Boeken via SNCF.com

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden voor internationale reizen.
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Boeken via SNCF.com

Bericht door rvdborgt »

nighttrain schreef: 19 sep 2017, 08:42
rvdborgt schreef: 18 sep 2017, 23:21
nighttrain schreef: 18 sep 2017, 23:12Heb de artikels en bijlage II ook gelezen en zie geen probleem In hun werkwijze. Wat niet wil zeggen dat ik de werkwijze goedkeur. Hoe verklaar je bv dat een biljet Calais naar CDG duurder is dan naar Marne la Vallee dat 1 station verder is ? Paris N naar Boulogne sur mer kost evenveel als naar Calais. Vliegtuig van Jeddah naar ST Petersburg 1500€ overstap in Istanbul(H/T). Afzonderlijk 1000€ (H/T). Zelfde dag zelfde vluchten?.
Verordening 1371/2007 gaat niet over vliegen. Verder zijn vervoerders vrij om hun prijzen te zetten. De verordening verhindert ze niet om de prijzen vast te leggen zoals je aangeeft. Maar ze zijn ook verplicht om de laagste prijs aan te bieden voor zover die beschikbaar is. Dat doet de NMBS voor de genoemde reis Moeskroen - Parijs niet.
Ja inderdaad dat heb ik ook wel begrepen, maar enig vergelijbare link naar andere transportdiensten kan geen kwaad volgens mij. Blijf niet altijd naar de eigen navel staren , de wereld beweegt.
Je kunt wel naar naar andere vervoersmodi kijken maar dat is pas eventueel (!) nuttig als de verordening voor het spoor geen uitsluitsel biedt.
nighttrain schreef: 19 sep 2017, 08:42Ik denk dat u mischien de tekst goed moet lezen. De reis is inderdaad Moeskroen naar Parijs, maar om die reis te kunnen uitvoeren heb je 2 treinen nodig van 2 verschillende operatoren. Ze zijn elk afzonderlijk verplicht om aan die verordering te voldoen per treinrit tussen A en B alsook B en C. En niet tussen A en C daar wringt het commerciele schoentje.
Er zijn twee vervoerders in het spel inderdaad maar de grens tussen die twee ligt in dit geval op de staatsgrens en niet in Lille. Van de grens naar Lille is immers de SNCF de vervoerder. Maar wie de vervoerder is, is voor dit soort vragen niet relevant. Het gaat erom wat voor tarieven de verkoper kan verkopen.
De prijs is voor deze reis samengesteld uit Moeskroen - Lile plus Lille - Parijs. Paul had aangetoond dat er een lager tarief beschikbaar was tussen Lille en Parijs dan de NMBS aanbood. Het ontgaat me waarom een verkoper een lager tarief zou mogen verbergen als dat gewoon beschikbaar is.

Groetjes,
Rian
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Boeken via SNCF.com

Bericht door nighttrain »

Als geografische vrijgezel had Ik wat tijd. Dus getest op b Europe. Op een prems dag Mouscon Paris Nord , 61 en 74 euro zo wel afzonderlijk of samen. Verschil op TGV met mid flexible en high flex. En vaste 6 euro en een chique (Gentse uitdrukking) voor Het eerste traject. Much to do about nothing, I think k so.....
Vertrek rond 6 uur en aankomst 8h14.
Het verschil Is natuurlijk als je die treinen of andere, op andere tijdstippen moet nemen om te gaan werken of om naar huis te gaan, laat je mevrouw het boeken en verwent ze u op een eerste klasse comfortabele zitje naast de bar.
Laatst gewijzigd door nighttrain op 20 sep 2017, 08:18, 1 keer totaal gewijzigd.
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Boeken via SNCF.com

Bericht door rvdborgt »

Paul schreef: 18 sep 2017, 10:15Maar bij b-europe is het wel oppassen geblazen en moet je je reizen opsplitsen om de beste koop te vinden. Als je bv. Moeskroen - Parijs vraagt, worden je geen prem's aangeboden en krijg je een prijs die véél duurder is dan wanneer je twee afzonderlijke kaartjes koopt (een voor Moeskroen - Lille en een voor Lille - Parijs).
Voor welke datum/vertrektijd was dat eigenlijk?

