Staking in Frankrijk

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden voor internationale reizen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1781
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Staking in Frankrijk

Bericht door Portbou »

Het "intermitterend" staken in Frankrijk is nog steeds bezig.
Vandaag schreef Guillaume Pepy ons een brief vol met promotie voor andere vervoermiddelen dan de trein (Blablacar, ouibus, huurwagen,...).

http://m.newsletter.oui.sncf/nl/jsp/m.j ... dLObM6gtjP
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Staking in Frankrijk

Bericht door groentje »

De meeste reclame van "Oui" die ik krijg probeert me al langer vooral vliegtickets en hotels te laten boeken...
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Staking in Frankrijk

Bericht door Asterix »

Hoe zit het met de Thalys komende vrijdag en zondag?
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Staking in Frankrijk

Bericht door nighttrain »

Asterix schreef: 23 mei 2018, 21:29 Hoe zit het met de Thalys komende vrijdag en zondag?
Er is geen staking. https://droit-finances.commentcamarche. ... -greve#mai
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Staking in Frankrijk

Bericht door dentheo »

Heeft er iemand een idee hoe vlot het verkeer verloopt de dag NA een staking ?
Ik probeer op 14 juni tot in het verre zuiden van Frankrijk te geraken, mijn bed staat aan de Méditeranée...
Theo
Groeten vanop de Heide
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Staking in Frankrijk

Bericht door nighttrain »

dentheo schreef: 24 mei 2018, 17:33 Heeft er iemand een idee hoe vlot het verkeer verloopt de dag NA een staking ?
Ik probeer op 14 juni tot in het verre zuiden van Frankrijk te geraken, mijn bed staat aan de Méditeranée...
Beste Theo,
Verkeer loopt normaal en heb vandaag deze emailing gekregen , gezien een reservatie voor begin juni

La grève dure depuis près de 2 mois, c’est sans précédent dans l’histoire de notre entreprise. Je sais combien cela pénalise vos déplacements et j’en suis sincèrement désolée.

Toutes les équipes au travail sont pleinement à vos côtés, chaque nouveau jour de grève, pour assurer les trains, vous informer et vous accompagner dans vos déplacements. Les circulations sont adaptées quotidiennement en fonction des ressources disponibles. Au début du conflit, nous assurions 100 trains par jour, désormais nous en garantissons plus de 300.

Jusqu’au 15 juin, tous les TGV, OUIGO et Intercités ouverts à la vente sont garantis. Vous pouvez, avec une certitude absolue même les jours de grève, réserver à l’avance vos voyages pour vos déplacements professionnels, vos vacances ou vos week-ends. Et parce que la flexibilité est utile sur cette période mouvementée, tous les billets TGV, OUIGO et Intercités circulant un jour de grève peuvent être échangés sans frais ou vous sont remboursés.

Nous poursuivons notre engagement pour vous aider au mieux, vous assurer un service de qualité et garder votre confiance. Pour cet été, 3 millions de petits prix TGV et OUIGO vous sont proposés. Ainsi, 30% de la Grande Vitesse est disponible à petits prix. Vous les trouverez facilement en consultant le calendrier des meilleurs prix sur OUI.sncf ou dans vos points de vente habituels.

Je suis consciente que ces mesures ne font qu’atténuer les désagréments de la grève, mais je tiens à affirmer notre engagement pour vous et auprès de vous.

Je vous remercie de votre confiance,



Rachel PICARD
Directrice Générale Voyages SNCF
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Staking in Frankrijk

Bericht door kika »

dentheo schreef: 24 mei 2018, 17:33 Heeft er iemand een idee hoe vlot het verkeer verloopt de dag NA een staking ?
Slechts 7 treinen genomen op zo'n dag nadien (*2) en zelf altijd geluk gehad, maar er waren ook aardig wat vertraagde treinen (van anderen, met andere officiële oorzaken). Bekijk die treinen nog eens tussendoor voor jou verbinding op een andere dag? Gesprekken met stakers doet me vermoeden dat het voor jou prima zal gaan (vermoeidheid, geld, weinig animo.. onder de stakers).
Plaats reactie