London - Penzance FIP-vrijbiljet

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden voor internationale reizen.
Plaats reactie
eldee1958

London - Penzance FIP-vrijbiljet

Bericht door eldee1958 »

Hallo,
Sinds dit jaar kunnen geen reservaties meer gekocht worden aan de loketten van de NMBS voor Engeland. Heeft iemand een idee waar men vanuit Belgie reservaties kan kopen indien met rijdt met FIP-vrijbiljetten voor Engeland. Het betreft enerzijds de nachttrein London - Penzance en de terugreis per dagtrein.
HLE18
Berichten: 433
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:22

Re: London - Penzance FIP-vrijbiljet

Bericht door HLE18 »

Incompatibiliteit tussen de systemen hebben ze mij verteld. De dame aan het loket vertelde mij dat ik de reservatie enkel Londen kon doen, wat ook stom is als je naar Londen moet rijden enkel om een trein te reserveren :roll:
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: London - Penzance FIP-vrijbiljet

Bericht door groentje »

Hebben ze je het nummer van Special Products niet gegeven? Kan je ook op de website vinden van B-Europe... Zou ik toch eens proberen. Dat, of eens vragen aan iemand van het boordpersoneel van Eurostar ;)
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: London - Penzance FIP-vrijbiljet

Bericht door rvdborgt »

HLE18 schreef:Incompatibiliteit tussen de systemen hebben ze mij verteld.
Onzin, reserveren was tot vorig jaar gewoon mogelijk. De ATOC heeft er eind vorig jaar voor gekozen om niet meer aangesloten te zijn op de internationale reserveringssystemen (en ook om geen tickets meer te verkopen in het buitenland). Als online geen reserveringen mogelijk zijn (kan alleen voor de nachttreinen naar Schotland volgens mij), kun je alleen telefonisch reserveren bij de betreffende vervoerder, of waarschijnlijk ook bij de nationale inlichtingen.
Op Londen - Penzance rijdt Great Western en je kunt ze bellen op +44 345 7000 125. Ik zou erbij zeggen dat je moet bellen omdat reserveren vanuit het buitenland op geen enkele andere manier meer mogelijk is.

Groetjes,
Rian
Laatst gewijzigd door rvdborgt op 07 sep 2016, 23:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: London - Penzance FIP-vrijbiljet

Bericht door Steven »

hier heb je de info die ze voor de engelsen zelf geven, dus ook voor alle andere mensen geldig.

http://www.britrail.com/plan-your-trip/ ... ervations/
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: London - Penzance FIP-vrijbiljet

Bericht door groentje »

Als je inderdaad internationaal moet gaan bellen, zou ik ook niet aarzelen om daarover mijn beklag te doen. Misschien ook eens op de Facebookpagina of Twitterpagina van GWR een vraag stellen. Lijkt soms te helpen bij andere bedrijven...
eldee1958

Re: London - Penzance FIP-vrijbiljet

Bericht door eldee1958 »

Tot vorig jaar konden inderdaad alle reservaties aan de Belgische loketten nog gebeuren. Het klopt dat ATOC die niet meer aangesloten is op het reserveringssysteem. Special Products kan ook niet tussen komen. Ik nam rechtstreeks contact op met de Engelsen en ze antwoorden dat ik ter plaatse nog kan reserveren... maar aangezien ik een nachttrein wens te nemen zou ik toch graag mijn reservatie op voorhand hebben. De reis vorig jaar naar Schotland met de Caledonian Sleeper - met toen nog reservatie uit België is een aanrader en ik zou nu de Great Western willen nemen. Heeft er iemand contacten met boordpersoneel van Eurostar? Aan allen bedankt voor de info.
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: London - Penzance FIP-vrijbiljet

Bericht door groentje »

De eerste en enige keer dat ik die trein nam was ergens in december of januari, midden van de week, en een dag op voorhand was geen probleem om een kaartje te krijgen, integendeel, ik had een gedeelde coupé, maar de begeleider gaf me een coupé voor mij alleen. Natuurlijk, het is gevaarlijk om één ervaring te veralgemenen...
Ik heb geen direct contact met Eurostarpersoneel, al zie ik ze regelmatig genoeg door de Frankrijkstraat wandelen van hun "depot" (in Brussel is dat het gebouw op de hoek van de Frankrijkstraat en de Parentéstraat) naar het station, misschien kan je daar iemand aanspreken? Of misschien mensen die nog oud-collega's hebben van depot Brussel-Zuid, die naar Eurostar zijn overgestapt?
En vergeet ook niet te protesteren via de sociale media, misschien dat er dan toch nog wat beweegt.
Plaats reactie