Groetjes,
Rian
Paul
Berichten: 1285
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Re: Boeken via SNCF.com

Bericht door Paul »

Ik zocht voor zondagochtend 29 oktober. Voor Lille - Parijs kreeg ik een prem's voor 25 euro. Voor Moeskroen - Parijs kreeg ik voor dezelfde treinen als goedkoopste prijs meer dan 50 euro. Da's toch meer dan "zes euro en een chique" verschil.
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Boeken via SNCF.com

Bericht door nighttrain »

Paul schreef: 20 sep 2017, 09:29 Ik zocht voor zondagochtend 29 oktober. Voor Lille - Parijs kreeg ik een prem's voor 25 euro. Voor Moeskroen - Parijs kreeg ik voor dezelfde treinen als goedkoopste prijs meer dan 50 euro. Da's toch meer dan "zes euro en een chique" verschil.
Ik had geschreven het eerste traject , dus Mouscron naar Lille is 6 euro en 40 cent.
En volgens mijn klein onderzoek, geven ze meestal de 6,4 plus plus de prijs van een afzonderlijk goedkoopste rit. Dus rond de 6.4 +25 euro, Thalys ietsje duurder. Dus ik denk dat ze toch inderdaad de goedkoopste aanbieden voor het totaal traject.
Want voor die 29/10 is 1 duurder dan 50 euro nl 69 euro met de Thalys.De rest is tussen 28 en 36 euro. En soms voor 4 of 5 euro, op die dag, meer zit je met je poep in eerste klasse een koffie en croissant te nuttigen naast het bar rijtuig.
Heb een fijne zonnige dag hier is het 36 graden
Paul
Berichten: 1285
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Re: Boeken via SNCF.com

Bericht door Paul »

Het klopt als je zoekt voor een enkele reis. Dan geven ze als goedkoopste formule € 28,40 (6,40 voor Moeskroen - Lille plus 22 euro voor Lille - Parijs prem's).
Maar als je een heen- en terugreis zoekt (heenreis op zondagochtend 29/10, terugreis op woensdag 1 november 's avonds), dan krijg je als goedkoopste heenrit, met dezelfde treinen, € 59,40 (enkel voor de heenreis)! Dus dan bieden ze je ineens geen prem's aan!
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Boeken via SNCF.com

Bericht door nighttrain »

Paul schreef: 20 sep 2017, 17:58 Het klopt als je zoekt voor een enkele reis. Dan geven ze als goedkoopste formule € 28,40 (6,40 voor Moeskroen - Lille plus 22 euro voor Lille - Parijs prem's).
Maar als je een heen- en terugreis zoekt (heenreis op zondagochtend 29/10, terugreis op woensdag 1 november 's avonds), dan krijg je als goedkoopste heenrit, met dezelfde treinen, € 59,40 (enkel voor de heenreis)! Dus dan bieden ze je ineens geen prem's aan!
Beste Paul,
Nu begrijp ik het probleem en geef je een totaal beeld van uw probleem.
Dan moet je de regels goed lezen, Prems zijn enkel geldig op bepaalde dagen,bepaalde treinen,en als er plaats is,treinen zonder correspondance en enkel als je een enkele reis boekt In tweede klasse. Dus het aantikken van heen en terug heeft je genekt. En er komt nog bij dat het over 1 persoon gaat. Dus wil je reserveren voor twee en h/t dan heb je tweemaal pech.
Probleem opgelost. Het Is steeds moeilijk een analyse te maken als er puzzelstukjes ontbreken ! Lezen bij mentions légales.
Paul
Berichten: 1285
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Re: Boeken via SNCF.com

Bericht door Paul »

Beste nighttrain,
Dan is het toch wel heel vreemd dat ik Lille - Parijs wel heb kunnen boeken, heen en terug, voor twee personen, en dat ik zowel voor de heen- als voor de terugreis prem-tarief heb gekregen.
Waarom kan het wel voor Lille - Parijs, en niet voor Moeskroen - Parijs?
Probleem niet opgelost dus.
Paul
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Boeken via SNCF.com

Bericht door nighttrain »

Paul schreef: 21 sep 2017, 12:35 Beste nighttrain,
Dan is het toch wel heel vreemd dat ik Lille - Parijs wel heb kunnen boeken, heen en terug, voor twee personen, en dat ik zowel voor de heen- als voor de terugreis prem-tarief heb gekregen.
Waarom kan het wel voor Lille - Parijs, en niet voor Moeskroen - Parijs?
Probleem niet opgelost dus.
Paul
Tja voor zover we van een probleem kunnen spreken, dan weet ik het niet meer . . Heb een fijne dag in Parijs ,dat zal het voornaamste zijn denk ik. Dus blijft over B europe en je betaalkaart, dus even overschakelen naar het bankkaarten forum...Het groot Belgische VISA forum.

