FIP in Spanje

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden voor internationale reizen.
Plaats reactie
Ruben
Berichten: 344
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:36
Locatie: Brugge

FIP in Spanje

Bericht door Ruben »

Heeft iemand al eens met FIP-biljetten in Spanje gereisd, en meer bepaald met de AVE? Heb zelf enkel ervaring met Cercanias. Klopt het dat er voor de AVE een toeslag moet betaald worden en zo ja, kan je dat gemakkelijk vlak voor vertrek aan het loket doen? Kan je op voorhand ergens terugvinden hoeveel die toeslag zou zijn?
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: FIP in Spanje

Bericht door rvdborgt »

Ruben schreef: 29 mar 2018, 08:01Heeft iemand al eens met FIP-biljetten in Spanje gereisd, en meer bepaald met de AVE? Heb zelf enkel ervaring met Cercanias. Klopt het dat er voor de AVE een toeslag moet betaald worden en zo ja, kan je dat gemakkelijk vlak voor vertrek aan het loket doen? Kan je op voorhand ergens terugvinden hoeveel die toeslag zou zijn?
De toeslag is hetzelfde als voor Interrail, als ik me niet vergis. Er is geen contingent maar uiteeraard geldt wel vol = vol. De toeslag kun je zo'n beetje aan alle loketten kopen maar op de grote stations moet je soms lang wachten. Het beste de dag voordien regelen.

Groetjes,
Rian
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: FIP in Spanje

Bericht door groentje »

Kan ik bevestigen. Toeslag AVE is een €10 per trein, voor korte ritjes kan het dus aan te raden zijn om een gewoon ticket re kopen (genre Madrid Toledo of Barcelona Figueres). Op piekdagen is volzet trouwens zeer goed mogelijk, ik had het voor op een zondagochtend tussen Madrid naar Sevilla. En frequenties zijn niet altijd zo hoog al Barcelona - Madrid.
Plaats reactie