tot in Luik geraak (de vervangbus van de DB zal ook daar moeten stoppen) ik mischien daar wel op de trein naar Antwerpen geraak.
Maar aan de andere kant, ik heb een internationaal vervoersbewijs tot Aalter. Dus de spoorwegen zijn verplicht om mij tot in Aalter te brengen...
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Naar Nederland op 9 oktober ?

Bericht door Shrek »

K V B schreef: Waar ik daan denk is dat als ik tot in Luik geraak (de vervangbus van de DB zal ook daar moeten stoppen) ik mischien daar wel op de trein naar Antwerpen geraak.
Maar aan de andere kant, ik heb een internationaal vervoersbewijs tot Aalter. Dus de spoorwegen zijn verplicht om mij tot in Aalter te brengen...
Als er een aangekondigde staking is gaan ze die verplichting toch niet vervullen hoor. Het blijft een loterij.
Paul
Berichten: 1285
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Re: Naar Nederland op 9 oktober ?

Bericht door Paul »

K V B schreef:Waar ik daan denk is dat als ik tot in Luik geraak (de vervangbus van de DB zal ook daar moeten stoppen) ik mischien daar wel op de trein naar Antwerpen geraak.
Maar aan de andere kant, ik heb een internationaal vervoersbewijs tot Aalter. Dus de spoorwegen zijn verplicht om mij tot in Aalter te brengen...
Er zijn geen doorgaande treinen meer van Luik naar Antwerpen.
Vermoedelijk zal je toch wel in Aalter geraken (via Leuven - Mechelen - Gent of via Leuven - Antwerpen - Gent of via Hasselt - Antwerpen - Gent), zij het met enkele uren vertraging (en dan kan je terugbetaling van je ticket vragen :) ).
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Naar Nederland op 9 oktober ?

Bericht door K V B »

Shrek schreef:
K V B schreef: Waar ik daan denk is dat als ik tot in Luik geraak (de vervangbus van de DB zal ook daar moeten stoppen) ik mischien daar wel op de trein naar Antwerpen geraak.
Maar aan de andere kant, ik heb een internationaal vervoersbewijs tot Aalter. Dus de spoorwegen zijn verplicht om mij tot in Aalter te brengen...
Als er een aangekondigde staking is gaan ze die verplichting toch niet vervullen hoor. Het blijft een loterij.
De staking is aangekondigt nadat ik mijn ticket gekocht had...
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2059
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Naar Nederland op 9 oktober ?

Bericht door Dieselfreak »

dentheo schreef:Laatst stond hier ergens een vraag over treinreizen naar Nederland op 9 oktober stakingsdag.

Antwoord staat nu op teletekst blz. 752 in Nederland

Benelux rijdt Amsterdam-Antwerpen heen en weer....
Thalys rijdt NIET.
groentje schreef:...Waarbij sommige Beneluxtreinen nog wel eens zouden kunnen uitvallen de dag zelf, maar Thalys de zekerheid verkiest en dus op voorhand alle treinen maar afschaft...
En anders is er nog altijd de lokale trein Antwerpen - Roosendaal, en kan je vanuit Roosendaal met een binnenlandse trein verder naar Amsterdam.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Plaats reactie