Interrail op ICE

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden voor internationale reizen.
Plaats reactie
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Interrail op ICE

Bericht door K V B »

Nog een vraagje: Mag je met een interrail zonder reservatie op een ICE van Brussel naar Frankfurt?
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Interrail op ICE

Bericht door trainlovertje »

Volgens de interrail app en het online reservatiesysteem moet er gereserveerd worden voor het stuk tussen Brussel en Aken. Maar voor ICE 15 moet dat blijkbaar niet...
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Interrail op ICE

Bericht door K V B »

trainlovertje schreef:Volgens de interrail app en het online reservatiesysteem moet er gereserveerd worden voor het stuk tussen Brussel en Aken. Maar voor ICE 15 moet dat blijkbaar niet...
Ik zie nu net op b-europe dat dit voor Brussel - Frankfurt optioneel is. Maar aan de andere kant zijn de reservatiekosten daar niet zo hoog. (5,90 per reservering)

Mijn ouders willen mij in Zwitserland komen bezoeken, en ik zie dat een Interrail pass waarschijnlijk nog de beste oplossing is...
FLV-FGSP
Berichten: 1879
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Interrail op ICE

Bericht door FLV-FGSP »

Combinatie van Sparpreis + Gemeindekarte kan evtl ook interessant zijn.

Reservering tss Brussel en Frankfurt is idd optioneel en bij Deutsche Bahn ietsje goedkoper dan bij NMBS Europe.
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Interrail op ICE

Bericht door K V B »

FLV-FGSP schreef:Combinatie van Sparpreis + Gemeindekarte kan evtl ook interessant zijn.

Reservering tss Brussel en Frankfurt is idd optioneel en bij Deutsche Bahn ietsje goedkoper dan bij NMBS Europe.
Je kan tegenwoordig sparpreise van België naar Zwitserland kopen. Maar op dit moment zijn de goedkope voor de reisdagen die we op het oog hebben al weg. Vandaar dat opeens interrail interessant wordt. Een interrail 5 dagen in 15 is goedkoper dan de goedkoopste sparpreis H/T Aalter - Wengen die ik kon vinden...
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: RE: Re: Interrail op ICE

Bericht door rdv »

FLV-FGSP schreef:Combinatie van Sparpreis + Gemeindekarte kan evtl ook interessant zijn.

Reservering tss Brussel en Frankfurt is idd optioneel en bij Deutsche Bahn ietsje goedkoper dan bij NMBS Europe.
Wat is een Gemeindekarte?
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Interrail op ICE

Bericht door rdv »

Als je lokaal ook verplaatsingen wil doen kan Interrail idd interessant zijn, zeker met de actuele 15% korting.

Ik zou ook eens de prijzen via Welkenraedt bekijken (met gewone IC's naar Aken en dan de RE naar Keulen). Of een overstap in Keulen HBF of Keulen Messe/Deutz ipv Frankfurt. Soms is het interessant om het ticket te splitsten in Basel Bad (Aalter-Basel-Bad & Freiburg - Wengen). Een tijdelijke Bahncard 25 heb je wellicht ook overwogen (19€ voor 3 maanden, niet vergeten tijdig op te zeggen)?

Sent from my ALE-L21 using Tapatalk
Fabian318
Berichten: 102
Lid geworden op: 20 jan 2013, 00:17
Locatie: Münster (Westf.)

Re: RE: Re: Interrail op ICE

Bericht door Fabian318 »

rdv schreef:
FLV-FGSP schreef:Combinatie van Sparpreis + Gemeindekarte kan evtl ook interessant zijn.

Reservering tss Brussel en Frankfurt is idd optioneel en bij Deutsche Bahn ietsje goedkoper dan bij NMBS Europe.
Wat is een Gemeindekarte?
Een dagkaartje Zwitserland verkoopt door de gemeenten, maar vaak alleen voor burgers van de gemeente of überhaupt niet (Zürich).
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Interrail op ICE

Bericht door rvdborgt »

K V B schreef:
trainlovertje schreef:Volgens de interrail app en het online reservatiesysteem moet er gereserveerd worden voor het stuk tussen Brussel en Aken. Maar voor ICE 15 moet dat blijkbaar niet...
Ik zie nu net op b-europe dat dit voor Brussel - Frankfurt optioneel is. Maar aan de andere kant zijn de reservatiekosten daar niet zo hoog. (5,90 per reservering)

Mijn ouders willen mij in Zwitserland komen bezoeken, en ik zie dat een Interrail pass waarschijnlijk nog de beste oplossing is...
Reservering in de ICE naar Brussel is optioneel. Altijd al geweest, behalve in de beginjaren bij verkoop door de NMBS. 5,90 is de prijs van een reservering 1e klas; 2e klas is 4,50. Bij een los ticket 1e klas is die bij DB inclusief als je de reservering tegelijk met het ticket koopt.
Verder betaal je bij DB een reservering maar 1 keer per reisrichting, onafhankelijk van het aantal treinen.

Groetjes,
Rian
Laatst gewijzigd door rvdborgt op 21 feb 2017, 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
groentje
Berichten: 7263
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Interrail op ICE

Bericht door groentje »

De reservering bij NMBS Europe is iets duurder, dacht ik. En vroeger was die reservatie per richting toch ook gelimiteerd tot 2 treinen per reservatie, nee? Is dat nu veranderd?
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Interrail op ICE

Bericht door rvdborgt »

groentje schreef:De reservering bij NMBS Europe is iets duurder, dacht ik. En vroeger was die reservatie per richting toch ook gelimiteerd tot 2 treinen per reservatie, nee? Is dat nu veranderd?
Dat is bij DB een tijdje zo geweest maar inmiddels zijn ze terug naar 1 reservering betalen per enkele reis.

Groetjes,
Rian
Plaats reactie