Hier zie je de voorwaarden waar ik uit geput heb
Prix TGV 100% Prem’s: à partir de, par personne, pour un aller simple en 2de classe, avec TGV, sur les trains sans correspondance, dans la limite des places disponibles à ce tarif. Offre valable toute l’année pour des voyages effectués jusqu’à 3 mois à compter de la date de réservation sur une sélection de destinations en France, certains jours et dans certains trains. Billets non échangeables et non remboursables. Paiement en ligne obligatoire avec billet à imprimer soi-même, envoi gratuit du billet à domicile, retrait en borne libre-service, en gares françaises, et en gare du Luxembourg ou en Boutique Rail Europe de Milan, Genève, Madrid et Bruxelles (supplément 10€ par référence de dossier). Offre non cumulable avec toute autre promotion en cours ou tarif réduit SNCF.
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Boeken via SNCF.com

Bericht door rvdborgt »

nighttrain schreef: 21 sep 2017, 13:25Hier zie je de voorwaarden waar ik uit geput heb
Prix TGV 100% Prem’s: à partir de, par personne, pour un aller simple en 2de classe, avec TGV, sur les trains sans correspondance, dans la limite des places disponibles à ce tarif. Offre valable toute l’année pour des voyages effectués jusqu’à 3 mois à compter de la date de réservation sur une sélection de destinations en France, certains jours et dans certains trains. Billets non échangeables et non remboursables. Paiement en ligne obligatoire avec billet à imprimer soi-même, envoi gratuit du billet à domicile, retrait en borne libre-service, en gares françaises, et en gare du Luxembourg ou en Boutique Rail Europe de Milan, Genève, Madrid et Bruxelles (supplément 10€ par référence de dossier). Offre non cumulable avec toute autre promotion en cours ou tarif réduit SNCF.
Die tekst is weliswaar interessant, maar bij boeking via de NMBS is van toepassing wat de NMBS daarover schrijft:
https://public-pf.b-europe.com/nl/Produ ... c68aa60be1

Een retour wordt overigens gegeven als 2 enkele reizen. Als je bij een enkele reis Moeskroen - Parijs wel keurig een Prem's ziet in de TGV en bij een retour niet, dan is er duidelijk iets mis.

Groetjes,
Rian
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Boeken via SNCF.com

Bericht door nighttrain »

rvdborgt schreef: 22 sep 2017, 01:11
nighttrain schreef: 21 sep 2017, 13:25Hier zie je de voorwaarden waar ik uit geput heb
Prix TGV 100% Prem’s: à partir de, par personne, pour un aller simple en 2de classe, avec TGV, sur les trains sans correspondance, dans la limite des places disponibles à ce tarif. Offre valable toute l’année pour des voyages effectués jusqu’à 3 mois à compter de la date de réservation sur une sélection de destinations en France, certains jours et dans certains trains. Billets non échangeables et non remboursables. Paiement en ligne obligatoire avec billet à imprimer soi-même, envoi gratuit du billet à domicile, retrait en borne libre-service, en gares françaises, et en gare du Luxembourg ou en Boutique Rail Europe de Milan, Genève, Madrid et Bruxelles (supplément 10€ par référence de dossier). Offre non cumulable avec toute autre promotion en cours ou tarif réduit SNCF.
Die tekst is weliswaar interessant, maar bij boeking via de NMBS is van toepassing wat de NMBS daarover schrijft:
https://public-pf.b-europe.com/nl/Produ ... c68aa60be1

Een retour wordt overigens gegeven als 2 enkele reizen. Als je bij een enkele reis Moeskroen - Parijs wel keurig een Prem's ziet in de TGV en bij een retour niet, dan is er duidelijk iets mis.

