Niet bepaald geslaagd deze folder...
Geplaatst: 17 jul 2017, 14:45
.
Onder het motto "wie zijn spoorwegmaatschappij liefheeft spaart de roede niet" wil ik mijn ergernissen kwijt over deze folder...
De folder zou dus moeten gaan over treinen maar bij veel Europese bestemmingen wordt ook OUIbus en ICBus aangeboden.
Ook twee grote advertenties ontbreken niet.
Moet dat nu echt ?
__________________________________
En dan nog wat kleinigheden :
Newsflash voor de NMBS !
Met de nachttrein vanuit Köln naar Oostenrijk gaat tegenwoordig met ÖBB NightJet.
Deze wordt hier helaas niet vernoemd.
Al sinds 2007(!!!) bestaat het merk DB Nachtzug niet meer, het werd toen ééngemaakt met City Night Line.
Bovendien heeft er nooit een DB Nachtzug naar Oostenrijk bestaan.
Wat er wel lang bestond :
- één Euronight van de ÖBB via Nürnberg en Passau
- één CityNightLine (voor de fusie met DB Nachtzug) via Frankfurt, Mannheim en Salzburg
Iets verderop in de brochure dan toch vermelding van de ÖBB Nightjet.
Alleen schijnt men bij NMBS te denken dat deze vanuit België vertrekt en nuttig is voor reizen naar Köln en Frankfurt ?
De echt nuttige verbindingen naar bvb. Augsburg, München, Innsbruck, Linz en Wien blijven hier dan weer onvermeld.
Hallo NMBS ? De nachttrein van Köln naar Warszawa, Praha en Moskva werd afgeschaft !!!
Ook hier lijkt de NMBS al jaren in een Doornroosje-slaap te liggen.
Het merk Eurostar Italia werd afgeschaft in 2012.
Op dat ogenblik werd die naam trouwens al niet meer gebruikt voor de hogesnelheidstreinen op de as Milano-Roma.
Deze heten al sinds 2008 Frecciarossa en Frecciargento !
En wat men bij NMBS ook nog niet schijnt te weten is dat de hogesnelheidslijn die oorspronkelijk enkel tussen Firenze en Roma lag ondertussen is uitgebreid : tot in Torino aan de noordkant, tot in Salerno aan de zuidkant.
Thalys sneeuw vanaf september ? Zou het niet december moeten zijn ?
En Thalys zon vanaf februari ? Zou het niet eerder einde juni moeten zijn ?
Ik weet niet of er nog veel voorstanders zijn van een wederaanhechting van de Elzas aan Duitsland.
In ieder geval kunnen die hier al zien hoe Strasbourg alvast niet meer bij Frankrijk gerekend wordt...
En Disneyland Paris heeft blijkbaar niet voor niets "land" in zijn naam.
Al sinds 2012 bestaan er geen autotreinen meer in Frankrijk.
Althans niet van het soort waar de wagons met autos achter de lig- en slaapwagens gehangen worden en waar 's ochtends ontbijt uitgedeeld wordt.
Misschien toch nuttig even te vermelden dat deze trein slechts éénmaal per week rijdt ?
En een uur tijd rekenen om van Gare du Nord naar Gare de l'Est te geraken ? Is dat niet wat overdreven ?
En ook hier heeft de NMBS al een tijdje niet meer meegevolgd.
Er rijden al lang geen nachttreinen meer tussen deze steden.
Enkel tussen Kobenhavn en Stockholm is nog een verbinding met overstap mogelijk : Öresund-trein + nachttrein Malmö-Stockholm.
Onder het motto "wie zijn spoorwegmaatschappij liefheeft spaart de roede niet" wil ik mijn ergernissen kwijt over deze folder...
De folder zou dus moeten gaan over treinen maar bij veel Europese bestemmingen wordt ook OUIbus en ICBus aangeboden.
Ook twee grote advertenties ontbreken niet.
Moet dat nu echt ?
__________________________________
En dan nog wat kleinigheden :
Newsflash voor de NMBS !
Met de nachttrein vanuit Köln naar Oostenrijk gaat tegenwoordig met ÖBB NightJet.
Deze wordt hier helaas niet vernoemd.
Al sinds 2007(!!!) bestaat het merk DB Nachtzug niet meer, het werd toen ééngemaakt met City Night Line.
Bovendien heeft er nooit een DB Nachtzug naar Oostenrijk bestaan.
Wat er wel lang bestond :
- één Euronight van de ÖBB via Nürnberg en Passau
- één CityNightLine (voor de fusie met DB Nachtzug) via Frankfurt, Mannheim en Salzburg
Iets verderop in de brochure dan toch vermelding van de ÖBB Nightjet.
Alleen schijnt men bij NMBS te denken dat deze vanuit België vertrekt en nuttig is voor reizen naar Köln en Frankfurt ?
De echt nuttige verbindingen naar bvb. Augsburg, München, Innsbruck, Linz en Wien blijven hier dan weer onvermeld.
Hallo NMBS ? De nachttrein van Köln naar Warszawa, Praha en Moskva werd afgeschaft !!!
Ook hier lijkt de NMBS al jaren in een Doornroosje-slaap te liggen.
Het merk Eurostar Italia werd afgeschaft in 2012.
Op dat ogenblik werd die naam trouwens al niet meer gebruikt voor de hogesnelheidstreinen op de as Milano-Roma.
Deze heten al sinds 2008 Frecciarossa en Frecciargento !
En wat men bij NMBS ook nog niet schijnt te weten is dat de hogesnelheidslijn die oorspronkelijk enkel tussen Firenze en Roma lag ondertussen is uitgebreid : tot in Torino aan de noordkant, tot in Salerno aan de zuidkant.
Thalys sneeuw vanaf september ? Zou het niet december moeten zijn ?
En Thalys zon vanaf februari ? Zou het niet eerder einde juni moeten zijn ?
Ik weet niet of er nog veel voorstanders zijn van een wederaanhechting van de Elzas aan Duitsland.
In ieder geval kunnen die hier al zien hoe Strasbourg alvast niet meer bij Frankrijk gerekend wordt...
En Disneyland Paris heeft blijkbaar niet voor niets "land" in zijn naam.
Al sinds 2012 bestaan er geen autotreinen meer in Frankrijk.
Althans niet van het soort waar de wagons met autos achter de lig- en slaapwagens gehangen worden en waar 's ochtends ontbijt uitgedeeld wordt.
Misschien toch nuttig even te vermelden dat deze trein slechts éénmaal per week rijdt ?
En een uur tijd rekenen om van Gare du Nord naar Gare de l'Est te geraken ? Is dat niet wat overdreven ?
En ook hier heeft de NMBS al een tijdje niet meer meegevolgd.
Er rijden al lang geen nachttreinen meer tussen deze steden.
Enkel tussen Kobenhavn en Stockholm is nog een verbinding met overstap mogelijk : Öresund-trein + nachttrein Malmö-Stockholm.