tourcoing-rijsel met vrijkaart nmbs

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden voor internationale reizen.
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: tourcoing-rijsel met vrijkaart nmbs

Bericht door nighttrain »

groentje schreef:Da's geen souvenir, hein :wink:
Ik prefereer om iets te kopen bij pâtisserie Meert in Lille..na een plateau de fruits de mer à la brasserie la paix.
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: tourcoing-rijsel met vrijkaart nmbs

Bericht door rvdborgt »

jens123 schreef:Hoe het op het stuk Kortrijk-Lille zit weet ik niet zeker, maar ik dacht dat het boordtarief wordt aangerekend.
Op de Benelux worden alle tickets verkocht zonder boordtarief, tenzij het grensoverschrijdend is komt er 10€ bij. Echter als het itris-toestel in dienst zal komen zou er in België 7€ extra aangerekend en in Nederland 50€. Dit is nog niet zeker, omdat de Nederlandse collega's voorlopig geen itris krijgen...
Op de TGV kunnen wij nog tickets geven aan gewone prijs (bv Brussel-Lille is 30€), tenzij het een SNCF controleur is: hun toestel rekent automatisch 15€ boordtoeslag aan.
Wat voor de Benelux geldt, geldt helemaal niet automatisch voor andere grensovergangen. Voor de Benelux hebben NMBS en NS specifieke afspraken gemaakt over boordtoeslag. Alhoewel bij vertrek vanuit Roosendaal er volgens de NMBS-voorwaarden een gewoon ticket zonder toeslag verkocht moet worden.
De boordtoeslag van 7 euro van de NMBS en van 50 euro van NS gelden verder vooralsnog alleen in het binnenlands verkeer.

Groetjes,
Rian
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: tourcoing-rijsel met vrijkaart nmbs

Bericht door rvdborgt »

nighttrain schreef:als je gaat op voyages-sncf.com heb je het aan 3.3€/traject zonder je te verplaatsen
Hoe krijg je die website eigenlijk zover dat hij tickets vanaf het grenstariefpunt maakt?

Groetjes,
Rian
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: tourcoing-rijsel met vrijkaart nmbs

Bericht door nighttrain »

rvdborgt schreef:
nighttrain schreef:als je gaat op voyages-sncf.com heb je het aan 3.3€/traject zonder je te verplaatsen
Hoe krijg je die website eigenlijk zover dat hij tickets vanaf het grenstariefpunt maakt?

Groetjes,
Rian
Tik toch gewoon Tourcoing naar Lille (toute gare). Want je kunt geen FIP vermindering inbrengen. Better dan niks, mieux que rien.
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: RE: Re: tourcoing-rijsel met vrijkaart nmbs

Bericht door rdv »

nighttrain schreef:
groentje schreef:Hmm, da's al wat meer, ja. En het verbaast me wel wat, de tickets met FIP-korting zijn niet aan de automaat te krijgen, net zoals tickets vanaf het grenspunt, dan zou die toeslag toch sowieso moeten wegvallen? Bon, als ik tijd heb, haal ik al eens een kaartje aan het loket ook, hoor, als souvenir.
als je gaat op voyages-sncf.com heb je het aan 3.3€/traject zonder je te verplaatsen, en als je een carte voyageur aanvraagt sturen ze je deze gratis naar huis en vervolgens laat je het ticket erop zetten. zeer eenvoudig en gemakkelijk, geen problemen met valideren op in het station enz...
Er zijn toch nog veel tickets die ik niet op mijn kaart krijg. Voor TER is het me nog nooit gelukt, en voor TGV gebeurt het ook regelmatig dat er geen e-ticket beschikbaar is.

Sent from my ALE-L21 using Tapatalk
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: RE: Re: tourcoing-rijsel met vrijkaart nmbs

Bericht door nighttrain »

rdv schreef:
nighttrain schreef:
groentje schreef:Hmm, da's al wat meer, ja. En het verbaast me wel wat, de tickets met FIP-korting zijn niet aan de automaat te krijgen, net zoals tickets vanaf het grenspunt, dan zou die toeslag toch sowieso moeten wegvallen? Bon, als ik tijd heb, haal ik al eens een kaartje aan het loket ook, hoor, als souvenir.
als je gaat op voyages-sncf.com heb je het aan 3.3€/traject zonder je te verplaatsen, en als je een carte voyageur aanvraagt sturen ze je deze gratis naar huis en vervolgens laat je het ticket erop zetten. zeer eenvoudig en gemakkelijk, geen problemen met valideren op in het station enz...
Er zijn toch nog veel tickets die ik niet op mijn kaart krijg. Voor TER is het me nog nooit gelukt, en voor TGV gebeurt het ook regelmatig dat er geen e-ticket beschikbaar is.

