Pagina 1 van 3

Boeken via SNCF.com

Geplaatst: 17 sep 2017, 18:23
door Paul
Ik probeer een tgv-biljet Lille - Parijs te boeken via sncf.com
Reserveren lukt probleemloos, maar de betaling uitvoeren met Visa of (Belgische) bankkaart mislukt telkens.
Heeft iemand daar meer ervaring mee?
Bij voorbaat dank voor jullie antwoorden.

Paul

Re: Boeken via SNCF.com

Geplaatst: 17 sep 2017, 19:37
door nighttrain
Paul schreef: 17 sep 2017, 18:23 Ik probeer een tgv-biljet Lille - Parijs te boeken via sncf.com
Reserveren lukt probleemloos, maar de betaling uitvoeren met Visa of (Belgische) bankkaart mislukt telkens.
Heeft iemand daar meer ervaring mee?
Bij voorbaat dank voor jullie antwoorden.

Paul
Op welk moment mislukt het? Ik doe ook bestellingen met Belgische kaart. Visa en Matercard. Fortis is de uitgever van de kaarten. Je hebt wel een "bakje" nodig, en met Franse kaart moet ik bevestigen na ingave code verkregen via SMS.
Raadpleeg uw bank om te verifieren dat je internet aankopen kan doen?
Tip vraag een carte voyageur aan, om alles nog te vereenvoudigen, en verdere bestellingen te versnellen.

Re: Boeken via SNCF.com

Geplaatst: 17 sep 2017, 20:30
door rvdborgt
Paul schreef: 17 sep 2017, 18:23Ik probeer een tgv-biljet Lille - Parijs te boeken via sncf.com
Reserveren lukt probleemloos, maar de betaling uitvoeren met Visa of (Belgische) bankkaart mislukt telkens.
Heeft iemand daar meer ervaring mee?
Nog nooit problemen mee gehad. Maar ik gebruik de SNCF-website eigenlijk nauwelijks meer voor boekingen sinds je dezelfde prijzen ook via NS en NMBS kunt krijgen. Die laatsten hebben namelijk een minder beperkte planner dan de SNCF en bij een doorgaande reis vanuit België krijg je dan bv. ook netjes Railplus-korting.

Groetjes,
Rian

Re: Boeken via SNCF.com

Geplaatst: 17 sep 2017, 23:50
door nighttrain
rvdborgt schreef: 17 sep 2017, 20:30
Paul schreef: 17 sep 2017, 18:23Ik probeer een tgv-biljet Lille - Parijs te boeken via sncf.com
Reserveren lukt probleemloos, maar de betaling uitvoeren met Visa of (Belgische) bankkaart mislukt telkens.
Heeft iemand daar meer ervaring mee?
Nog nooit problemen mee gehad. Maar ik gebruik de SNCF-website eigenlijk nauwelijks meer voor boekingen sinds je dezelfde prijzen ook via NS en NMBS kunt krijgen. Die laatsten hebben namelijk een minder beperkte planner dan de SNCF en bij een doorgaande reis vanuit België krijg je dan bv. ook netjes Railplus-korting.

Groetjes,
Rian
Maar als je hun gratis kaart hebt, krijgen je op zeer regelmatige tijdstippen promoties In je mailbox, en regelmatig voor enkele euro meer reis je In eerste klasse. Tuurlijk niet op piekdagen of piekmomenten. En Ik vind die carte voyageur super praktisch,zo wel in de materiele of versie voor smartphone of tablet.

Re: Boeken via SNCF.com

Geplaatst: 18 sep 2017, 08:44
door kika
Paul schreef: 17 sep 2017, 18:23 Reserveren lukt probleemloos, maar de betaling uitvoeren met Visa of (Belgische) bankkaart mislukt telkens.
Heeft iemand daar meer ervaring mee?
In februari had ik dezelfde problemen met zowel een Duitse, Nederlandse als Belgische bankkaart/ kredietkaart. Dit had ik enkel voor binnenlandse (Franse) trajecten via de website. Ik heb toen maar mijn kaartjes elders gekocht.

Re: Boeken via SNCF.com

Geplaatst: 18 sep 2017, 10:15
door Paul
Dank voor jullie antwoorden. Ik heb de kaartjes nu via b-europe gekocht. Dat ging probleemloos en zoals Rian zei, kreeg ik daar dezelfde prijzen (prem's) voor het traject Lille - Parijs.

