Reservatie verplicht op ICE 11?

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden voor internationale reizen.
Plaats reactie
BlackEagle
Berichten: 316
Lid geworden op: 09 sep 2015, 11:06

Reservatie verplicht op ICE 11?

Bericht door BlackEagle »

Ik ga binnenkort op Interrail en wij vertrekken maandag met de ICE 11 (vertrek Brussel-Noord 6u33) naar Frankfurt.

In de interrail-app staat dat het traject Brussel-Aken verplichte reservatie heeft, maar aan het loket zei men mij dat dit slechts optioneel is. Wat is nu het juiste?

Alvast bedankt
FLV-FGSP
Berichten: 1878
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Reservatie verplicht op ICE 11?

Bericht door FLV-FGSP »

Is optioneel.
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Reservatie verplicht op ICE 11?

Bericht door rvdborgt »

Weet je zeker dat de Interrail-app "reservering verplicht" zegt en niet "reservering mogelijk" of "reservering aanbevolen"? (Ik heb geen idee wat die allemaal kan zeggen.)
Het kan wel zijn dat het vanaf Aken wat drukker wordt. De meeste vrije zitplaatsen zijn er in rijtuig 31. De hoge stoelnummers (aan de kant van rijtuig 32) daar worden pas het laatst gereserveerd of blijven vrij voor eventuele last-minutereserveringen.

Groetjes,
Rian
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Reservatie verplicht op ICE 11?

Bericht door trainlovertje »

De Interrail-app zegt inderdaad bij sommige ICE-treinen tussen Brussel en Frankfurt dat er reserveringsplicht is, maar dat is niet zo.
wbrm
Berichten: 408
Lid geworden op: 28 mei 2011, 21:11

Re: Reservatie verplicht op ICE 11?

Bericht door wbrm »

Ik vertrek op interrail in augustus en zag de melding ook. Mijn redenering was dat de melding doelde op het traject Brussel - Luik omdat daar een toeslag verplicht is (dus enkel voor binnenlandse reizigers). Maar nu ik er terug over nadenk weet ik niet eens of dat over een verplichte stoelreservering gaat of gewoon een toeslag.
i11
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 nov 2006, 02:10

Re: Reservatie verplicht op ICE 11?

Bericht door i11 »

In geval van Interrail neem ik altijd een print mee van het officiële reservatie en supplementenoverzicht mee die je kunt via de volgende url https://eurailgroup.org/wp-content/uplo ... y-2018.pdf.

Voorkomt onnodig gezever met controleurs.
desperado
Berichten: 158
Lid geworden op: 10 okt 2016, 11:42

Re: Reservatie verplicht op ICE 11?

Bericht door desperado »

Sorry for posting in English.
b-europe.com will sell 2nd class tickets for ICEs to/from Belgium without a reservation - I bought one last weekend.
b-europe.com refused to sell me a ticket for a train that had just left Frankfurt until I said I did not want a reservation.
Plaats reactie