Groetjes,
Rian
Mischien niet,als er geen PREMS (quota in het algemeen of quota voor NMBS) meer beschikbaar zijn voor die trein, of de retour op een niet PREMS dag.
In elk geval het is en blijft een kluwen. Zoal ik eerder al zij, de prijzen wijzigen naargelang de dag /moment/land waarop je de website consulteert.
De marketeers van de SNCF passen constant de prijzen aan, en dit tov hun concurenten zoals Air France enz
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Boeken via SNCF.com

Bericht door rvdborgt »

nighttrain schreef: 22 sep 2017, 20:29
rvdborgt schreef: 22 sep 2017, 01:11Een retour wordt overigens gegeven als 2 enkele reizen. Als je bij een enkele reis Moeskroen - Parijs wel keurig een Prem's ziet in de TGV en bij een retour niet, dan is er duidelijk iets mis.
Mischien niet,als er geen PREMS (quota in het algemeen of quota voor NMBS) meer beschikbaar zijn voor die trein, of de retour op een niet PREMS dag.
Dat is dan een bug, dus dan is er wel degelijk iets mis. Aangezien een retour afgegeven wordt als twee keer enkele reis, mag het geen verschil in prijs maken of je een retour als 1 retour vraagt of als 2 enkele reizen. Het was overigens geen beschikbaarheidsprobleem, aangezien Paul de verwachte prijzen wel kreeg *nadat* hij een duurdere retourprijs had gezien.

Groetjes,
Rian
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Boeken via SNCF.com

Bericht door nighttrain »

rvdborgt schreef: 24 sep 2017, 11:15
nighttrain schreef: 22 sep 2017, 20:29
rvdborgt schreef: 22 sep 2017, 01:11Een retour wordt overigens gegeven als 2 enkele reizen. Als je bij een enkele reis Moeskroen - Parijs wel keurig een Prem's ziet in de TGV en bij een retour niet, dan is er duidelijk iets mis.
Mischien niet,als er geen PREMS (quota in het algemeen of quota voor NMBS) meer beschikbaar zijn voor die trein, of de retour op een niet PREMS dag.
Dat is dan een bug, dus dan is er wel degelijk iets mis. Aangezien een retour afgegeven wordt als twee keer enkele reis, mag het geen verschil in prijs maken of je een retour als 1 retour vraagt of als 2 enkele reizen. Het was overigens geen beschikbaarheidsprobleem, aangezien Paul de verwachte prijzen wel kreeg *nadat* hij een duurdere retourprijs had gezien.

Groetjes,
Rian
Ik bedoelde enkel, als er op reis A of heenreis er op trein X prems beschikbaar zijn , kan je er een kopen. Als er op reis B of terugreis , op trein Y geen PREM plaatsen besschikbaar zijn of simpelweg het het geen PREMs dag is ,zal je een andere prijs betalen.
ervan uitgaande dat ofwel :
A & B op dezelfde dag gebeuren ,
of A& B op een andere dag gebeuren die ook een PREMs dag is .
of A& B op een andere dag gebeuren die geen PREMs dag is.
En nu maar hopen dat de Eifeltoren buiten staat en Napoleon in zijn graf ligt in de Les Invalides, laatst maal was hij in verlof, bij de VRT heet dat nu vrlf.
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Boeken via SNCF.com

Bericht door nighttrain »

Paul schreef: 17 sep 2017, 18:23 Ik probeer een tgv-biljet Lille - Parijs te boeken via sncf.com
Reserveren lukt probleemloos, maar de betaling uitvoeren met Visa of (Belgische) bankkaart mislukt telkens.
Heeft iemand daar meer ervaring mee?
Bij voorbaat dank voor jullie antwoorden.

Paul
Kan Ik De raad geven om De sncf « carte weekend » aan te schaffen. Als je een kaart « voyageur » hebt wordt die carte WE soms aan 29€ aangeboden. En dit verdien je zeer snel terug.
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Boeken via SNCF.com

Bericht door groentje »

Is de prijs hetzelfde bij www.b-europe.com? Dan zou ik het gewoon bij de Belgen kopen. Beetje chauvinistisch doen... Ik kocht zonet een kaartje van Jeumont naar Paris voor 22,80 euro in eerste klasse. Gratis af te halen in gelijk welk Belgisch station, als ik vanaf Maubeuge nam kon ik het gratis afdrukken (maar had ik het niet als "echt" ticket gehad). Op www.oui.sncf zou het hetzelfde geweest zijn, maar dan met afhalen van het ticket in een Frans station of zelf afdrukken. Het grootste verschil is dat, wanneer je je ticket zelf kan afdrukken, het extra kost om het in een station af te halen bij NMBS, en niet bij SNCF...
Plaats reactie