EN 443 Bohemia met FIP

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden voor internationale reizen.
Plaats reactie
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

EN 443 Bohemia met FIP

Bericht door Asterix »

Ik zou graag binnenkort met iemand die niet bij het spoor werkt met de EN 443 van Praag naar Krakau willen reizen. Lukt dat voor mij met een FIP-biljet met 4 vakken voor de Tsjechische spoorwegen?
Horatio
Berichten: 140
Lid geworden op: 22 apr 2011, 22:14

Re: EN 443 Bohemia met FIP

Bericht door Horatio »

Je hebt zo'n FIP biljet nodig voor elk spoornet waar de trein doorrijdt. Dus in jouw geval moet je -bovenop die voor Tsjechië- ook die voor Polen aanvragen.
Daarmee ga je dan naar een internationaal loket en vraag je enkel een reservering voor die trein. In 2015 betaalde ik voor de nachttrein TLK402 van Krakau naar Budapest (zijn koerswagens die tot in Tsjechië worden meegegeven met die naar Praag) voor m'n reservering €13,80. Heb hiervoor 4 FIP biljetten moeten gebruiken, namelijk voor Polen, Tsjechië, Slowakije en Hongarije.
Veel plezier op je trip!
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: EN 443 Bohemia met FIP

Bericht door Asterix »

Bedankt, Horatio!

Nu maar hopen dat de tarieven voor de externe aan het loket niet veel duurder zijn dan boeken via een Tsjechische website.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1781
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: EN 443 Bohemia met FIP

Bericht door Portbou »

Asterix schreef:Bedankt, Horatio!

Nu maar hopen dat de tarieven voor de externe aan het loket niet veel duurder zijn dan boeken via een Tsjechische website.
En waarom boek je niet gewoon allebei via cd.cz ?
Je kan zowel ticket+reservering als reservering alleen kopen.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: EN 443 Bohemia met FIP

Bericht door Asterix »

Okay, bedankt voor de tip. Ik boek dan alleen reservering en meld mij ter plekke aan met de FIP-biljetten en -kaart?
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: EN 443 Bohemia met FIP

Bericht door groentje »

Yep, zou moeten volstaan. Ik geloof zelfs dat je de FIP-korting kan aangeven op de boekingmodule... En eerlijk, ik zou voor slaaprijtuig gaan, slechts een beetje duurder, voor ons toch, maar een pak comfortabeler. Buiten het seizoen kan je het er ook gewoon op wagen dat er nog plaats zal zijn, en ter plaatse boeken. Ik heb al een hele collectie aan Hongaarse, Slovaakse, Tsjechische en Poolse nachttreinreservaties, sommige nog handgeschreven...
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: EN 443 Bohemia met FIP

Bericht door Asterix »

Ja, we gaan voor een slaaprijtuig. Zeker omdat we 's ochtends rond 7u aankomen en dan nog een dag willen rondtrekken.
Horatio
Berichten: 140
Lid geworden op: 22 apr 2011, 22:14

Re: EN 443 Bohemia met FIP

Bericht door Horatio »

Asterix schreef:Okay, bedankt voor de tip. Ik boek dan alleen reservering en meld mij ter plekke aan met de FIP-biljetten en -kaart?
Inderdaad, zo werkt het.
Portbou schreef:En waarom boek je niet gewoon allebei via cd.cz ?
Je kan zowel ticket+reservering als reservering alleen kopen.
Goeie tip! Zal ik in het vervolg ook eens voor kijken om mijn reserveringen online te kopen rechtstreeks bij de betrokken spoormaatschappijen, in plaats van via een internationaal NMBS loket hier in België.
Had zo eens een reservering voor de trein van Split naar Zagreb van €5, terwijl ze op de trein die reserveringen verkochten aan InterRailers voor maar €1,70. In dit geval is het verschil nu niet de moeite, maar voor nachttreinen ofzo kan dit wel wat meer schelen denk ik.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1781
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: EN 443 Bohemia met FIP

Bericht door Portbou »

groentje schreef:Yep, zou moeten volstaan. Ik geloof zelfs dat je de FIP-korting kan aangeven op de boekingmodule...
Een FIP-korting op de reservatie van een slaapwagen ? Ik wist niet dat dat bestond...
groentje schreef:En eerlijk, ik zou voor slaaprijtuig gaan, slechts een beetje duurder, voor ons toch, maar een pak comfortabeler.
+1 :!:
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1781
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: EN 443 Bohemia met FIP

Bericht door Portbou »

Horatio schreef:...maar voor nachttreinen ofzo kan dit wel wat meer schelen denk ik.
...zeker voor reservaties in landen die vroeger achter het IJzeren Gordijn zaten is het verschil groot !
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: EN 443 Bohemia met FIP

Bericht door Asterix »

FIP stond er niet tussen als korting dus hebben dan samen een slaapcouchette gereserveerd (M + V dus slapen zeker alleen) en zij heeft dan nog eens een vervoerbewijs gekocht en ik stap op met mijn FIP-biljet.
Plaats reactie