Reizigersrechten DB?

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden voor internationale reizen.
Plaats reactie
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Reizigersrechten DB?

Bericht door kika »

Op wat heb je zoal recht wanneer je je aansluiting (laatste trein) mist door een vertraagde trein en je dus niet meer op je bestemming aan kan komen? Een volgend treinkaartje voor morgenvroeg is daardoor ook waardeloos. Oorspronkelijk zou ik op 1 kaarte via Frankfurt naar Amsterdam gaan en morgen van Amsterdam naar Brussel op een tweede kaarte.
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Reizigersrechten DB?

Bericht door trainlovertje »

kika schreef: 13 sep 2017, 19:05 Op wat heb je zoal recht wanneer je je aansluiting (laatste trein) mist door een vertraagde trein en je dus niet meer op je bestemming aan kan komen? Een volgend treinkaartje voor morgenvroeg is daardoor ook waardeloos. Oorspronkelijk zou ik op 1 kaarte via Frankfurt naar Amsterdam gaan en morgen van Amsterdam naar Brussel op een tweede kaarte.
Je hebt dan recht op een taxi naar je eindbestemming (volgens dat kaartje is dat dus Amsterdam), maar er wordt volgens mij maximaal 80 euro vergoed van die taxirit. Dat lijkt me dus niet echt een optie. Wel heb je dan recht op een overnachting op kosten van de DB. Je meldt je dan best bij iemand van het Service team waar ze je verder zullen helpen. Maar als je nog in Frankfurt bent, gaan ze je misschien wel vragen om eerst nog "zo ver mogelijk" door te reizen richting Amsterdam (Oberhausen bijvoorbeeld).
Dat kaartje van morgenvroeg, tja.. Dat valt niet onder dezelfde overeenkomst (tenzij ze onder hetzelfde dossiernummer vallen) en dan is het dus zogezegd je eigen fout dat je niet op tijd in je vertrekstation bent. Of is het met de Benelux richting Brussel? Dan kan je gewoon de volgende nemen.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Reizigersrechten DB?

Bericht door kika »

trainlovertje schreef: 13 sep 2017, 21:31 Je hebt dan recht op een taxi naar je eindbestemming (volgens dat kaartje is dat dus Amsterdam), maar er wordt volgens mij maximaal 80 euro vergoed van die taxirit. Dat lijkt me dus niet echt een optie. Wel heb je dan recht op een overnachting op kosten van de DB. Je meldt je dan best bij iemand van het Service team waar ze je verder zullen helpen. Maar als je nog in Frankfurt bent, gaan ze je misschien wel vragen om eerst nog "zo ver mogelijk" door te reizen richting Amsterdam (Oberhausen bijvoorbeeld).
Dat kaartje van morgenvroeg, tja.. Dat valt niet onder dezelfde overeenkomst (tenzij ze onder hetzelfde dossiernummer vallen) en dan is het dus zogezegd je eigen fout dat je niet op tijd in je vertrekstation bent. Of is het met de Benelux richting Brussel? Dan kan je gewoon de volgende nemen.
Ben aan het twijfelen tussen zo'n hotel poging in Keulen (Messe) en Düsseldorf, bedankt voor de info. Het is een Benelux ticket, maar het is niet handig om dan een paar uur te laat op je afspraak te komen.

Dus.. zo'n hotel is stiekem een verwarmde wachtzaal op wielen: https://community.bahn.de/questions/1380959-hotelzug
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Reizigersrechten DB?

Bericht door dentheo »

kika schreef: 13 sep 2017, 21:53
Dus.. zo'n hotel is stiekem een verwarmde wachtzaal op wielen: https://community.bahn.de/questions/1380959-hotelzug
Vroeger stonden er zo enkele op perronsporen op de Hannover Messe...Leken mij niet zo uitnodigend.
Theo
Groeten vanop de Heide
Plaats reactie