Sent from my ALE-L21 using Tapatalk
TER heeft geen e-ticket.Dus daarom zet Ik Het altijd op mijn ´carte voyageur' net zoals De TERgv. Wat bedoel je met niet op je kaart krijgen?
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: RE: Re: tourcoing-rijsel met vrijkaart nmbs

Bericht door rdv »

nighttrain schreef:
rdv schreef:
nighttrain schreef: als je gaat op voyages-sncf.com heb je het aan 3.3€/traject zonder je te verplaatsen, en als je een carte voyageur aanvraagt sturen ze je deze gratis naar huis en vervolgens laat je het ticket erop zetten. zeer eenvoudig en gemakkelijk, geen problemen met valideren op in het station enz...
Er zijn toch nog veel tickets die ik niet op mijn kaart krijg. Voor TER is het me nog nooit gelukt, en voor TGV gebeurt het ook regelmatig dat er geen e-ticket beschikbaar is.
TER heeft geen e-ticket.Dus daarom zet Ik Het altijd op mijn ´carte voyageur' net zoals De TERgv. Wat bedoel je met niet op je kaart krijgen?
Met "niet op mijn kaart krijgen" bedoel ik dat ik bij het boeken nergens een optie zie om het ticket te linken aan mijn Carte Voyageur, noch op de site, noch in de app. Ik kan kiezen tussen afhalen in een Frans station, of laten opsturen met de post. Hierboven suggereer je dat dat wel zou kunnen, dus had ik graag geweten hoe je dat doet.
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: RE: Re: tourcoing-rijsel met vrijkaart nmbs

Bericht door nighttrain »

rdv schreef:
nighttrain schreef:
rdv schreef:
Er zijn toch nog veel tickets die ik niet op mijn kaart krijg. Voor TER is het me nog nooit gelukt, en voor TGV gebeurt het ook regelmatig dat er geen e-ticket beschikbaar is.
TER heeft geen e-ticket.Dus daarom zet Ik Het altijd op mijn ´carte voyageur' net zoals De TERgv. Wat bedoel je met niet op je kaart krijgen?
Met "niet op mijn kaart krijgen" bedoel ik dat ik bij het boeken nergens een optie zie om het ticket te linken aan mijn Carte Voyageur, noch op de site, noch in de app. Ik kan kiezen tussen afhalen in een Frans station, of laten opsturen met de post. Hierboven suggereer je dat dat wel zou kunnen, dus had ik graag geweten hoe je dat doet.
Je gaat naar http://www.voyages-sncf.com/billet-train , selecteer ,reisweg,datum, uur, nombre de passagers =>1e passager en vervolgens je "programme de fidelité" => voyageur=>er komen nieuwe venstertjes erbij => N° de la carte 29090109 XXXXXXXX invullen. En naargelang je een VISA kaart hebt verbonden met die kaart moet je ze terug ingeven of niet bij de payement.
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: tourcoing-rijsel met vrijkaart nmbs

Bericht door nighttrain »

Voor rdv: je download de SNCF app op je divice , breng je nummer in en u blijft geinformeerd betreffende uw reservaties , alsook SMS voor het vertrek met perron nummer enz.
alsook http://www.sncf.com/fr/geolocalisation en via de app.
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: tourcoing-rijsel met vrijkaart nmbs

Bericht door rdv »

Dag Nighttrain,
dank voor de beschrijvingen, maar voor een Lille-Mouscron of Lille-Tourcoing lukt het niet hoor (enkel afhalen in station, via borne, of laten opsturen). Wel voor een Lille-Paris, daar kan ik het wel op mijn Carte Voyageur plaatsen.
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: tourcoing-rijsel met vrijkaart nmbs

Bericht door nighttrain »

rdv schreef:Dag Nighttrain,
dank voor de beschrijvingen, maar voor een Lille-Mouscron of Lille-Tourcoing lukt het niet hoor (enkel afhalen in station, via borne, of laten opsturen). Wel voor een Lille-Paris, daar kan ik het wel op mijn Carte Voyageur plaatsen.
Ga me inlichten, heb Het ook gezien dat Het niet mogelijk Is.
johan V
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 apr 2013, 16:47

Re: tourcoing-rijsel met vrijkaart nmbs

Bericht door johan V »

bedankt voor de goede raadgevingen.Heb naar lille-flandres geweest,was 2,10 euro enkele rit(met FIP kaart).Heb tegen de conducteur gesproken en hij zegt ook dat de meeste treinbegeleiders daar geen probleem mee hebben,maar je moet het wel vragen voor je opstapt
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: tourcoing-rijsel met vrijkaart nmbs

Bericht door rvdborgt »

johan V schreef:bedankt voor de goede raadgevingen.Heb naar lille-flandres geweest,was 2,10 euro enkele rit(met FIP kaart).
Dat is precies de prijs die je ook aan het loket zou betalen, dus zonder toeslag.

Groetjes,
Rian
Plaats reactie