Maar bij b-europe is het wel oppassen geblazen en moet je je reizen opsplitsen om de beste koop te vinden. Als je bv. Moeskroen - Parijs vraagt, worden je geen prem's aangeboden en krijg je een prijs die véél duurder is dan wanneer je twee afzonderlijke kaartjes koopt (een voor Moeskroen - Lille en een voor Lille - Parijs).

Re: Boeken via SNCF.com

Geplaatst: 18 sep 2017, 17:05
door kika
Paul schreef: 18 sep 2017, 10:15Maar bij b-europe is het wel oppassen geblazen en moet je je reizen opsplitsen om de beste koop te vinden.
Bij allemaal, helaas.

Re: Boeken via SNCF.com

Geplaatst: 18 sep 2017, 17:52
door nighttrain
Het is ook belangrijk bij het opzoekingswerk om het beste tarief te vinden dit niet te doen op bepaalde dagen,zoals vrijdagen of zondag. Volgens de marketeers zijn dit de dagen waar de mensen tijd hebben om te boeken enz.dus prijzen zijn hoger. Dinsdag is lager. Maar in het algemeen is het moeilijk om een vaste strategie te vinden, daar de marketeers permanent aanpassen tov de concurentie.
Alsook je cookies verwijderen om eerdere bezoeken aan de bewuste website te verwijderen.

Re: Boeken via SNCF.com

Geplaatst: 18 sep 2017, 19:26
door rvdborgt
Paul schreef: 18 sep 2017, 10:15Maar bij b-europe is het wel oppassen geblazen en moet je je reizen opsplitsen om de beste koop te vinden. Als je bv. Moeskroen - Parijs vraagt, worden je geen prem's aangeboden en krijg je een prijs die véél duurder is dan wanneer je twee afzonderlijke kaartjes koopt (een voor Moeskroen - Lille en een voor Lille - Parijs).
Dat is opmerkelijk (en nieuw volgens mij) en bovendien een inbreuk op Verordening 1371/2007. Dat ga ik eens verder uitzoeken.

Groetjes,
Rian

Re: Boeken via SNCF.com

Geplaatst: 18 sep 2017, 19:53
door nighttrain
rvdborgt schreef: 18 sep 2017, 19:26
Paul schreef: 18 sep 2017, 10:15Maar bij b-europe is het wel oppassen geblazen en moet je je reizen opsplitsen om de beste koop te vinden. Als je bv. Moeskroen - Parijs vraagt, worden je geen prem's aangeboden en krijg je een prijs die véél duurder is dan wanneer je twee afzonderlijke kaartjes koopt (een voor Moeskroen - Lille en een voor Lille - Parijs).
Dat is opmerkelijk (en nieuw volgens mij) en bovendien een inbreuk op Verordening 1371/2007. Dat ga ik eens verder uitzoeken.

Groetjes,
Rian
met wel artikel van 1371/2007? je kan het in 1 biljet kopen zoals aangegeven in artikel 9, maar is duurder

Re: Boeken via SNCF.com

Geplaatst: 18 sep 2017, 21:35
door dentheo
Men slijt dan een "goedkopere" versie zonder te vermelden dat er dan geen garantie is ?
Mooi voor een semi-staatsbedrijf....dat zo correct zegt te zijn.
Dat moest Mediamarkt eens proberen.

Re: Boeken via SNCF.com

Geplaatst: 18 sep 2017, 22:32
door rvdborgt
nighttrain schreef: 18 sep 2017, 19:53
rvdborgt schreef: 18 sep 2017, 19:26
Paul schreef: 18 sep 2017, 10:15Maar bij b-europe is het wel oppassen geblazen en moet je je reizen opsplitsen om de beste koop te vinden. Als je bv. Moeskroen - Parijs vraagt, worden je geen prem's aangeboden en krijg je een prijs die véél duurder is dan wanneer je twee afzonderlijke kaartjes koopt (een voor Moeskroen - Lille en een voor Lille - Parijs).
Dat is opmerkelijk (en nieuw volgens mij) en bovendien een inbreuk op Verordening 1371/2007. Dat ga ik eens verder uitzoeken.
met wel artikel van 1371/2007? je kan het in 1 biljet kopen zoals aangegeven in artikel 9, maar is duurder
Artikel 8 lid 1. "Tijdschema’s en voorwaarden betreffende de laagste tarieven" moeten worden geleverd.
De NMBS verkoopt Moeskroen - Parijs overigens niet als 1 biljet en zal bovendien stellen dat je twee aparte overeenkomsten hebt.

