Edinburgh

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden voor internationale reizen.
Plaats reactie
Opaaltje

Edinburgh

Bericht door Opaaltje »

Graag zou ik vanuit Londen (met Virgain Trains ?) naar Edingburgh reizen. Kan dit met mijn vrijbiljet voor Engeland ? Moet er nog een toeslag betaald worden ? Is het nodig/aangewezen dat er een reservering gebeurd ?
Bedankt voor de info en jullie ervaringen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Edinburgh

Bericht door Steven »

Normaal kan je heel de uk aandoen met een ATOC vrijbiljet. In vele treinen zijn reservaties aanbevolen. Ik ging naar Edinburgh via de oostkust en die treinen zitten altijd goed vol ongeacht het uur van de dag. Men gebruikt daar zelf ook al veelvuldig reservaties er blijven dus weinig stoelen over die niet zijn gereserveerd.
Opaaltje

Re: Edinburgh

Bericht door Opaaltje »

Bedankt Steven voor je bericht, die reservatie kan dat vanuit Belgie ?
Heb problemen ondervonden op de trein van Londen naar Dover laatst. Ik heb vrijbiljetten 2de klas men zegde mij dit is een trein met enkel 1ste klas, een ganse trein dus niets van 2de klas mee. Aldus moest ik toeslag betalen vandaar ben ik nu een beetje voorzichtig. Groetjes
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Edinburgh

Bericht door groentje »

Virgin, zowel East Coast als West Coast, hebben ook tweede klasse. Reservaties zijn niet verplicht, maar dus wel aanbevolen en gratis. Ik geloof wel dat je een dag op voorhand moet reserveren, om 18u wordt er afgesloten. Vanuit België weet ik niet of het mogelijk is om enkel een reservering te kopen, maar ik betwijfel het, eerlijk gezegd.
Tip: Bij Virgin krijg je eten in eerste, alleen op zondag is het aanbod beperkt en de toeslag daarmee ook. Zelfs aan vol tarief kan dat een aanrader zijn, die stoelen zijn toch een pak comfortabeler en het is er rustiger. En je krijgt nog altijd minstens thee of koffie en wat koekjes. Voor een idee te geven over wat het me kostte, ik betaalde een £20 tussen Carlisle en de Manchester Area. Een 2-3 jaar geleden betaalde ik £9 voor Birmingham-Londen. Londen Edinburgh zal vermoedelijk ca. £50 zijn, schat ik. Aan jou om te bepalen of het dat waard is.
Opaaltje

Re: Edinburgh

Bericht door Opaaltje »

Bedank voor de info.
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Edinburgh

Bericht door rvdborgt »

Opaaltje schreef:Bedankt Steven voor je bericht, die reservatie kan dat vanuit Belgie ?
Heb problemen ondervonden op de trein van Londen naar Dover laatst. Ik heb vrijbiljetten 2de klas men zegde mij dit is een trein met enkel 1ste klas, een ganse trein dus niets van 2de klas mee.
Reserveringen zijn niet meer mogelijk van buiten het VK, tenzij bij een reisbureau dat binnenlandse tickets voor het VK (en dus ook reserveringen) kan afgeven. De Treinreiswnkel bv., maar die doen volgens mij geen losse reserveringen.
Er zijn me verder geen treinen in het VK bekend zonder tweede klas.

Groetjes,
Rian
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Edinburgh

Bericht door dentheo »

Ik heb enkele jaren geleden een on-line ticket gekocht Edinburg Inverness, dat moest ik uit de automaat halen met een lettercode..

Eerst lukte het niet, omdat men de Belgische zipcode niet kende, na een mailtje, vijftien minuten later antwoord en dan lukte het wel..

Of dat ook lukt voor een reservatie alleen... waarom eigenlijk niet.Was ook Virgin.
Theo
Groeten vanop de Heide
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Edinburgh

Bericht door groentje »

Overigens kan je wel online reserveren voor de Caledonian Sleeper. Meer info per pb indien gevraagd.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Edinburgh

Bericht door Steven »

je kan een stoel reserveren via deze link
http://www.acprail.com/britrail-seat-reservations

van London naar Edinburg kost 7 euro heb ik gezien.
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Edinburgh

Bericht door groentje »

Maar het zal zelden gebeuren dat je de hele reis moet recht staan. Tenzij je op een zondag, maandag of vrijdag reist, zou ik het erop wagen om te wachten tot je ter plaatse bent om te reserveren. Ik had voor een uitstap naar Carlisle ook reservaties, in de ene richting ging dat perfect, in de andere richting was ik mijn aansluiting kwijt vanuit Appleby (op de Settle en Carlisle), en ben ik dan maar op een volgende trein gestapt zonder reservatie. Ik ben een keer van plaats moeten veranderen, en zat uiteindelijk op een plaatsje zonder raam, maar ik heb wel een plaats gevonden, hoewel het een van de drukkere treinen van de dag was.
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Edinburgh

Bericht door Meesterpeter »

Zoals jullie in mijn fototopic kunnen zien reis ik sinds 1986 zeer veel door Engeland (en menig ander land) op mijn ATOC-personeels coupons. Duizenden kilometers afgelegd in allerlei treinen en met alle vervoerders, zowel alleen als met gezin.
Nooit gereserveerd, altijd kunnen zitten. Soms zijn treinen druk, reis je alleen, dan is er altijd wel een plekje te vinden.

Ik zou reserveren aanraden als je met een groep(je) reist en altijd bij elkaar wilt zitten, anders is het zonde van het geld.

gr Peter
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Plaats reactie