Gratis binnenlands traject bij Sparpreis weggevallen?

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden voor internationale reizen.
Plaats reactie
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Gratis binnenlands traject bij Sparpreis weggevallen?

Bericht door rdv »

Dag allen,

het valt me op dat de gratis binnenlandse reis aansluitend bij een DB Sparpreis voor de ICE is weggevallen. Kan iemand me dat bevestigen?

Anderzijds lijkt het er op dat de "Connection"-tarieven voor EUR*, THA, TGV en ICE gelijkgeschakeld zijn, wat een goede zaak is (zo wordt het wat minder ingewikkeld).
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Gratis binnenlands traject bij Sparpreis weggevallen?

Bericht door trainlovertje »

Op de website van B Europe staat dit:
https://www.b-europe.com/NL/Treinen/ICE
Aansluiting inbegrepen

Voortaan maken we uw internationale ICE tickets – van of naar Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland – op vanaf het Belgische station van uw keuze. Als u aan het tarief Sparpreis Europa reist, is uw binnenlands traject in België naar of vanuit uw ICE station (Brussel-Zuid, Brussel-Noord of Luik Guillemins) inbegrepen in de prijs van uw ICE ticket.
Maar wat ikzelf al gemerkt heb, is dat de prijzen wel kunnen verschillen afhankelijk van in welk station je de ICE verlaat. Bijvoorbeeld: het kan goedkoper of duurder zijn als je de ICE neemt tot Brussel en daar overstapt naar Antwerpen dan de ICE te nemen tot Luik en daar overstappen naar Antwerpen. Hetzelfde geldt trouwens ook voor Oostende: als je in Luik al op de IC stapt richting Oostende, kan dat ook voor een prijsverschil zorgen, ook al neemt die trein nagenoeg exact dezelfde route tussen Luik en Brussel.
Random prijsvoorbeeld dat ik net heb opgezocht: Berlin Hbf - Oostende met vertrek op 16/02/2018 om 12u51 in 2e klasse zonder BahnCard is 109,90 als je in Luik afstapt en 119,90 als je in Brussel afstapt van de ICE. Je geeft dan gewoon Liège-Guillemins in als tussenstop met een 'Aufenthalt' van 10 minuten.
Prijsverschillen tussen verschillende bestemmingen waarbij je de ICE verlaat in hetzelfde station, heb ik nog niet gemerkt.
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Gratis binnenlands traject bij Sparpreis weggevallen?

Bericht door rvdborgt »

rdv schreef: 03 jan 2018, 13:15het valt me op dat de gratis binnenlandse reis aansluitend bij een DB Sparpreis voor de ICE is weggevallen. Kan iemand me dat bevestigen?

Anderzijds lijkt het er op dat de "Connection"-tarieven voor EUR*, THA, TGV en ICE gelijkgeschakeld zijn, wat een goede zaak is (zo wordt het wat minder ingewikkeld).
EBS inclusief is al heel lang niet meer.

Ik zie dat het verschil in de normale prijs ("Flexpreis") voor een enkele reis 2e klas 7,60 is (met/zonder aansluitend traject in België), terwijl het Connection-tarief los 6,80 is:
https://public-pf.b-europe.com/nl/Produ ... 1aa393e757
Het Sparpreis-tarief wordt op een andere manier bepaald.

Groetjes,
Rian
Plaats reactie