Aansluiting missen.

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden voor internationale reizen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Aansluiting missen.

Bericht door Joris »

Als je bvb een treinticket Brussel-Hannover koopt, en je mist je aansluiting in Köln, dan mag je gewoon de volgende trein nemen (ook voor Sparpreis), en kan je een compensatie aanvragen voor het hele traject. Helaas heb ik daar al wat ervaring mee, maar dat verloopt wel goed.
Tot zover wat duidelijk is. 1 ticket, (+/-)1 vervoerder.
Maar stel nu: ik heb een B-EU ticket Antwerpen-Amsterdam en een CNL ticket Amsterdam-München (sparpreis uiteraard). De Benelux valt in panne, en ik mis mijn CNL. Mag ik dan de volgende dag de eerstvolgende trein naar München nemen? Of hoeft DB zich niks aan te trekken van vertragingen van een andere vervoerder? En hoe zit het dan met eventuele compensaties? En wie betaalt mijn hotel?
Afbeelding
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Aansluiting missen.

Bericht door rvdborgt »

Joris schreef:Als je bvb een treinticket Brussel-Hannover koopt, en je mist je aansluiting in Köln, dan mag je gewoon de volgende trein nemen (ook voor Sparpreis), en kan je een compensatie aanvragen voor het hele traject. Helaas heb ik daar al wat ervaring mee, maar dat verloopt wel goed.
Tot zover wat duidelijk is. 1 ticket, (+/-)1 vervoerder.
Maar stel nu: ik heb een B-EU ticket Antwerpen-Amsterdam en een CNL ticket Amsterdam-München (sparpreis uiteraard). De Benelux valt in panne, en ik mis mijn CNL. Mag ik dan de volgende dag de eerstvolgende trein naar München nemen? Of hoeft DB zich niks aan te trekken van vertragingen van een andere vervoerder? En hoe zit het dan met eventuele compensaties? En wie betaalt mijn hotel?
Als je zelf je tickets opsplitst, dan is dat op eigen risico. Helemaal als je dat via twee verschillende vervoerders doet.
(In dit geval kun je nog vanaf Roosendaal naar Arnhem of vanaf Rotterdam naar Utrecht gaan want via Amsterdam is nogal een omweg.)

Groetjes,
Rian
Plaats reactie