TGV9828 brussel-nice(vraag)

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden voor internationale reizen.
Plaats reactie
johan V
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 apr 2013, 16:47

TGV9828 brussel-nice(vraag)

Bericht door johan V »

beste treinvrienden,ik had vooraf een treinbiljet geboekt voor deze tgv,vandaag kreeg ik te horen dat de tgv afgeschaft was.Ik moest het biljet laten afstempelen en morgen(02/06)mij terug melden voor deze tgv.Niemand wist echter of deze TGV zal rijden op 02/06.Wat kan ik ondernemen,en weet iemand van het forum of deze tgv(9828)vertr 12h17 zal rijden.Bedankt voor uw advies.
Matthias
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 okt 2012, 15:13

Re: TGV9828 brussel-nice(vraag)

Bericht door Matthias »

Volgens de website van NMBS-Europe zal deze tgv rijden, maar slechts tot Marseille-Saint-Charles:

https://www.b-europe.com/Reizen/Praktis ... rt_om_8u00

Infolignes.fr geeft hetzelfde resultaat. Tickets op 31 mei, 1,2 of 3 juni kunnen kosteloos terugbetaald worden, nogmaals volgens NMBS-Europe.
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: TGV9828 brussel-nice(vraag)

Bericht door rvdborgt »

johan V schreef:beste treinvrienden,ik had vooraf een treinbiljet geboekt voor deze tgv,vandaag kreeg ik te horen dat de tgv afgeschaft was.Ik moest het biljet laten afstempelen en morgen(02/06)mij terug melden voor deze tgv.Niemand wist echter of deze TGV zal rijden op 02/06.Wat kan ik ondernemen,en weet iemand van het forum of deze tgv(9828)vertr 12h17 zal rijden.Bedankt voor uw advies.
Je mag de eerstvolgende verbinding gebruiken waarmee je naar je bestemming kunt reizen. Dat hoeft niet precies dezelfde TGV 1 dag later te ziijn, dat mag ook een andere TGV op dezelfde dag zijn of een overstapverbinding, als je daar genoegen mee neemt. B.v. die met vertrek om 8:17.
Zie ook hier:
http://hulp.be.voyages-sncf.com/nl/info ... an-tickets

De SNCF publiceert telkens aan het begin van de avond de planning voor de volgende dag, zie hier:
http://www.sncf.com/fr/horaires-info-trafic

TGV 9828 zal op 2 juni rijden van Brussel tot Marseille, dus rechtstreeks naar Nice gaat morgen sowieso niet lukken.

Groetjes,
Rian
johan V
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 apr 2013, 16:47

Re: TGV9828 brussel-nice(vraag)

Bericht door johan V »

dank u voor de snelle tussenkomst,Ik probeer morgen nog eens te vertrekken,maar zal dan waarschijnlijk vastzitten in marseille(moet naar cannes)en taxi een dure zaak
groeten
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: TGV9828 brussel-nice(vraag)

Bericht door rvdborgt »

johan V schreef:dank u voor de snelle tussenkomst,Ik probeer morgen nog eens te vertrekken,maar zal dan waarschijnlijk vastzitten in marseille(moet naar cannes)en taxi een dure zaak
Ik zou zeggen: probeer de actuele SNCF-planner waarvan ik de link had gegeven. Zowel met vertrek om 8:17 als om 12:17 is er na aankomst in Marseille nog een verbinding naar Cannes. Taxi is niet nodig. Vraag desnoods advies aan de conducteur of in het station. Sowieso moeten de spoorwegen je helpen en indien nodig (als er toch geen trein meer zou zijn) je alternatief vervoer of eenn overnachting aanbieden. Zelf een taxi betalen is niet nodig.

Groetjes,
Rian
Plaats reactie