betreft fip tickets Frankrijk

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden voor internationale reizen.
Plaats reactie
glda19
Berichten: 65
Lid geworden op: 12 mei 2012, 12:45

betreft fip tickets Frankrijk

Bericht door glda19 »

Ik ga in juni naar de Cote azure in frakijk?
Dan zijn er al 2 vakjes gebruikt voor heen en terug
Dan heb ik er nog 2 over .
Volgens een collega kan ik dan nog 4 dagen met de trein daar ter plaatse rijden.
Als ik een datum in vul tot hoe laat kan ik dan rijden. Stel ik vertrek om 9 uur volgens hem kan ik tot 24 u de dag nadien rijden.
Is dit tot 9 uur de volgende dag of is dit tot middernacht.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: betreft fip tickets Frankrijk

Bericht door Steven »

op de tickets staat duidelijk tot middernacht van de dag die er op volgt.
Dus als je vandaag 21 april zou invullen mag je er mee tot 24u op 22 april reizen.
groentje
Berichten: 7263
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: betreft fip tickets Frankrijk

Bericht door groentje »

Het staat er inderdaad gewoon op... Er is nog een speciale regeling met nachttreinen, maar aangezien er geen enkele nachttrein meer vanuit België vertrekt, moet je je daar niets van aan trekken. Een tip: hou je FIP-kaart bij de hand, de meeste controleurs zullen je vrijbiljet nog nooit gezien hebben, en hoewel de meesten dat dan met een schouderophalen zullen aanvaarden, kan het geen kwaad om de link te kunnen maken met FIP. Die kaart is al iets bekender.
glda19
Berichten: 65
Lid geworden op: 12 mei 2012, 12:45

Re: betreft fip tickets Frankrijk

Bericht door glda19 »

Als ik het goe versta kan ik een bepaalde dag naar Nice dan terug naar het hotel en dan bv naar Monaco en dit met 1vakje of heb ik het mis
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: betreft fip tickets Frankrijk

Bericht door Meesterpeter »

Met één vakje mag je twee dagen vrij reizen. Hoeveel ritten en reisrichting, maakt niet uit.
Dus jou voorbeeld naar Nice en Monaco mag inderdaad, volgende dag tot 24.00 uur mag je dus ook nog reizen.

De dag voordat je terugreist naar huis dus ook, immers dat is de tweede dag van het laatste vakje :D

De andere twee vakken kan je dus nog ter plaatste gebruiken, twee aan twee.

Gr Peter
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
glda19
Berichten: 65
Lid geworden op: 12 mei 2012, 12:45

Re: betreft fip tickets Frankrijk

Bericht door glda19 »

Ik ga van gent naar Saint-raphael met de trein
Van Lille naar Marseille met de tgv.
Kan ik met het fib ticket op onderstaande trein zonder naar het loket te gaan
En in Marseille moet ik overstappen op de Ter 17487 Train Express Regional

En zou graag ook eens van Saint-raphael naar nice en Monaco gaan kan dit met enkel een vakje op het fib ticket intevullen ?

Op zijn er in frankrijk al particuliere maatschappijen zo ja hoe her ken ik die.

Volgens de persoon aan het loket in gent is het aanvragen van de fib ticketen voldoende
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: betreft fip tickets Frankrijk

Bericht door Shrek »

Ja, de TER is geen probleem, gewoon zorgen dat je een vakje van het FIP-biljet hebt ingevuld.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: betreft fip tickets Frankrijk

Bericht door Steven »

even opmerken dat het een FIP ticket is en geen FIB.
groentje
Berichten: 7263
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: betreft fip tickets Frankrijk

Bericht door groentje »

Let wel, je hebt dus wel nog een reservering nodig op de TGV. Afhankelijk van het tijdstip van je reis is dat iets tussen de anderhalve en 7 euro, of zoiets, best bij de Fransen gekocht, bij de NMBS is het vaak een paar euro's duurder. Dit gaat dan om TGV-ritten binnen Frankrijk.
Veel privé rijdt er niet in Frankrijk, al moet je in Nice wel net opletten voor de treinen van Thello, een Intercitydienst tussen Marseille en Milaan door een Italiaanse maatschappij, en ook de spoorlijn van Nice naar Digne van de Chemin de Fer de Provence is te betalen. Voor de rest moet je erop letten een reservering te kopen wanneer nodig (alle TGV's en de meeste Intercités, nooit op een TER), verder volstaat je FIP-ticket dat je aanvraagt en waar je de juiste datum op hebt ingevuld.
Ook al is het dan betalend, de lijn naar Digne is wel de moeite, zeker als je je voor spoorwegtoerisme interesseert, er de tijd voor hebt, en het ticket wil betalen (€23,30 enkel voor Nice-Digne), maar er is sowieso al veel te ontdekken, daar.
Plaats reactie