Groetjes,
Rian

Re: Boeken via SNCF.com

Geplaatst: 18 sep 2017, 23:12
door nighttrain
Heb de artikels en bijlage II ook gelezen en zie geen probleem In hun werkwijze. Wat niet wil zeggen dat ik de werkwijze goedkeur. Hoe verklaar je bv dat een biljet Calais naar CDG duurder is dan naar Marne la Vallee dat 1 station verder is ? Paris N naar Boulogne sur mer kost evenveel als naar Calais. Vliegtuig van Jeddah naar ST Petersburg 1500€ overstap in Istanbul(H/T). Afzonderlijk 1000€ (H/T). Zelfde dag zelfde vluchten?.

Re: Boeken via SNCF.com

Geplaatst: 18 sep 2017, 23:21
door rvdborgt
nighttrain schreef: 18 sep 2017, 23:12Heb de artikels en bijlage II ook gelezen en zie geen probleem In hun werkwijze. Wat niet wil zeggen dat ik de werkwijze goedkeur. Hoe verklaar je bv dat een biljet Calais naar CDG duurder is dan naar Marne la Vallee dat 1 station verder is ? Paris N naar Boulogne sur mer kost evenveel als naar Calais. Vliegtuig van Jeddah naar ST Petersburg 1500€ overstap in Istanbul(H/T). Afzonderlijk 1000€ (H/T). Zelfde dag zelfde vluchten?.
Verordening 1371/2007 gaat niet over vliegen. Verder zijn vervoerders vrij om hun prijzen te zetten. De verordening verhindert ze niet om de prijzen vast te leggen zoals je aangeeft. Maar ze zijn ook verplicht om de laagste prijs aan te bieden voor zover die beschikbaar is. Dat doet de NMBS voor de genoemde reis Moeskroen - Parijs niet.

Groetjes,
Rian

Re: Boeken via SNCF.com

Geplaatst: 19 sep 2017, 08:42
door nighttrain
rvdborgt schreef: 18 sep 2017, 23:21
nighttrain schreef: 18 sep 2017, 23:12Heb de artikels en bijlage II ook gelezen en zie geen probleem In hun werkwijze. Wat niet wil zeggen dat ik de werkwijze goedkeur. Hoe verklaar je bv dat een biljet Calais naar CDG duurder is dan naar Marne la Vallee dat 1 station verder is ? Paris N naar Boulogne sur mer kost evenveel als naar Calais. Vliegtuig van Jeddah naar ST Petersburg 1500€ overstap in Istanbul(H/T). Afzonderlijk 1000€ (H/T). Zelfde dag zelfde vluchten?.
Verordening 1371/2007 gaat niet over vliegen. Verder zijn vervoerders vrij om hun prijzen te zetten. De verordening verhindert ze niet om de prijzen vast te leggen zoals je aangeeft. Maar ze zijn ook verplicht om de laagste prijs aan te bieden voor zover die beschikbaar is. Dat doet de NMBS voor de genoemde reis Moeskroen - Parijs niet.

Groetjes,
Rian
Ja inderdaad dat heb ik ook wel begrepen, maar enig vergelijbare link naar andere transportdiensten kan geen kwaad volgens mij. Blijf niet altijd naar de eigen navel staren , de wereld beweegt.
Ik denk dat u mischien de tekst goed moet lezen. De reis is inderdaad Moeskroen naar Parijs, maar om die reis te kunnen uitvoeren heb je 2 treinen nodig van 2 verschillende operatoren. Ze zijn elk afzonderlijk verplicht om aan die verordering te voldoen per treinrit tussen A en B alsook B en C. En niet tussen A en C daar wringt het commerciele schoentje.
Had even tijd dus op een traject dat ik goed ken Calais naar CDG waren SNCF en B europe gelijk van prijs rit per rit.
B europa was goedkoper met 1 biljet, 79 tegen 86 voor SNCF. Maar bij B europe had ik niet de keus tussen " Non modifiable" , "Modifiable sous conditions" of "Modifiable", maar met een klantenkorting van 21% ben je terug goedkoper via de carte voyageur. Het blijft een kwestie van "jongleren" met onze inspiratie van de dag.

Andere bedenking: als je een biljet vraagt van A naar C , dan geven ze U een reisweg op tussen die 2 punten met bepaalde treinen of correspondenties. Maar het kan ook gebeuren dat ,als je inventief bent, je opteert voor een eerder trein tussen B en C , die volgens jou haalbaar is. Dus bv als een overstaptijd van 15'je haalbaar lijkt tussen Lille Flandres en Lille Europe ipv de 30 of 45' marge van het "reisbureau" (SNCF of B Europe of DB).